Aktualizacja Nokia Belle dla Symbiana^3 już dostępna

Właściciele smartfonów Nokii z systemem Symbian^3 uzyskali właśnie dostęp do kolejnej dużej aktualizacji - Nokia Belle. Wprowadza ona szereg nowych funkcji i liczne poprawki zwiększające wydajność działania systemu.

Nokia Belle to kolejna po Symbian Anna duża aktualizacja oprogramowania dla smartfonów pracujących pod kontrolą systemu Symbian^3. Aktualizacja jest dostępna dla modeli Nokia N8, E7, E6, C6-01, C7 oraz Oro. Właściciele telefonów Nokia 500 uzyskają dostęp do Belle za kilka tygodni. Aktualizacja Nokia Belle oddaje użytkownikowi do dyspozycji 6 ekranów startowych (ich liczbę można zmniejszyć) między którymi można się swobodnie przełączać. Uproszczono także przenoszenie ikon aplikacji między ekranami - teraz wystarczy je po prostu przeciągnąć w pożądane miejsce. Udoskonalone zostały także widżety - teraz mogą wyświetlać informacje w czasie rzeczywistym i pełnić funkcję przycisków aktywujących określone funkcje. Nokia Belle wprowadza także możliwość nagrywania filmów HD w pełnych 30 klatkach oraz zawiera przebudowaną przeglądarkę internetową, lepiej dostosowaną do obsługi treści multimedialnych. W górnej części ekranu pojawił się pasek powiadomień, dobrze znany z systemu Android. Przebudowano ponadto strukturę dostępnych menu, dzięki czemu odnalezienie konkretnej opcji będzie teraz prostsze i szybsze. Nokia zaznacza, że aktualizacja poprawia także ogólną wydajność systemu, co można zauważyć po zwiększonej płynności działania interfejsu i skróceniu czasu reakcji na poczynania użytkownika.

Oczywiście należy pochwalić Nokię, że cały czas pracuje nad aktualizacjami dla telefonów z Symbianem, mimo że system ten jest raczej skazany na wymarcie i zostanie z czasem wyparty przez Windows Phone. Szkoda jedynie, że Nokii tak długo zajęło uczynienie z Symbiana^3 względnie dojrzałego systemu. Pierwszy telefon pracujący pod kontrolą tego OS'u - Nokia N8 - trafił do sprzedaży pod koniec 2010 roku. Warto także pamiętać, że funkcjonalnie Nokia Belle nie może się równać z Androidem, o czym pisaliśmy przy okazji testów Nokii 701 - pierwszego modelu fabrycznie dostarczanego z Nokia Belle.

Aktualizacja Nokia Belle jest dostępna na większości rynków, w tym w Polsce. By ją wgrać, wystarczy podłączyć telefon do komputera i wybrać odpowiednią opcję z menu aplikacji Nokia Suite.

© dobreprogramy

Komentarze

  #1 08.02.2012 08:10

A userzy Nokii 500 nadal czekają.. sam mam ten telefon i od początku listopada używałem go może ze 4-5 godzin w sumie? Niemiłosiernie resetuje się, zawiesza i zamiast wypuścić update żeby można było z tego telefonu normalnie korzystać (w ogóle korzystać) to updaty ciągle idą do innych modeli, zdecydowanie ostatnia nokia w moim życiu. Szkoda kasy na telefon, który już czwarty miesiąc zaczyna leżeć w szafce.

chrome_9   5 #2 08.02.2012 08:16

Tak właśnie powinien postępować każdy producent systemu/telefonów. Aktualizacja wszystkich telefonów wydanych przez ostatnie 2-3 lata zawsze do najnowszej wersji systemu. Nawet jeżeli zmiany w systemie są tak duże jak w przypadku Nokia Belle.

Choć oczywiście Nokia mogłaby to zrobić lepiej. Mają ponad półroczne opóźnienie w stosunku do premiery tej wersji systemu. Dla porównania Apple potrafiło swoje telefony z 3 ostatnich lat zaktualizować do IOS5.0 zaledwie w kilka dni. Microsoft miał zadanie trudniejsze bo musiał zrobić aktualizację Mango na telefonach kilku różnych producentów ale też sobie poradził w niecały miesiąc.

