VoIP bez biur numerów

Strona głównaVoIP bez biur numerów
01.12.2006 13:24

Na dostawcach publicznie dostępnych usług telefonicznych ciążyszereg obowiązków wobec abonentów. Między innymi dostawca musirealizować usługi w zakresie biura numerów i spisu abonentów, októrych mowa w art. 66 i 67 Prawa telekomunikacyjnego. Prezes UrzęduKomunikacji Elektronicznej przedstawił stanowisko UKE w sprawie ustalenia czy dostawcy telefoniiinternetowej VoIP również te obowiązki muszą wypełniać. VoIP (Voice over Internet Protocol) jest bardzo obiecującą,innowacyjną technologią, która na obecnym etapie dojrzałości niepoddaje się jeszcze jednoznacznym i całościowym ocenom iklasyfikacji. Zdaniem Prezesa UKE, na obecnym etapie rozwoju, VoIPpowinna korzystać z wszelkich możliwości dostępnych w zakresietelekomunikacji i nie może być, o ile nie jest to usprawiedliwionerodzajem świadczonej usługi, krępowana nadmiernymi ciężaramistosownymi dla technologii w pełni dojrzałych o ustabilizowanychstandardach - poza obowiązkiem rzetelnego informowania klientów owszystkich cechach oferowanego produktu. Świadczenie usług w technologii VoIP jest jeszcze na wstępnymetapie i na dzień dzisiejszy nie można mówić o istnieniu stabilnegomodelu jego funkcjonowania. Zarówno w Unii Europejskiej jak i wPolsce prowadzone są w tym zakresie badania i analizy. Ze względuna różne sposoby świadczenia usług telefonicznych w technologiiVoIP, aktualnie nie ma jednoznacznego stanowiska w sprawie ichzakwalifikowania do kategorii publicznie dostępnych usługtelefonicznych. Aby na dostawcach ciążyły obowiązki z tytułu art. 66 i 67 Prawatelekomunikacyjnego VoIP musi zostać zakwalifikowana do kategorii"publicznie dostępnych usług telefonicznych", obecnie takiejwykładni nie ma więc dostawcy mogą spać spokojnie. Na razie więcnie będzie biura numerów telefonii VoIP.

bDZPupIR
Udostępnij:
bDZPupJP