Surface Pro wyrasta na głównego konkurenta Surface RT: Windows dla procesorów ARM okazał się niewypałem?

Surface Pro wyrasta na głównego konkurenta Surface RT: Windows dla procesorów ARM okazał się niewypałem?15.03.2013 13:33

Taki już chyba los Microsoftu, że największym konkurentemdla jego produktów są inne jego produkty. Tak też stałosię najwyraźniej z linią lapletów Surface, którychsprzedaż, mimo obecności na rynku USA i kilkunastu krajóweuropejskich, nie zachwyca – szczególnie w porównaniu dosprzedaży produktów Apple'a. Bloomberg donosi, że do tej poryRedmond zdołało sprzedać łącznie 1,5 mln tych urządzeń. Jestto dwukrotnie więcej, niż wynosiła sprzedaż Surface od jegopremiery pod koniec października, do końca 2012 roku. Jednak według zeszłorocznych szacunków analityków z firmy UBS,do końca 2012 roku sprzedaż Surface RT miała osiągnąć 2miliony sztuk. Być może kierując się tymi szacunkami,Microsoft zamówił u swoich wykonawców w pierwszej partii 3 milionysztuk tych lapletów. Jak widać, do tej pory udało mu się sprzedaćzaledwie połowę zamówionej produkcji.Dla analityków Bloomberga podwojenie to słaby wynik – oznacza,że sprzedaż utrzymuje się na tym samym poziomie. Wrzeczywistości jest jednak jeszcze gorzej, gdyż przedstawionewyniki obejmują całą linię urządzeń Surface, a więczarówno Surface RT (laplet z procesorem ARM i systemem Windows RT),jak i Surface Pro (laplet z procesorem x86 i pełnym systemem Windows8). To ostatnie urządzenie zadebiutowało na rynku w lutym tego roku– i do tej pory sprzedało się w 400 tysiącach egzemplarzy.Nic chyba w tym dziwnego: Surface Pro powstało z myślą o tychwszystkich wymagających użytkownikach, dla których Surface RT byłoco najwyżej zabawką dla kota. Pozbawiony możliwości uruchamianiaoprogramowania dla Windows laplet, z ograniczonymi możliwościamidziałania w sieciach firmowych, przykuty do dość ograniczonegoaplikacji z Windows Store, nadawał się co najwyżej doprostych prac biurowych w trasie i przeglądania Sieci – jednakceny, zaczynające się od 499 dolarów (około 1600 zł) za modelbez klawiatury, najwyraźniej nie zachęciły klientów, szczególnieże są to już pieniądze, za które można nabyć iPada.[img=surface]Tymczasem Surface Pro wygląda na jedno z najciekawszych urządzeńprzenośnych na rynku. Pozornie kosztowny laplet (sugerowana cenawynosi nieco ponad 1000 dolarów), jest pełnowartościowym PC zprocesorem Intel Core i5 i grafiką Intel HD 4000, 4 GB RAM, 64 GBpamięcią masową SSD i portami USB 3.0.W tej cenie można kupić wUSA 11-calowego Macbooka Air, ze znacznie gorszym ekranem i baterią.Ze sprzedażowych wyników wyciągnąć więc można tylkojeden wniosek: Surface RT okazało się niewypałem, a znacznaczęść jego potencjalnych nabywców decyduje się terazna zakup Surface Pro. Nie jest więc dziwne, że inni producencizachowują się względem Windows RT wstrzemięźliwie: Samsungi Toshiba otwarcie już porzuciły plany wydania urządzenia z tymsystemem, podczas gdy HTC i Acer, planujące premiery własnychlapletów z Windows RT na początek 2013 roku, przesunęły je nabliżej nieokreśloną przyszłość.Kto jest winien tej wpadki? Sam pomysł na alternatywę dla iOS-ai Androida dla urządzeń ARM był przecież bardzo dobry, amożliwość sięgnięcia po produkt Microsoftu na rynkuzdominowanym przez Apple i Google dla wielu musiała się wydawaćciekawą ofertą. Ale spójrzmy na sprawę uczciwie: nawet gdybyktoś chciał kupić u nas Surface RT, to jedyne co mu zostawało, toimport z USA. Dopiero miesiąc temu Surface RT zadebiutował na rynkach Europy Zachodniej, w tym tak istotnych jak Luksemburg,tymczasem do tej pory gigant z Redmond nie zainteresował się rynkiempolskim.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (23)