Jedynie Google nie robi aktualizacji bo nie potrafi kontrolować producentów telefonów. Tym samym chyba żaden telefon nie dostał aktualizacji do Androida 4.0 choć ta miała miejsce kilka miesięcy temu.

Co więcej nowe aplikacje takie jak Google Chrome (pojawił się wczoraj) działają tylko pod Androidem 4.0 tak więc pojawia się problem. Czy producenci zdecydują się zaktualizować wszystkie telefony do Androida 4.0 czy może Google powinno swoje nowe aplikacje taki jak Chrome udostępnić także dla Androida 2.3

wrobli   1 #3 08.02.2012 08:20

Nokia ostatnio naprawdę ostro pracuje co widać, nokia N9 teraz symbian. Oby tak dalej. Na stronie noki o aktualizacji podają że wkrótce a nie, że jest już dostępna. Weryfikowałem na E7 i jeszcze jej nie ma.

sla17   7 #4 08.02.2012 08:45

Wbrew zapowiedziom innych - zarówno tych, co wróżą jak i speców od rynku - Nokia nie wydaje się, żeby upadała. Moim zdaniem produkty są coraz lepsze, 500 jest niczego sobie, Symbian Anna również (więc Belle pewnie będzie jeszcze lepsza), N9 to świetny produkt, a Lumia 710 i 800 również wydają się ciekawymi produktami. Wydaje mi się, że niektórymi, co tak jeżdżą po Nokii kierują dwie rzeczy - po pierwsze to, że nie ma na żadnym z nich Androida, po drugie to, że kontrolę sprawuję Microsoft.
@chrome_9 - chyba dla każdego systemu są tak wydawane aktualizacje, z wyjątkiem Androida. Google sprytnie umyło ręce, dając producentom wolną rękę - albo będą aktualizować, albo nie będą. Niestety, wielu ma to gdzieś.

  #5 08.02.2012 09:40

Aktualizuje tylko dlatego, że im się grunt pod nogami wali, i tylko tyle. Nokia miała głęboko wszystkich klientów i miała by do dzisiaj gdyby nie to ,że klienci się od niej odwrócili (czytaj nie kupują ich telefonów). Więc jak ktoś pisze super , oby tak dalej to nie rozumie ,że jest robiony w bambuko, bo to co powinno być normą nagle okazuje się, że klient który to kupuje za ciężkie pieniądze jest wdzięczny producentowi ,że to w ogóle działa, PARANOJA.

  #6 08.02.2012 09:57

Mam Nokię 701 z Symbianem Belle. Wszystko ładnie działa. Może i nie ma wszystkich funkcjonalności androida ale jest aktualizowana (już bodaj dwukrotnie) i kolejny plus - raczej nie ma na ten system nowych wirusów. Przynajmniej o takowych nie czytałem.

jas_fasola   5 #7 08.02.2012 09:58

Co wy tu wza głupoty wipisujecie że co ICSa nie ma żaden telefon hehehh jajj se robicie a niby HTC i Sony Ericsson to co wprowadzili namiestkę, nawet Samsung dla SGS2 już wypuścił. Zanim będziecie wypisywać takie głupoty najpierw warto przewertować nieco informacji.
Poza tym z ICSem nie jest tak prosto względem softu i sprzętu. Ale dzięki opensource juz powstały wstępne bety i alphy na nieco słabszy sprzęt.
A co do aktualizacji ekrany startowe, widżety ... a może by tak router wifi ... a zaraz nie da się bo trzeba symbiana było by przebudować, bo nawet na znanym programiku za który trzeba zapłacic działa tylko w trybie ad-hoc i są problemy. Wydajność systemu czyli czo o 1sek krócej i tak na wydajność nie było narzekania, bawiłem sie N8 nznajomego i chodzi to przyzwoicie jak na smartphone.

