W Polsce zakupy w Sieci coraz popularniejsze – powstaną nowe paczkomaty i punkty dostępu

W Polsce zakupy w Sieci coraz popularniejsze – powstaną nowe paczkomaty i punkty dostępu

W Polsce zakupy w Sieci coraz popularniejsze – powstaną nowe paczkomaty i punkty dostępu
16.04.2015 13:02

Z rosnącą popularnością robienia zakupów przez Internet coraz większym zainteresowaniem spotykają się paczkomaty. W związku z tym InPost powiększył swoją sieć o kolejne 200 punktów odbioru paczek. Do końca roku ma być ich w Polsce już niemal 2 tysiące. Warto przyjrzeć się tej tendencji, zwłaszcza, że rozbudowę podobnych usług będzie wkrótce przeprowadzała także konkurencja.

Według statystyk firmy InPost z paczkomatów skorzystało w Polsce ponad 20 milionów osób. Powody zdają się być oczywiste – usługa, która umożliwia odbiór paczki o dowolnej godzinie bez konieczności ustalania jej z kurierem jest po prostu niezwykle wygodna i tania. Rozbudowa sieci paczkomatów ma zapewnić takie możliwości także osobom z mniejszych miejscowości.

Sukces jest także wynikiem szeroko zakrojonej współpracy z Allegro i sklepami internetowymi na całym świecie. Istnieje między innymi program, dzięki któremu sprzedawcy mogą wysyłać zamówienia do paczkomatów po niższej cenie. Oferowany jest także szybki i bezproblemowy zwrot zakupów dzięki serwisowi szybkiezwroty.pl. Według danych InPost w paczkomatach można odbierać zakupy już z niemal 6 500 sklepów internetowych i serwisów aukcyjnych.

W przypadku UPS odbiorca nie ma do czynienia z paczkomatami, a punktami odbioru umiejscowionymi na przykład w sklepach. Według badań tej firmy 32% kupujących w Internecie woli obierać swoje zakupy poza domem. O ile paczkomaty na dobre zadomowiły się w polskim krajobrazie, to usługa UPS Access Points jest u nas dostępna dopiero od października 2014 roku. UPS szacuję, że liczba punktów dostępu, która zaspokoi potrzeby polskich konsumentów to około 1,5 tysiąca. Tyle też ma ich powstać do końca 2015 roku.

A jak się ma polski handel elektroniczny w Polsce? Według raportu agencji Gemius, dla e-Commerce Polska, zakupy w Internecie „zdarzają się” około 13 mln osób. Dane InPost odnajdują swoje potwierdzenie także w raporcie. W zeszłym roku osoby zamieszkujące wsie stanowiły zaledwie 24% wszystkich robiących zakupy w Sieci. Polityka instalowania tam paczkomatów może zmienić ten stan rzeczy.

Około 35% badanych deklaruje, że wykorzystuje podczas zakupów smartfony. Zwykle jednak są one używane do wstępnego zapoznania się z ofertą, aby później dokonać zakupu na komputerze stacjonarnym lub laptopie.

Jednocześnie ankietowani często zaznaczali, że podczas zakupów w Sieci napotykali się z licznymi problemami. Główne z nich to zbyt długie oczekiwanie na dostawę i jej zawyżone koszty. 10% ankietowanych doświadczyło niezgodności produktu z ofertą sprzedażową.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (39)