Unity na Wii U — więcej niezależnych gier na platformie Nintendo?
20.09.2012 12:56
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Dla Unity Technologies świat komputerowy to oczywiście za mało, więc obok planów udostępnienia popularnej technologii Unity 3D także użytkownikom linuksa, nawiązano współpracę z Nintendo, na mocy której potężny silnik pojawi się także w produkcjach dla nadchodzącej konsoli Wii U. Ponad 1,2 miliona zarejestrowanych deweloperów korzystających już z rozwiązania, w prosty sposób będzie mogło przenieść swoje dzieła na ekrany telewizorów.
Oznacza to potencjaly wysyp niezależnych produkcji na Wii U. Dzięki GamePadowi z ekranem dotykowym, zbliżonemu do tabletów, nie powinno być problemu z przepisaniu na konsolę nawet strategii, o grach RPG nie mówiąc — warto przypomnieć, że choćby projekt Wasteland 2 legendarnego Briana Fargo robiony jest na bazie właśnie Unity 3D. Silnik wykorzystany został też przykładowo w polskiej strzelance z elementami strategicznymi Uprising44. Oczywiście rozwój sytuacji zależy niemniej od dobrych chęci samego Nintendo, bo to ojcowie sprzętu.
Głównie w rękach Japończyków leżeć będzie przecież dystrybucja rozwiązania, tak w ramach własnych ekip deweloperskich, jak również dla zainteresowanych tworzeniem na Wii U zewnętrznych firm. W tej chwili pracuje się nad aktualizacją narzędzi, umożliwiającą w przyszłości szybkie przeniesienie istniejących gier w Unity na nową konsolę. Na przyszły rok wszystko powinno być gotowe i liczy się na jeszcze większą popularyzację silnika.