  #8 08.02.2012 10:04

Nie rozumiem narzekania na nokię 500 , korzystam od września i nie mam problemów. zaktualizowałem po pierwszym zawieszeniu i do tej pory śmiga tak jak na nokię za 500 zł przystało

jas_fasola   5 #9 08.02.2012 10:05

@Nazir50 jak już to Mini ma aktualizację do 2.3.4 czy 2.3.5. Poza tym śmieszne jet to twoje porownanie porównując telefon do systemu operacyjnego. To tak jak byś Amiga OS porównywał z Atari ST....

sla17   7 #10 08.02.2012 10:07

@jas_fasola - każdy ma inne potrzeby, zrozum to. Po zatem ICS i problemy? Nie wiem jak jest, ale z miejsca obserwatora wydaje się, że idzie na łatwiznę wiedząc, że są coraz mocniejsze sprzęty, więc można pakować, przecież jak będzie źle to wyjdą czterojajowe smartfony, potem sześcio, ośmio. Jeszcze jedno - nie każdy chce nieoficjalny kanał dystrybucji, dla mnie takie coś jest nie do pomyślenia i dyskwalifikuje sprzęt na starcie.

Kajoj69   1 #11 08.02.2012 10:11

No oczywiście dla nokii 500 za „kilka tygodni”... Ten telefon wiesza się co 10 minut, czekałem z nadzieją, że może już będę mógł normalnie korzystać z tego telefonu, ale nie, poczekam sobie „kilka tygodni” na święta Bożego Narodzenia może będzie aktualizacja...

  #12 08.02.2012 10:19

"Warto także pamiętać, że funkcjonalnie Nokia Belle nie może się równać z Androidem, o czym pisaliśmy przy okazji testów Nokii 701"
w zupełności się nie zgodzę z ta wypowiedzią, niby w czym Android jest bardziej funkcjonalny z Bell. Posiadam Androida i Bell i w zupełności wole symbiana, jest po prostu szybszy i bardziej intuicyjny

  #13 08.02.2012 10:25

@jas_fasola
dla mnie śmieszne jest, że w telefonie który ma WSZYSTKO, zaczynając od sensora optycznego o 50% większego niż aparaty cyfrowe nawet za 1000 zł, mechaniczną migawkę, optykę Carl Zeiss, lampę ksenonową, obudowę unibody z anodyzowanego aluminium, ekran AMOLED za szkłem Gorilla, 16 GB pamięci wbudowanej plus 32 GB rozszerzanej, host USB z obsługą penów USB, dysków USB, klawiatur i myszek USB, także bezprzewodowych, a nawet padów do konsol na USB, radio FM i nadajnik FM, wyjście HDMI.. Tobie brakuje..

routera wi-fi..

czemu od razu nie oczekiwać że wyświetlacz będzie plazmowy 3D, a tylna ściana obudowy będzie podgrzewana i wentylowana w zależności od pogody.. może jeszcze laserowe działo, jak w tym filmie w artykule?

http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/miekrzy/nokia_e7/rotfl3.jpg - to chyba najlepszy pokaz możliwości Symbiana :)

sla17   7 #14 08.02.2012 11:16

Dziwne, kolega ma więc i ja miałem kontakt - ani on nie narzekał na wieszanie się, ani ja nie zauważyłem jakichś spowolnień ;)

  #15 08.02.2012 11:43

"Warto także pamiętać, że funkcjonalnie Nokia Belle nie może się równać z Androidem, o czym pisaliśmy przy okazji testów Nokii 701"

