SDK 1.7 dla Kinecta: skanowanie obiektów 3D i sterowanie aplikacjami Windows za pomocą gestów

18.03.2013 11:49

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Kinect nie jest już tylko trójwymiarową kamerą do gierruchowych na Xboksa. Od niemal samego swojego rynkowego debiutuurządzenie to budziło pragnienie wykorzystania go w zastosowaniachnie związanych z grami. Kinecta polubili specjaliści od robotyki,pojawiły się pomysły na zastosowanie go w medycynie czy edukacji.Początkowo były to jednak efekty starań stron trzecich – samMicrosoft zachowywał się dość wstrzemięźliwie względemtakich pomysłów, potępił nawet ogłoszony przez jedną z firmkonkurs na napisanie opensource'owych sterowników dla Kinecta.Później na szczęście ta nieufność Microsoftowi minęła –jego pion badawczy sam zaczął robić z trójwymiarową kamerącoraz ciekawsze rzeczy. Dzisiaj zaś Kinect wchodzi w nową erę, wktórej będzie m.in. narzędziem do modelowania obiektów 3D.Nowa wersja SDK dla Kinecta, oznaczona numerem 1.7, przynosi naplatformę Windows rzeczy dotąd niespotykane: rozpoznawanie gestówKinect Interactions (w tym standardowych gestów wykorzystywanychprzy sterowaniu dotykowym czy interakcji międzyludzkich),oraz Kinect Fusion – modelowanie 3D w czasie rzeczywistym.[img=kinect]Dzięki obsłudze interakcji zapomocą gestów, twórcy aplikacji na Windows będą moglizaoferować użytkownikom możliwość ich kontrolowania nawetza pomocą drobnych ruchów dłoni – podczas pierwszychdemonstracji widać było, że pozwalają one na znacznieprecyzyjniejsze wychwytywanie zachowań użytkownika, niż jest tomożliwe na Xboksie. Bob Heddle, dyrektor Microsoftu odpowiedzialnyza rozwój Kinecta stwierdził, że tego właśnie programiścioczekiwali – sięgali oni po obsługę gestów do kontroliinterfejsu znacznie częściej, niż ktokolwiek w Microsofciesię spodziewał. Dzięki ustandaryzowaniu obsługi gestów,programiści nie będą musieli już samodzielnie implementować jejw swoich aplikacjach i będą mogli zająć się tym, co dlanich najważniejsze. [yt=http://www.youtube.com/watch?v=MwZMNMmODJA]Jeszcze większym przełomem niżInteractions może okazać się Kinect Fusion, szczególniew erze coraz popularniejszego druku 3D. Wystarczy podnieść Kinecta,okrążyć z nim skanowany obiekt, a komputer wygenerujemodel 3D, który można następnie dowolnie edytować w programach do grafiki trójwymiarowej. Pierwszymzastosowaniem tej technologii było stworzenie trójwymiarowego skanupośmiertnej maski sir Isaaca Newtona, ale Microsoft sugeruje też bliższe życiu pomysły, np. stworzenie aplikacji do wirtualnego przymierzania ubrań. [yt=http://www.youtube.com/watch?v=of6d7C_ZWwc]Zainteresowani programiści będąmogli SDK 1.7 pobrać najprawdopodobniej już dzisiaj, zoficjalnejstrony Kinecta. Co ciekawe, po raz pierwszy fragmenty kodu SDKmają zadebiutować na portalu z opensource'owym oprogramowaniemdla Windows – CodePleksie. Nic natomiast nie wiadomo o planach wprowadzenia wspomnianych funkcjonalności do SDK w wersji dla Xboksa.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (3)
Zobacz także