YouTube zaostrzy politykę reklamową?

Strona głównaYouTube zaostrzy politykę reklamową?
09.07.2008 12:02

Przychody z reklam umieszczanych na YouTube nie spełniająoczekiwań Google, właściciela serwisu. Według publikacji w The WallStreet Journal powołującej się na anonimowe źródła bliskie firmie,w tym roku mają one wynieść około 200 milionów dolarów. Gdyby taksię stało, byłby to wyższy wynik, niż spodziewają się analitycy.Takie prognozy i niezadowolenie zarządu z obecnej sytuacjiskłaniają do refleksji, jakie zmiany czekają użytkownikówYouTube. Nieoficjalnie mówi się, że Google może zacząć dołączać krótkiespoty reklamowe na początku i na końcu klipów hostowanych wserwisie. Byłby to najprostszy sposób na zarobienie większychpieniędzy, ale również najbardziej inwazyjny i co za tym idzie,najmniej spodobałby się użytkownikom. Do tej pory YouTube chwaliłosię, że ich reklamy praktycznie w ogóle nie wpływają na korzystaniez serwisu. W ubiegłym roku eksperymentowano jeszcze z nakładkami, niewielkimiplanszami reklamowymi na dole ekranu z klipem wideo. Być możepowrócą wkrótce do serwisu YouTube i to one będą pracować nawiększe zyski. Niezależnie od wybranego rozwiązania Google i tak maspory problem z reklamami, bo z przyczyn formalno-prawnych reklamywyświetlane są tylko przy klipach zatwierdzonych przez wytwórnie ipartnerów. Niestety dla Google taka zawartość to zaledwie 4%wszystkich filmów hostowanych na YouTube.

Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (13)