O.o Całkowicie się nie zgodzę z własnego doświadczenia wiem że Symbian oferuje zdecydowanie więcej funkcji od Androida (Nie mówie tu o tych wizualnych bajerach).
Symbian ma wbudowaną przeglądarke plików z wieloma opcjami , typu zaznaczanie kilku plików jednocześnie, kopiowanie , wklejanie , przenoszenie , sortowanie etc.
W Czystym Androidzie np tego nie ma , jesteśmy skazani na to co da (lub czy da ) nam producent, np w Lg Swift nie ma explorera plików , trzeba ściągać z marketu.
Do tego dochodzi problem ładowania przy całkowicie wyłączonym telefonie (Android) oraz fakt że przy wyłączonym telefonie nie zadzwoni nam budzik (W nokiach dzwoni w Adroidzie nie).
Jak chodzi o ustawienia to w obu systemach tych ustawień jest sporo, jako że więcej obcuje z symbianem to wiem , że w nim ustawic możemy praktycznie wszystko (np ip , mac telefonu etc)
Naprawdę ciężko mi uwierzyć w te słowa zważając na fakt, że w samym Symbianie ^ 3 doszlo ponad 250 nowych funkcji w porównaniu do poprzedniej generacji Symbiana , gdzie tam tych funkcji było już mnóstwo.
Nokia z symbianem już po wyjęciu z pudełka oferuje pełną funkcjonalność telefonu bez narażania użyotwnika na dodatkowe pobieranie aplikacji z marketu tylko po to by móc zrobić podstawową operacje.

porterneon   4 #16 08.02.2012 13:23

@Kajoj69 Oddaj telefon do serwisu. Ciagle wieszanie sie sluchawki to wada ktora usuna w ramach gwarancji.

  #17 08.02.2012 13:38

Od rana próbóję i nie aktualizuje się, mam C-7

  #18 08.02.2012 13:38

"Warto także pamiętać, że funkcjonalnie Nokia Belle nie może się równać z Androidem, o czym pisaliśmy przy okazji testów Nokii 701"
w zupełności się nie zgodzę z ta wypowiedzią, niby w czym Android jest bardziej funkcjonalny z Bell. Posiadam Androida i Bell i w zupełności wole symbiana, jest po prostu szybszy i bardziej intuicyjny [+]

Android przetrwał i rozwinął się przez propagandę ;).. Ile lat temu można było instalować w Symbianie na karcie? Hmm.. z 6? A od kiedy to jest a Androidzie? Rok?

Kajoj69   1 #19 08.02.2012 14:14

Mam zamiar oddać, ale w dwa dni po zakupie tego telefon wyjechałem za granicę i muszę przemęczyć się z nim bo w przyszlym miesiącu już wracam, być może już będzie aktualizacja dodatkowo ;) ale dzięki za uspokojeni, że jednak bez belle będzie to działać normalnie :)

Krzywarp   6 #20 08.02.2012 15:49

Hmm, nie do końca jest dostępna. Do mojej E6 wciąż nie ma mimo, że wszystkie serwisy piszą, że jest...

fiero   4 #21 08.02.2012 16:20

Bo dla brandowanych zawsze wychodzi z opóźnieniem.
Tutaj masz linka gdzie po wybraniu części świata, kliknięciu na Polskę będziesz miał spis operatorów, urządzeń oraz wiadomość czy już jest czy czy dopiero "Software Under Creation"; http://europe.nokia.com/nokia-belle-update-availability

Krzywarp   6 #22 08.02.2012 16:31

@fiero

Dzięki :).

Ano tak, tuż przed Twoim postem sam to przeczytałem - no cóż - google powinien być moim bliższym przyjacielem - wtedy nie spamowałbym niepotrzebnie :-D

  #23 08.02.2012 17:44

Kupiłem na początku stycznia Nokie 500 z myślą ze najpozniej bede miał belle w lutym, i jak sie okazuje sie przeliczyłem. Telefon sie wiesza, zeby Włączyć aparat musze resetowac telefon bo pamiec jest pelna, wyłącza sie kilka razy dziennie i jest wolny jak na ten 1ghz, ostatni telefon Noki, dziekuje tym panom za telefony ktore są porażką!

  #24 08.02.2012 19:20

Zaktualizowana Nokia C7. Dziala jakby szybciej. Jeszcze jej nie zawiesilem :)

  #25 08.02.2012 22:59

Nie podoba mi się to co nokia robi, czemu posiadacze modelu 500 muszą czekać ? Wygląda na to że zapowiedzi Belle na nokie 500 to tylko zabieg marketingowy, żeby mogli zarobić. Uważałem nokie za porządną i solidną firmę, widać pomyliłem się.

