Torque 3D przechodzi na Open Source

Strona głównaTorque 3D przechodzi na Open Source
13.09.2012 10:39

Torque 3D, jedna z bardziej zasłużonych technologii, dzięki której na przestrzeni ostatniej dekady dostaliśmy kilka naprawdę dobrych gier (między innymi strzelankę Tribes 2), zostanie udostępniona na zasadach Open Source. Odpowiedzialne za nią GarageGames tłumaczy, że idzie to w parze z wizją dalszego rozwoju firmy, ale nie da się ukryć, iż w dobie popularności Unity oraz Unreal Engine 3 zwyczajnie o jedenastoletnim silniku zaczęto zapominać.

350031543642777537

Deweloperzy ujawniają, że myśl o upowszechnieniu kodu pojawiła się podczas prac nad edytorem 3 Step Studio, który umożliwić ma tworzenie gier bez znajomości języków programowania — obecnie w wersji alpha udostępniany jest on za darmo. Przygotowywali się również do sprzedaży usług, w czym pomóc ma im wymiernie większe rozpowszechnienie Torque 3D. Sporo mówi się o planach zmienienia świata gier poprzez innowacje...

Technologia pójdzie w świat na licencji MIT. Wbrew obawom, że to tylko ładny sposób, aby skorzystać jeszcze na umierającym „staruszku”, ma być ona rozwijana i stale aktualizowana. Ci, którzy niedawno (po 1 września) zainwestowali pieniądze w obecnie już darmowy silnik mogą ponoć liczyć na zwrot kosztów.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)