Z Google Play znika aplikacja od Samsunga blokująca reklamy

Z Google Play znika aplikacja od Samsunga blokująca reklamy
04.02.2016 12:13
Z Google Play znika aplikacja od Samsunga blokująca reklamy

Samsung w ostatnim czasie zapowiedział, że domyślna przeglądarka w smartfonach i tabletach tego producenta zyska możliwość blokowania reklam. Wszystko to za sprawą partnerstwa, jakie Koreańczycy nawiązali z Adblock Fast. Dziś wiadomo już, że plany Samsunga spalą na panewce, a to za sprawą… sprzeciwu Google.

Premiera Adblocka Fast na Androida była spowodowana właśnie działaniami Samsunga, który, zgodnie z zapowiedzianą pod koniec zeszłego roku polityką skupienia się także na rozwijaniu oprogramowania, zdecydował, że jego przeglądarka potrzebuje na Androidzie właśnie funkcji blokowania reklam. Użytkowników, którzy chcieliby jednak odnaleźć Adblocka Fast w sklepie Google czeka jednak rozczarowanie. Program zniknął ze sklepu i nie jest to bynajmniej dziełem przypadku czy błędu.

350172289435985857

Za usunięcie aplikacji z Google Play odpowiada samo Google. Jeden z programistów Rocketship, Brian Kennish, przyznał, że otrzymał od Google informacje o naruszeniu przez jego aplikację regulaminu sklepu. A konkretniej jego 4 punktu, który stanowi, że programiści nie mogą podejmować działań, które utrudniają lub zakłócają działanie, powodują szkody bądź umożliwiają uzyskanie nieuprawnionego dostępu do urządzeń, serwerów, sieci lub innych obiektów i usług należących do jakiegokolwiek podmiotu.

Trudno twierdzić, aby był to przejaw szczególnie zaciętej konkurencji pomiędzy Google czy Samsungiem, podobne losy spotykają w Google Play zdecydowaną większość programów blokujących wyświetlanie reklam. Dla Koreańczyków, w związku z tym, że upatrywali oni w blokowaniu reklam możliwość promocji swojej przeglądarki, jest to jednak prztyczek w nos. Zwłaszcza, że uruchomiona kampania promująca tę funkcję programu zamiast zapewnić mu dodatkowych użytkowników, może ich raczej skłonić do migracji.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (26)