Rzut Okiem - Easy Touch ET-2034 Speed Force

Rzut Okiem - Easy Touch ET-2034 Speed Force
07.04.2009 15:09
Redakcja
Redakcja

Każdy gracz na pewno nieraz szarpał w produkcje wyścigowe. Zdecydowana większość nadal korzysta tutaj z klawiatury, niektórzy z gamepada, a pewnie niewielu miało okazję pobawić się w naprawdę komfortowych warunkach, bo z użyciem dedykowanej do tego rodzaju rozrywki kierownicy. Sporo osób wciąż myśli, że to zbytek – takie akcesoria do najtańszych bowiem nie należą. Dzięki firmie Easy Touch mieliśmy okazję przyjrzeć się bliżej jak działa ich najnowszy produkt dla tych wytrawnych amatorów „ścigałek”, a mianowicie kierownicy Steering Wheel ET-2034 Speed Force. I jedna rzecz jest pewna – frajdy z kółka nie zastąpi nic…

Na początek warto wspomnieć kilka słów o samym producencie. Easy Touch to polska firma kojarząca się w głównej mierze z peryferiami do komputerów, takimi jak klawiatury, myszki, czy głośniki. W jej ofercie znajdują się także materiały eksploatacyjne i - od niedawna - nawet produkty AGD, RTV oraz elektronika użytkowa. Marka Easy Touch zyskała na naszym rynku miano taniej i solidnej. Fakt faktem - urządzenie zostało porządnie zapakowane w dość duże pudło, zaś z informacji umieszczonych na opakowaniu od razu dowiemy się, że kierownica jest przygotowana do współpracy z PC, z pierwszym Xboksem Microsoftu, Sony PlayStation 2 oraz Nintendo GameCube. Wszystkie potrzebne wtyczki wyprowadzono bezpośrednio na kablu połączeniowym. Po rozpakowaniu kierownica zaprezentowała się w pełnej krasie - koło sterownicze wykonane jest z miękkiej gumy, która dość dobrze leży w dłoniach i podczas energicznych manewrów nie ślizga się w nich. Na samej kierownicy znajdziemy 6 przycisków oznaczonych na wzór tych w padach do konsoli PS2, a służących do obsługi gier plus mini-gałkę, wykorzystywaną w grach typu GTA IV.

[image source="Galerie/Inne/Rzut_Okiem_-_kierownica_Easy_Touch_ET-2034_Speed_Force:17205" mode="normal"]Kolejny element zestawu to drążek zmiany biegów, który pracuje w trybie sekwencyjnym góra-dół. Istnieje także możliwości zmiany biegów za pomocą manetek zamontowanych pod kierownicą, tak jak to się odbywa w bolidach F1. Ciekawym elementem wyposażenia jest umieszczone po prawej stronie „deski rozdzielczej” pokrętło do regulacji czułości kierownicy. Okazuje się ono bardzo przydatne, ponieważ domyślne ustawienia niestety pozostawiają sporo do życzenia… Po lewej stronie znajdziemy jeszcze niewielkie klawisze kierunkowe oraz trzy duże oznaczone jako SELECT, START i SET. Przy atrapie przycisku zapłonu umiejscowiono dodatkowo trzy diody informujące o stanie zestawu. Podstawka z pedałami hamulca i gazu prezentuje się przeciętnie - zdecydowanie lepszym materiałem dla niej byłby jakiś stop metalu, a nie kawałek cienkiego plastiku.

[break/]Kierownicę wzięliśmy w obroty (dosłownie) w bardzo popularnej grze Race Driver: GRID. Od początku nie obyło się bez problemów. Pomimo faktu, że w systemie Windows kierownica po instalacji sterowników była gotowa do użycia i wszystkie możliwe klawisze działały bez zastrzeżeń, tak produkcja Codemasters nie wykryła automatycznie dodatkowego kontrolera, więc należało od podstaw skonfigurować nowe urządzenie. Jednak nie żeby był to problem kierownicy - identycznie zachował się podłączony kontrolnie gamepad. W trakcie samej jazdy od początku sterowanie sprawiało niestety nie lada problem - auto reagowało z dużym opóźnieniem. W tym momencie bardzo przydało się wspomniane pokrętło do regulacji czułości - bez potrzeby wychodzenia do systemu, gdzie dopiero ewentualnie moglibyśmy zmienić ustawienia kierownicy, da się pomajstrować bezpośrednio na urządzeniu. Odczucia płynące z zabawy błyskawicznie się polepszyły.

[image source="Galerie/Inne/Rzut_Okiem_-_kierownica_Easy_Touch_ET-2034_Speed_Force:17202" mode="normal"]Także po krótkiej regulacji dało się już wykonywać co bardziej karkołomne manewry. Tutaj spotkał nas jednak kolejny drobny problem - kierownicę przyczepia się do podłoża za pomocą typowych małych przyssawek. Niestety są one za słabe, aby utrzymać koło w jednej płaszczyźnie, stąd całość przy co bardziej energicznym ruchu frywolnie latała po biurku. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem byłoby zastosowanie mocowania z użyciem przykręcanych do stabilnej konstrukcji chwytaków. Co prawda zawsze można położyć kierownicę na kolanach, ale takie rozwiązanie daje jeszcze bardziej opłakane w skutkach odczucia z gry, bo nie ma tu przystawki umiejscawianej między nogami. Urządzenie zostało wyposażone w system wibracji i bynajmniej nie jest to prawdziwe sprzężenie zwrotne zwane potocznie Force Feedback. Rzecz oddaje w miarę mocno odczucia z uderzeń o inne auta, poślizgach czy przy dachowaniu, lecz do prawdziwego FF naprawdę dużo brakuje.

[image source="Galerie/Inne/Rzut_Okiem_-_kierownica_Easy_Touch_ET-2034_Speed_Force:17207" mode="normal"]Kilka myśli na koniec - na pewno warto zaopatrzyć się w taki bajer, jakim jest kierownica, kiedy oczekujemy lepszych, bardziej realistycznych doznać z gry w ulubione wyścigi. Do tego producenci akcesoriów robią, co mogą, aby rozpropagować kolejny rodzaj kontrolera w produkcjach wideo, a jednym z czynników pozwalających tak twierdzić jest aktualna cena tego typu urządzeń. Choć najdroższe z nich dochodzą do zawrotnych kwot, jak na przykład Logitech G25, którego cena waha się w okolicach jakiegoś tysiąca złotych, tak mamy i produkty przeznaczony dla przeciętnego zjadacza chleba. Na sam początek zabawy z kierownicą z pewnością kółko firmy Easy Touch wystarczy, zwłaszcza że za Steering Wheel ET-2034 Speed Force przyjdzie nam zapłacić trochę ponad półtorej stówki. Dodatkowym atutem zestawu jest możliwość jego podłączenia do wielu starszych konsol, których nadal w zaciszu domowym pełno.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)