PS4 Pro w limitowanej edycji z okazji 500 mln sprzedanych konsol już w Polsce. Jest drogo

Strona głównaPS4 Pro w limitowanej edycji z okazji 500 mln sprzedanych konsol już w Polsce. Jest drogo
13.08.2018 14:00
PS4 Pro w limitowanej edycji z okazji 500 mln sprzedanych konsol już w Polsce. Jest drogo

PlayStation 4 Pro 500 Million Limited Edition, specjalna wersja flagowej konsoli do gier marki Sony, którą wydano z okazji 500 mln sprzedanych urządzeń z rodziny PlayStation, właśnie pojawiło się na polskim rynku. Niestety wszystkich zainteresowanych zakupem niniejszego sprzętu czeka niemiła niespodzianka, bowiem zestaw wyceniono na bagatela 2299 zł, podczas gdy regularny model w kolorze czarnym można zakupić nawet 550 zł taniej. Inna sprawa, że limitowane wydanie ma kilka dodatków częściowo rekompensujących tak wysoką cenę, ale z pewnością nie dla każdego będą to przekonujące karty przetargowe.

Technicznie rzecz biorąc, wciąż mamy tu do czynienia ze znanym i – statystycznie – lubianym PS4 Pro, tyle tylko, że zamkniętym w niebieskiej półprzezroczystej obudowie ze złotymi akcentami, na której umieszczono tabliczkę z numerem porządkowym, bowiem wyprodukowanych egzemplarzy jest tylko 50 tys., a każdemu z nich został przydzielony unikatowy identyfikator. Ponadto konsola ma: dysk twardy o pojemności 2 TB, nie 1 TB jak pierwotne wydanie, dopasowany stylistycznie kontroler i kamerkę, a także pełen pakiet nominalnych akcesoriów, w tym douszny zestaw słuchawkowy. Tak, ten wykonany z – delikatnie mówiąc – dyskusyjnej jakości tworzywa sztucznego.

PlayStation 4 Pro | 500 Million Limited Edition: Unboxing

Samo Sony zdecydowanie ma powody do radości. Dość powiedzieć, że nazwa omawianej konsoli jest w pewnym sensie niedoszacowana. Tak naprawdę, począwszy od premiery pierwszego PlayStation, która na rynku japońskim odbyła się 3. grudnia 1993 roku, tokijska korporacja sprzedała nie 500, lecz blisko 525 mln urządzeń z charakterystycznym zawijasem w logo. Przy czym PlayStation 2 z wynikiem ponad 157 mln egzemplarzy zajmuje prestiżowe pierwsze miejsce w rankingu wszech czasów, natomiast w lipcu tego roku, jak podaje Sony, barierę 80 mln rozesłanych sztuk przekroczyło aktualne PlayStation 4. Czapki z głów.

Czy jednak gracze zechcą świętować wraz z producentem, decydując się na zakup odczuwalnie droższego modelu? To pozostaje kwestią otwartą. Z jednej strony wydanie w ograniczonym nakładzie 50 tys. sztuk to swego rodzaju rarytas, zwłaszcza dla najbardziej oddanych fanów marki, a dwukrotnie pojemniejszy dysk i kamerka kuszą, z drugiej zaś konsole postrzegane są na ogół jako rozwiązanie ekonomiczne i przystępne. Wprawdzie oficjalnych danych na ten temat nie ujawniono, ale w kuluarach mówi się, że klasyczna PlayStation 4 Slim wciąż sprzedaje się zauważalnie lepiej od mocniejszej sprzętowo wersji Pro, a to mówi samo za siebie.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (33)