UOKiK walczy ze spamem

Strona głównaUOKiK walczy ze spamem
14.03.2007 15:46

Urząd OchronyKonkurencji i Konsumentówwszczął postępowania, w których sprawdzi czy doszło do złamaniaprawa w chwili rozsyłania za pomocą poczty elektronicznejniezamówionych przez konsumentów informacji handlowych dotyczącychnowego portalu giełdy samochodowej adMoto.pl. UOKiK sprawdzi, czy wtrakcie kampanii reklamowej adresy mailowe odbiorców portalu byływykorzystywane w sposób naruszający ich interesy. UOKiK zbada również, czy spółka Money.pl w sposób należyty wykonujeumowę o świadczenie subskrypcji usługi e-gazety. Z informacjizebranych przez Urząd wynika, że mogło dojść do fałszowaniarozsyłanych do adresatów nagłówków e-mail. W stopce wysyłanychwiadomości zamieszczana była informacja, że nadawcą jest Money.pl.,tymczasem treść wskazywała, że przesyłki zostały skierowane doodbiorców np. przez Bank BPH. Nie musimy być bezradni wobec niezamawianej korespondencji -każdemu przysługuje możliwość zaskarżenia osoby inicjującej spam.Fakt nagabywania niezamówionymi przesyłkami możemy zgłosić napolicję - spam jest traktowany jako wykroczenie. W przypadkuwykorzystania niezgodnego z prawem danych osobowych właściwąinstytucją będzie również Generalny Inspektor Ochrony DanychOsobowych. Z drogi cywilnoprawnej mogą skorzystać równieżprzedsiębiorcy. Przesyłanie niezamówionej korespondencji jestbowiem czynem nieuczciwej konkurencji.

Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)