UOKiK walczy z telekomunikacyjnymi oszustami. Kolejna firma ukarana wysoką grzywną

Strona głównaUOKiK walczy z telekomunikacyjnymi oszustami. Kolejna firma ukarana wysoką grzywną
20.01.2015 16:41
UOKiK walczy z telekomunikacyjnymi oszustami. Kolejna firma ukarana wysoką grzywną

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie zaprzestaje działań mających na celu ukaranie firm telekomunikacyjnych stosujących nieuczciwe praktyki rynkowe. Kilka dni temu poinformował o ukaraniu wrocławskiej firmy PTS.

Telemarketerzy PTS, wcześniej znanej jako Polska Telefonia Stacjonarna oraz Telekomunikacja Dzień Dobry, podczas rozmów z klientami umyślnie wprowadzali rozmówców w błąd sugerując, że dzwonią w imieniu firm będących ich dotychczasowymi dostawcami usług telekomunikacyjnych. Ze strony konsultantów dochodziło między innymi do weryfikacji danych, mających wywrzeć na rozmówcy wrażenie, że jest już klientem PTS.

350130304654272449

Co więcej, firma korzystała z własnych kurierów, których sposób działania wzbudzał poważne wątpliwości natury prawnej. Po podpisaniu umowy w mieszkaniu klienta, kurier zabierał dokumenty ze sobą i odsyłał je dopiero po upływie 10 dni. Takie metody są oczywiście nielegalne – sygnatariusz zostawał w ten sposób pozbawiany prawa do odstąpienia od umowy podpisanej poza lokalem firmy w ciągu 10 dni (od 24 grudnia 2014 roku okres ten został wydłużony do 14 dni).

Stosowane przez PTS praktyki zostały uznane przez UOKiK za niezgodne z prawem, przez co na spółkę nałożono karę w wysokości 354 679 złotych. We wrocławskiej Prokuraturze Okręgowej trwa ponadto postępowanie przygotowawcze przeciwko firmie. PTS nie opublikowało jak dotąd swojego stanowiska w sprawie decyzji UOKiK. Nie jest ona prawomocna i firma ma możliwość odwołania się do sądu.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (53)