WhatsApp: Facebook chce analizować zaszyfrowane wiadomości. Powodem chęć zarobku

WhatsApp: Facebook chce analizować zaszyfrowane wiadomości. Powodem chęć zarobku
05.08.2021 17:41
Aplikacja WhatsApp
Aplikacja WhatsApp

Użytkowników WhatsAppa nie ucieszą kolejne doniesienia dotyczące tego komunikatora. Jego właściciel Facebook szuka możliwości analizowania wiadomości użytkowników. Firma wynajęła już w tym celu specjalistę zajmującego się szyfrowaniem homomorficznym.

Informacje z serwisu The Information nie pozostawiają żadnych wątpliwości co do zamiarów Facebooka. Firma stara się znaleźć sposób na analizowanie szyfrowanych wiadomości w taki sposób, by móc lepiej dostarczać reklamy. Co jednak istotne, same treści pisane między użytkownikami miałyby pozostać nieodszyfrowane.

Gdy nie wiadomo o co chodzi…

Jak wiadomo nie od dzisiaj WhatsApp oferuje swoim użytkownikom pełne szyfrowanie typu end-to-end, zarówno w przypadku wiadomości jak i ich kopii zapasowych w chmurze. Jest to idealne rozwiązanie dla wszystkich korzystających z komunikatora, bowiem tego rodzaju zabezpieczenie gwarantuje, że nawet twórcy aplikacji nie mają dostępu do wysyłanych treści.

Tego rodzaju zapewnienie prywatności najwyraźniej jednak stanowi pewnego rodzaju problem, gdy mowa o ewentualnych przychodach z reklam dostarczanych użytkownikom aplikacji. Właściciel WhatsAppa, Facebook, już od dłuższego czasu ma spory problem od momentu wprowadzenia przez Apple blokowania śledzenia danych w aplikacjach. Dzięki tej zmianie każdy użytkownik może samodzielnie zadecydować czy pozwolić aplikacji na bardziej spersonalizowane reklamy czy zablokować jej całkowicie dostęp do danych.

Przyszłość odszyfrowana?

Chociaż szyfrowanie homomorficzne zakłada operowanie na zaszyfrowanym dokumencie bez jego deszyfrowania, tego rodzaju doniesienia mogą jednak wzbudzić u użytkowników spory niepokój. Chociaż Facebook ma nadzieję, że będzie w stanie wydobyć wystarczającą ilość informacji z zaszyfrowanych wiadomości, bez faktycznego odszyfrowywanie czegokolwiek, należy zadać sobie pytanie co się stanie, jeżeli firmie nie uda się osiągnąć zakładanego celu.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (12)