Teorie Donalda Trumpa. Dziennikarze znaleźli ponad 30 tys. nieprawidłowości

Teorie Donalda Trumpa. Dziennikarze znaleźli ponad 30 tys. nieprawidłowości22.01.2021 19:22
fot. GettyImages
fot. GettyImages

Washington Post opublikował raport dotyczący twierdzeń i teoriiwypowiedzianych przez Donalda Trumpa w czasie jego 4-letniej prezydentury. Projekt, w którym brali udział dziennikarze, obejmował weryfikację słów prezydenta USA i został ujawniony zaraz po zaprzysiężeniu Joe Bidena.

Washington Post podał, że znalazł 30 573 nieprawidłowe, fałszywe lub wprowadzające w błąd twierdzenia, które padły z usta Donalda Trumpa w czasie jego prezydentury. Glenn Kessler, redaktor i główny weryfikator faktów w swoim zespole, przyznał na Twitterze, że "nigdy nie uwierzyłby w tę liczbę, gdyby nie to, że prowadził projekt przez 4 lata".

[twitter=https://twitter.com/GlennKesslerWP/status/1351941827163787264]

W raporcie możemy dokładnie zapoznać się z najczęściej powtarzanymi przez Trumpa twierdzeniami, które nie mają odniesienia do stanu rzeczywistego. Większość z nich dotyczy gospodarki, stanu armii USA czy bezpieczeństwa kraju. Do każdego twierdzenia znajdziemy również odniesienie i wyjaśnienie, czemu jest ono nieprawidłowe.

Koniec prezydentury Trumpa oznacza również zakończenie projektu. Rzecznik prasowy Washington Post przyznał, że dziennikarze nie zamierzają prowadzić podobnej weryfikacji słów Joe Bidena, ale dodał, że nadal planują "zgłębiać poprawność oświadczeń polityków i ich prawdomówność".

[facebook=https://www.facebook.com/dobreprogramy/posts/10158056105830686]

Taka decyzja może dziwić, biorąc pod uwagę, że Biden bywał już przyłapany kłamstwach lub zatajaniu prawdziwych informacji. W 1987 musiał zrezygnować z wyścigu o fotel prezydenta po tym, jak nagranie C-SPAN pokazało, że kłamie na temat swoich osiągnięć w szkole prawniczej. Wcześniej Biden został również oskarżony o plagiat przemówienia.

Zachodnie media podają również, że podobne przypadku "podawania mylących faktów" przez Bidena miały miejsce również w ostatnim czasie. New York Times wskazywał m.in. na nieprawidłowości, co do historii opowiadanej przez Bidena, jakoby ten został aresztowany w RPA, gdy próbował odwiedzić Nelsona Mandelę w latach 70. Z kolei The Post zauważył, że wiele faktów dotyczących opowieści o wyprawie Bidena do Afganistanu wydaje się nie zgadzać.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Komentarze (69)