  #26 09.02.2012 08:39

Wczoraj zaktualizowałem C7 mojej żony. Telefon działa płynniej, szybciej. Chyba też lepiej reaguje na dotyk. 6 ekranów jak dla mnie to za dużo, ale można ustawić sobie ile się chce. Teraz czekam na belke do mojej E7. Orange jak zwykle dało ciała. Jednak po tym co widzę po zmianach w C7 wszystko powinno być super. A niedawno chciałem się przesiąść na androida. Całe szczęście, że nie uległem medialnej nagonce na Nokię i złośliwym komentarzom użytkownikom plastikowych szajsungów. E7 ze szkła i aluminium, idealnie spasowany jest kilka długości przed tym plastikowych chłamem.

  #27 09.02.2012 10:56

Nokia 500, sreńcet. Kup se E6 i przestań jęczeć.

porterneon   4 #28 09.02.2012 12:21

Zaktualizowalem N8 i smiga az milo. To jest system, smiga na procesorze 680MHz. System nie potrzebuje dwoch rdzeni po 1.2GHz kazdy zaby plynnie dzialac - patrz android. Do tego w telefonie mam aparat 12Mpx, transmiter fm, swietna i darmowa nawigacje. Ktora sluchawka ma dzis aparat 12Mpx (przypomne, ze N8 zadebiutowala pod koniec 2010 roku)? Android? - nie dziekuje.

  #29 09.02.2012 14:51

błąd w nokii e6 nie potrafi zrobić kopii zapsowej podczas aktualizacji telefon juz po resecie dalej ten błąd. Ktos ma jakies lekarstwo?

  #30 09.02.2012 17:20

nokiann miałem to samo w e6 jak robiłem na xp spróbowałem na win 7 i poszło od razu bez problemu

gregg76   2 #31 10.02.2012 11:19

Zainstalowałem Belle na E7 i mam tylko tyle do powiedzenia: niech się schowa Android. Zresztą, naprawdę nie rozumiem tego niezrozumiałego zachwytu nad Androidem ....

Krzywarp   6 #32 10.02.2012 21:20

No, jestem już po upgrade na Nokii E6. Ogólne wrażenia są bardzo pozytywne, interfejs wyraźnie czerpie sporo rozwiązań z Androida, ale jest czytelny, nie przeładowany, dość ascetyczny, a takie lubię :). Jedno, co widać wyraźnie to to, że Belle została zaprojektowana z myślą o telefonach, w których cały przedni panel jest ekranem o mniejszej rozdzielczości (640x360). W moich 640x480 widżety poczty i kalendarza są wyraźnie niedopasowane do horyzontalnego położenia i rozdzielczości. W obu przypadkach mają rozmiar jakieś 2,5x2 i z boku zostaje jedynie miejsca na dwa skróty lub małe widżety. Idealnie byłoby, jakby miały one rozmiary 2x2, wtedy mógłbym je umieścić obok siebie na ekranie, a tak muszą być na dwóch. Uważam to za sporą wadę. Podobnie zegar cyfrowy. Został on pomyślany, żeby zajmować cały rząd ekranu rozdzielczości nHD, a u mnie z obu stron zostaje po pół miejsca na skrót. Mam nadzieję, że uaktualnią przynajmniej widżety do nietypowej rozdzielczości E6. Ale mimo to podoba mi się - system wydaje się być lżejszy od Anny :). Polecam :).

  #33 12.02.2012 00:03

też mam nokie 500 .

  #34 12.02.2012 11:48

E6 na win 7 - również bez problemu.
Belle jest świetny poza jedną rzeczą która mnie gryzie:
w trakcie pisania wiadomości, usunięcie napisanej litery nie następuje po naciśnięciu przycisku kasowania, tylko najpierw trzeba kursorem zaznaczyć literę, dopiero wtedy skasować. Też tak macie? Może gdzieś to się zmienia?
Irytujące przy kasowaniu całych wyrazów/zdań.

