r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

AdBlock Plus dostarczy nam więcej reklam – bo blokowanie sporo kosztuje

Strona główna AktualnościOPROGRAMOWANIE

Eyeo GmbH, producent rozszerzenia AdBlock Plus, igra z ogniem. Niemiecki sąd już raz uznał jego skomercjalizowane praktyki blokowania reklam za niedopuszczalną, agresywną praktykę wobec innych podmiotów rynkowych. Sędziom nie spodobało się, że większe firmy muszą płacić za wpis na białą listę blokera, tak by ich reklamy mogły wyświetlić się w przeglądarce. A teraz rusza Acceptable Ads Platform, czyli własna platforma reklamowa AdBlocka, która służyć ma sprzedaży „przyjaznych i mało inwazyjnych formatów”, możliwych do zaakceptowania przez internautów.

Acceptable Ads Plaftorm jest na razie w wersji beta, jednak już zapowiedziano, że ruszyć ma oficjalnie przed końcem 2016 roku. Platforma będzie dostępna dla wszystkich wydawców, od najmniejszych blogów po największe portale internetowe. Będą mogli oni wybrać sobie odpowiadający im format reklamowy i osadzić go na swoich stronach.

80% przychodu z reklamy ma trafić bezpośrednio do wydawcy, 14% do różnych pośredników, 6% chce sobie pozostawić Eyeo GmbH. AdBlock Plus oczywiście emitowanych przez nową platformę reklam nie zablokuje, więc reklamodawcy mogą być pewni, że będzie to skuteczny kanał reklamowy. Są kraje, gdzie ponad 40% internautów korzysta z blokerów reklamowych, a wśród nich AdBlock Plus jest najpopularniejszym. Według IAB Polska w naszym kraju z tego typu narzędzi korzysta 36% internautów.

r   e   k   l   a   m   a

Przedstawiciele firmy zapewniają przy tym, że podstawowa funkcja rozszerzenia nie zmieni się: AdBlock Plus będzie blokował wszystkie agresywne formy reklamowe na stronach WWW. Zobaczymy, jak inne popularne blokery reklam, np. µBlock, zareagują na to, co wyświetlać będzie Acceptable Ads Platform i co zrobią inne konkurencyjne sieci reklamowe, których formy są często blokowane przez ABP, mimo że niekoniecznie są formami agresywnymi.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.