W przyszłym roku po raz pierwszy więcej czasu poświęcimy internetowi niż telewizji

W przyszłym roku po raz pierwszy więcej czasu poświęcimy internetowi niż telewizji

11.06.2018 13:55, aktual.: 17.06.2018 16:23

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Telewizja, która przez wiele lat była pewna swojej mocnej pozycji, ma obecnie naprawdę silnego wroga – internet. Zwłaszcza młodzi ludzie wolą sami wybierać treści, przyzwyczajeni są do oglądania filmów na YouTube czy Netfliksie. Z kolei telewizja stała się dla nich znacznie mniej ciekawa i mająca zbyt wiele ograniczeń. Ponadto niezbyt potrafi odnaleźć się w nowym warunkach. Najnowsze badania nie zapowiadają dla niej atrakcyjnej przyszłości.

Jak informuje serwis Recode, powołując się na badania firmy Zenith, przyszły rok może okazać się przełomowy dla internetu i telewizji. Ludzie mają bowiem więcej czasu spędzić na przeglądaniu internetu niż oglądaniu telewizji.

W 2019 roku mamy średnio poświęcać 170,6 minut na aktywność w Internecie. Z kolei telewizja zabierze nam 170,3 minut. Różnica jest oczywiście niewielka, ale warto zauważyć, że wzrost w przypadku internetu jest znaczący i ciągle utrzymuje się na wysokim poziomie. Z kolei telewizja traci widzów. Dodatkowo, telewizja jest coraz mniej ciekawa dla młodego odbiorcy, który sam wybiera co i kiedy ogląda.

źródło: Recode
źródło: Recode

Telewizja odczuje nie tylko stratę widzów, ale również reklamodawców. Oczekuje się, że w przyszłym roku w globalnej skali wydadzą oni 60 mld więcej na reklamy w Internecie niż w telewizji. Nie chodzi wyłącznie o rosnącą popularność internetu, ale także o samą jakość reklam. Często są one spersonalizowane pod konkretnego użytkownika, biorąc pod uwagę jego upodobania, jak i ostatnią aktywność w Internecie.

Wpływ na zwiększający się udział internetu mają m.in smartfony. Coraz lepsze urządzenia można kupić w niższych cenach. Przewiduje się, że telefony komórkowe będą odpowiedzialne za 25% całej konsumpcji mediów. Patrząc na duże stacje telewizyjne, można odnieść wrażenie, że większość wciąż nie rozumie internetu i będzie miało spory problem, aby przyciągnąć młode pokolenie przed ekrany telewizorów.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (53)
Zobacz także