  #35 13.02.2012 20:34

Witam. mam problem, posiadam Nokie E7 ale Nokia Suite nie wykrywa dostepnej aktualizacji dla mojego telefonu a już ponoć jest dostępny Symbian Belle dla mojego modelu. O co chodzi?

Krzywarp   6 #36 13.02.2012 23:07

@Damian666

A masz może telefon w Orange?

  #37 16.02.2012 19:39

pare dni temu aktualizowalem tel nokie c7 wszystko ladnie pieknie tylko mam jedno pytanie czy wraz z ta aktualizacja praca tel na pelnym naladowaniu skraca sie do maks. jednego dnia bo teraz tak mi wytrzymuje z po drugie nie mam zadnego wygaszacza tzn po zablokowaniu tel ekran sciemnia sie okolo dwu krotnie i caly czas sie swieci mozna to jakos zmienic bo wygaszacz ekranu zaden nie dziala... w razie jakich wiadomosci prosze o odp na fafan1989@interia.pl

DeepPhilosopher   3 #38 16.02.2012 21:50

mi się zainstalowała aktualizacja ale niema pl języka :/ az taka tragedia to niby nie jest ale jednak ... jak jest u was ? (mam nokię n8)

  #39 22.02.2012 09:09

Czy ktokolwiek z Was zainstalował już Belle na Nokia E7-00?? Jeśli tak, to proszę o opinię oraz info co zniknęło z aplikacji, zdjęć, notatek itd..?

  #40 26.02.2012 20:27

Witam

Zaktualizowałem Nokie C7 i działa dobrze , nie zawiesza się , ogólni wydaje mi się że działa lepiej niż poprzednia wersja . Bella wydaje się działać szybciej . Ocena 10/10

  #41 28.02.2012 10:27

Wczoraj zaktualizowałem Nokię 500. Ogólnie zgadzam się z crazydl ALE...
- to nie jest aktualizacja tylko reinstalacja - konta mailowe, społecznościowe, konta voip, większość aplikacji trzeba instalować na nowo
- książka adresowa wyczyszczona - zróbcie backup!!!
- nie ma w Ovi Store Opery mini dla Nokia Belle
- nie działa Skype który pod Anną śmigał jak ta lala

  #42 03.03.2012 11:02

Wczoraj zaktualizowałam N8 i już chciałabym wrócić do Anny.
1. W Belle właściwie nie da się korzystać z aplikacji gg, pobranej ze sklepu Nokii - miejsce do pisania zostało zredukowane do jednej linijki, po paru słowach początek tekstu znika, nie widać co się napisało chwilę wcześniej. W Annie otwierało się okno jak do pisania smsa, wszystko było wyraźne i czytelne. Czy ktoś wie coś na ten temat? Jest planowana jakaś poprawka, czy może trzeba sobie wgrać jakąś inną wersję gg?
2. Motywy prawie nie działają. W Annie wszystkie widżety i przyciski miały grafikę motywu, teraz prawie wszystkie widżety są zawsze paskudnie szaro - czarne i nie da się nic z tym zrobić. Na przykład dolny pasek na wszystkich ekranach głównych pozostaje zawsze przezroczysto szary, a nie w kolorze motywu. Zegar zarówno cyfrowy jak i analogowy to zawsze wielka czarna plama, a data jest na nim zupełnie niewidoczna.
3. W menu jest koszmarny bałagan, jest w nim kilkadziesiąt pozycji które poprzednio były spakowane do kilku folderów, na przykład biuro. Organizowanie menu jest bardzo ograniczone, te wszystkie dyktafony czy gry można przenosić tylko do utworzonych przez siebie folderów. Efekt - w tej chwili mam w menu kilkanaście identycznych ikon utworzonych przez siebie folderów.
4. W powiadomieniach nie ma stanu naładowania baterii w procentach.

