Twitter zmienia logo i nazwę. Elon Musk podjął poważną decyzję

musk, tesla, elon musk
musk, tesla, elon musk
Źródło zdjęć: © Bloomberg via Getty Images | Nathan Laine

25.07.2023 07:53

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Elon Musk wprowadza kolejną dużą zmianę na Twitterze. Pozbył się bowiem ikonicznego logo, zastępując je nowym, bardziej kojarzącym się z pozostałymi biznesami. Jest to zdecydowanie odważny krok.

Od kiedy Twitter został przejęty przez Elona Muska, co chwilę otrzymujemy kolejne zaskakujące informacje na temat serwisu, które niekoniecznie są przyjmowane przez społeczność pozytywnie. Kontrowersyjna była m.in. decyzja dotycząca abonamentu Twitter Blue, który od jakiegoś czasu jest wymagany, by konto mogło być zweryfikowane. Niedawno pojawiło się duże zamieszanie związane z dziennym limitem wyświetlanych tweetów. Teraz dzieje się jeszcze więcej.

Elon Musk poinformował bowiem, że od teraz adresem Twittera będzie nie tylko dobrze już znany twitter.com, ale taż X.com. Opublikowane zostało też nowe logo, które przybrało formę litery "X". Z ikonicznym symbolem niebieskiego ptaszka możemy się zatem powoli żegnać.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Przed prezentacją nowego logo Elon Musk pisał na swoim profilu twitterowym "wkrótce pożegnamy się z marką Twitter i stopniowo ze wszystkimi ptakami".

Nowe logo Twittera jest już widoczne w serwisie, a jego promocją zajął się także sam Elon Musk. Logo znalazło się w awatarze w serwisie, a ponadto wyświetla się obok jego nazwy użytkownika.

Podstawą kolorystyki nowego Twittera ma być czerń. Taka wizja projektu jest spójna z wizją większości osób, które korzystają z serwisu. W ankiecie przeprowadzonej przez Muska 75 proc. głosujących zdecydowało, że domyślnym kolorem platformy powinien być właśnie czarny.

Jak podoba się wam nowe logo Twittera? Myślicie, że rebranding przyniesie korzyść serwisowi, czy może jednak zaszkodzi mu w dłuższej perspektywie? Kompletna zmiana identyfikacji wizualnej tak popularnego serwisu to zawsze duże ryzyko.

Karol Kołtowski, dziennikarz dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (32)