Zespół naukowców pod kierownictwem Gitte Lindgaard zkanadyjskiego Uniwersytetu Carleton odkrył, że przeciętny człowiekocenia wygląd strony internetowej już po 50 milisekundach. Kanadyjscy badacze zaprosili do eksperymentu grupę ochotników,którym zostało pokazane 50 specjalnie przygotowanych stroninternetowych. Ankietowani zostali poproszeni o wydanie dwóchopinii na temat prezentowanych witryn. Pierwsza ocena miała byćnatychmiastowa i spontaniczna, druga zaś po dokładniejszej analiziezawartości strony. Jak przyznają twórcy raportu, obydwie opinie były jednakowe, cozaprzeczyło dotychczasowym teoriom o 10-krotnie dłuższej reakcjiludzkiego mózgu w podobnych sytuacjach. Zdaniem Lindgaard, odkrycie powinno zainteresować projektantówstron internetowych, którzy powinni zwiększyć atrakcyjność swoich"produktów", w celu zachęcenia użytkownika do dalszego surfowaniapo zasobach danej witryny.
17.01.2006 16:25