  #43 09.03.2012 16:49

Jesli któs chche z aktualizować nokia N8 na system belle to odradzam gorszego badziewia nie widziałem poprzednia ANNA tez kaszana wogole nokia spadła na dno załuje ze ten telefon kupiłęm gorszego *** nie widziałęm to juz te iphony z chin chodza lepiej odradzam jesli któś ma zamiar to kupic szkoda pieniedzy na N8

  #44 11.03.2012 16:28

Pod Nokią 500 z belle wszystko działa, Opera i skyp itd przynajmniej u mnie :-)) dziwne czemu ja nie mam problemu

  #45 14.03.2012 23:05

Witam,

Parę dni temu zainstalowałem Belle na mojej Nokii N8, oto moje spostrzeżenia:
PLUSY:
+ łatwe menu rozsuwane od góry do zarządzania powiadomieniami i internetem,
+lepszy układ dolnego paska menu,
+wygodniejszy panel dzwonienia,
+łatwiejsze kończenie połączeń w "Anna" był z tym problem,
+ładniejszy wygląd
MINUSY
-znacznie gorsze widgety, jesteśmy niemal zmuszeni do korzystania z wielu ekranów bo przerośnięte olbrzymie widgety nie mieszczą się na ekranie głównym np. widget email
-prawie niewidoczna data na panelu zegara brak informacji o profilu (można dodać ale forma paska jest zupełnie nieudana)
-bałagan w menu zupełnie nie wiadomo np. po co kilka aplikacji dotyczących nawigacji które były kiedyś ładnie uporządkowane w jednej o nazwie"mapy"
-zgadzam się z "artjoasia" co do wszelkich minusów w tym braku stanu naładowania baterii w % który i tak nie działał dobrze w "Anna"
-dzwi mnie podtrzymanie braku tzw. "danych GPS" gdzie można było sprawdzić m.in. prędkość i wysokość co jest niekiedy bardzo przydatne np. w samolocie czy w górach
-6 ekranów? uważam to za zupełnie nieprzydatny bajer

Odnośnie aplikacji skype i opera to już są w sklepie i działają

  #46 20.03.2012 10:42

@mumio niumniuś Czy mógłbyć podac linka do działającej wersji skypa? Mój się crashuje przy logowaniu, czego nie było w Annie.

  #47 24.03.2012 11:11

do faraon79 linków nie mam znalazłem na portalu softsonic a znalazłem przypadkiem, ale chyba jest też tylko nie jestem pewien w sklepie ovi nokia

  #48 13.05.2012 12:28

***bany dramat ta Belle to jakies nieporozumienie ....NOKIA = RIP
zmieniam fona na ifona

  #49 21.05.2012 23:06

zaktualizowałem anne teraz mam bellę większego strzału w stopę nie mogłem sobie zrobić jadę do serwisu niech to zmieniają albo któryś dostanie e7 w łeb

  #50 16.06.2012 15:40

Symbian moim zdaniem jest lepszy od androida

  #51 12.07.2012 18:43

ta aktualizacja to nieporozumienie, wywalilo istotne i bardzo przydatne funkcje, przedewszytskim "powiadomienia" teraz to bardzo klopotliwe dowiedziec kto kiedy dzwonil, to samo z smsami, maly zegar na wygaszaczu z mikroskopijna data, skrzynka mailowa tez gorsza - nie ma widoku zbiorczego mailii!!! trzeba kazda wiadomosc otwierac otwierac zeby skasowac , dodatkowo zniknal przycisk koszta, skasowalo wszytskie aplikacje, gey, zupelnie zniknely dzwonki, zmiany kosmetyczne, funkcjonalnisc na gorsze. Odradzam zdecydowanie.

  #52 28.08.2012 16:09

te wqszystkie munusy to pikuś - kiedy w końcu Nokia zmieni powiadomienai migającą DIODĄ ŁADOWANIA??? Bo ta pod środkowym klawiszem to jakaś kpina - ledwo widoczna w zupełnie ciemnym pokoju. Wiem, że jest modyfikacja, która włącza miganie diody ładowanai (mocnej i widocznej!) ale wiąże sięto z hackowanie fona, czego nie chcę robić.

  #53 16.10.2012 08:03

jak mam nokie c6-00 ???

  #54 28.08.2013 11:17

czy jest belle do noki C5-03?

Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.