Te aplikacje zakupowe dominują w Polsce. Nie wychodzimy bez nich z domu

Polacy coraz częściej korzystają z aplikacji popularnych sieci podczas zakupów. Trzy aplikacje zdominowały rynek, oferując promocje i personalizowane oferty.

Na zakupy spożywcze najmniej wydają mieszkańcy Wrocławia - wynika z danych aplikacji PanParagon
Na zakupy spożywcze najmniej wydają mieszkańcy Wrocławia - wynika z danych aplikacji PanParagon
Źródło zdjęć: © East News | Piotr Kamionka/REPORTER
oprac. AMM

Aplikacje mobilne sklepów stały się nieodłącznym elementem codziennych zakupów Polaków. Według badań Spicy Mobile, aplikacje Biedronki, Lidla i Żabki znalazły się w czołówce najpopularniejszych aplikacji zakupowych w Polsce. Aplikacja Biedronki osiągnęła zasięg 73 proc., co czyni ją liderem wśród aplikacji zakupowych. Użytkownicy cenią ją za liczne promocje i rabaty, w tym indywidualne oferty takie jak shakeomat.

Jakie funkcje przyciągają użytkowników?

Na kolejnych miejscach w rankingu popularności znalazły się aplikacje Lidla i Żabki, z zasięgiem odpowiednio 68 proc. i 54 proc. Klienci doceniają w nich przejrzyste systemy zdrapek i kuponów oraz możliwość personalizowania ofert na podstawie historii zakupów. Przemysław Woźniak ze Spicy Mobile zauważył, że e-grocery i q-commerce stają się elementem stylu życia konsumentów.

Aplikacje te nie tylko ułatwiają zakupy, ale także umożliwiają szybkie przeglądanie gazetek promocyjnych i lokalizowanie sklepów. Funkcja skanowania kodów kreskowych produktów jest kolejnym udogodnieniem, które cieszy się popularnością wśród użytkowników.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Dlaczego programy lojalnościowe są tak ważne?

Programy lojalnościowe odgrywają kluczową rolę w przyciąganiu klientów. Użytkownicy cenią sobie możliwość wymiany punktów na zniżki lub darmowe produkty. Aplikacje te wpisują się w trend quick commerce, gdzie kluczowe są szybka dostawa i bezproblemowy proces zakupu. Z danych Spicy Mobile wynika, że trend ten dotyczy głównie jedzenia i napojów.

Aplikacje Biedronki, Lidla i Żabki nie tylko odpowiadają na potrzeby zakupowe Polaków, ale także redefiniują ich codzienne nawyki zakupowe. Dzięki nim zakupy stają się bardziej wygodne i dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów.

Agencja Spicy Mobile to firma badawcza, która specjalizuje się w analizie zachowań użytkowników mobilnych aplikacji, w tym także aplikacji zakupowych.

Programy

Zobacz więcej

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (28)