W Trójmieście skanery będą nadzorowały nie tylko drogi, ale także ich użytkowników

W Trójmieście skanery będą nadzorowały nie tylko drogi, ale także ich użytkowników

W Trójmieście skanery będą nadzorowały nie tylko drogi, ale także ich użytkowników
10.09.2015 21:13

W Gdańsku wkrótce zamontowane zostaną nowe kamery monitoringu. Rejestrujące ruch na dużych skrzyżowaniach urządzenia, mają być ostatnim etapu wdrażania systemu Tristar, który ma za zadanie nadzorowanie ruchu i sterowanie nim na trójmiejskich drogach. Jak donosi jednak Zaufana Trzecia Strona, system jest w stanie monitorować nie tylko drogi, ale także ich użytkowników.

Kamery zostaną wkrótce zainstalowane na sześciu gdańskich skrzyżowaniach. Z oficjalnych komunikatów na ten temat wynika, że system monitorowania jest wzbogacony także o skanery BitCarrier. Na ich temat wiele dość niepokojących informacji przyniosło śledztwo Zaufanej Trzeciej Strony.

Skanery BitCarrier są już używane w Hiszpanii, w Barcelonie i Saragossie. Z niezbyt szczegółowych danych, jakie producent udostępnia o swoim systemie wynika, że jest on nie tylko zdolny do inteligentnego zarządzania ruchem, ale może też zbierać informacje na temat urządzeń wyposażonych w moduł Wi-Fi i Bluetooth.

Sensory o zasięgu około 50 metrów zbierają sygnały, dzięki którym smartfony automatycznie wyszukują dostępne sieci bezprzewodowe. W sygnale tym zawarty jest między innymi MAC – indywidualny adres sprzętowy, który urządzeniu nadaje producent. Niejasne jest natomiast jakie dane skanery zbierają o urządzeniach z uruchomionym modułem Bluetooth, gdyż większość metod pobierania adresu jest w tym przypadku związana z koniecznością przesyłania pakietu.

Nietrudno sobie wyobrazić jak pożytecznym źródłem informacji o lokalizacji konkretnych osób może być nadzór nad drogami dokonywany przez system zdolny do zbierania informacji o indywidualnym adresie każdego urządzenia wyposażonego w moduł Wi-Fi. Według danych opublikowanych na stronie producenta, każdemu adresowi ma być co prawda przypisana wartość funkcji skrótu. Jak jednak słusznie zauważa ZTS, do identyfikacji wystarczy dwukrotne zeskanowanie numeru – wartość funkcji się bowiem nie zmieni.

Większa ilość informacji na temat systemu Tristar jest dostępna na stronie internetowej mobilnagdynia.pl. Rozczarować może się jednak ten, który będzie poszukiwał w serwisie konkretnych informacji na przykład na temat, tego jaką funkcję skrótu stosuje system skanerów. Być może rzeczywiście polepszy on funkcjonowanie trójmiejskiej infrastruktury drogowej, niemniej informacje jakie przy tym gromadzi o osobach przemieszczających się po aglomeracji to z pewnością znacznie mniejszy powód do zadowolenia.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (35)