Comodo Internet Security ze wsparciem dla Windows 8.1 i dodatkiem PrivDog

OPROGRAMOWANIE

Co prawda najsłabszym ogniwem w bezpieczeństwie systemu komputerowego jest obiekt znajdujący się pomiędzy monitorem a krzesłem, ale sama świadomość to czasami za mało. Użytkownik może mieć pecha, może mieć chwilę słabości i nieostrożności, albo po prostu sam porusza się po miejscach internetu, które nie są bezpieczne. Zarówno w takich wypadkach, jak i sytuacjach gdy świadomości brakuje, dobrym rozwiązaniem jest jakieś oprogramowanie ochronne. Właśnie pojawiła się ważna aktualizacja dla popularnego, darmowego i mimo pewnych niedociągnięć uznanego za skuteczny Comodo Internet Security.

Najnowsza odsłona pakietu to przede wszystkim wsparcie dla najnowszego Windows 8.1 – system ten posiada zmodyfikowany kernel, przez co wiele pakietów, w szczególności tych zawierających np. moduły piaskownic lub HIPS bez aktualizacji może nie działać prawidłowo, lub nawet doprowadzać do awarii wskutek niekompatybilnych sterowników. Comodo Internet Security został również wzbogacony o opcjonalny dodatek PrivDog – jest to niewielki plugin przeznaczony dla przeglądarek internetowych (w tym i dla udostępnianego przez Comodo forka Chromium, a więc przeglądarki Dragon), który ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa i prywatności użytkownika. Blokuje on sieci reklamowe, śledzące ciasteczka, widgety z sieci społecznościowych oraz skrypty statystyczne pokroju Google Analytics. PrivDog można więc uznać za swoiste połączenie znanych dodatków AdBlock oraz Ghostery.

Nowe Comodo to również poprawki zgłoszonych błędów. Podobnie jak przy okazji poprzedniego wydania, tak i tutaj poprawiono ponad 200 z nich. Z najważniejszych można wymienić to, że obecnie Chrome oraz Dragon w wersjach 28.x i późniejszych prawidłowo działają w trybie zwirtualizowanym. Naprawiono lukę pozwalającą na ominięcie przez malware HIPSa i piaskownicy w trakcie tworzenia wpisów autorun, oraz zawieszanie procesu systemowego eksploratora podczas instalacji Comodo. Tak duża ilość błędów daje jednak do myślenia – choć pakiet w szóstej odsłonie zadebiutował już dawno temu, ciągle znajdowane są kolejne i kolejne… Jest to jednak produkt darmowy, co warto mieć na uwadze podczas jego oceny. Najnowszą wersję Comodo Internet Security znajdziecie oczywiście do pobrania w bazie naszego serwisu. Zapraszamy również do artykułu, dzięki któremu będziecie w stanie skonfigurować pakiet Comodo w sposób zapewniający najwyższy poziom bezpieczeństwa.

© dobreprogramy

Komentarze

vera109  26.09.2013 14:06 #1

"Co prawda najsłabszym ogniwem w bezpieczeństwie systemu komputerowego jest obiekt znajdujący się pomiędzy monitorem a krzesłem, ale sama świadomość to czasami za mało." - klawiatura, tak? ;-) ajjjajjaj...

bystryy (niezalogowany) 26.09.2013 14:11 #2

A czy jest też aktualizacja dla samego firewalla? Moim zdaniem tylko on z całego kompletu jest wart uwagi, bo antywirusy to akurat lepsze są u konkurencji (Kingsoft, Webroot, Avira, BitDefender).

proaldek  26.09.2013 14:31 #3

Chyba miało być z angielskiego : PEBKAC ("Problem Exists Between Keyboard And Chair") :)

Voltar  26.09.2013 14:51 #4

CIS to chyba jedyny bezpłatny pakiet antywirusowy, który można użytkować w firmie, jest całkiem dobry i nie spamuje reklamami tak jak niektóre bezpłatne antywiry, jedyna wada to nieco udziwniony interfejs w nowej wersji, ten z 5 był dużo lepszy i czytelniejszy...

dzikiwiepsz  26.09.2013 15:04 #5

Ta całą przestrzeń wirtualna comodo jest chyba do bani przynajmniej tak jest u mnie że co próbuje coś uruchomić w zwirtualizowanym środowisku to po chwili bsod, nie raz się uda zainstalować do końca bez bsoda ale przy bardziej zaawansowanych aplikacjach takich który przy instalacji proponują dodatki wtedy jest bsod i to często. A jak wczytuję pulpit wirtualny i próbuję uruchomić np Google chrome wtedy od razu blue screen. Nie wiem czy to tylko u mnie tak jest czy ta funkcja jest do bani. Lecz po za tym program jest ok i działa stabilnie nie powodując problemów.

MrBeckham666  26.09.2013 15:09 #6

ja jak narazie korzystam z samego firewalla ale comodo po dobrym skonfigurowaniu jest naprawde dobre.

ale równiez wymagające.;]

korzystam z kingsoft antivirus i Comodo Personal Firewall i jak narazie przy skanach MBAM i innymi silnikami jest czystko.

skuteczna i lekka ochrona.

i co do tego nowego interfejsu to chyba każdemu użytkownikowi który wczesniej korzystał z comodo nie przypadł do gustu.

ale naszczescie dodali ten monitoring aplikacji w jakim stopniu korzystają z połączenia. Bardzo dobra i ciekawa funkcja.

Szern  26.09.2013 15:22 #7

Wczoraj ostatecznie pozbyłem się pakietu Comodo po dwutygodniowych testach. Generalnie byłem zadowolony z samego pakietu, ale średnio co drugi dzień pojawiał się problem z podkręcaniem obu rdzeni przez proces Comodo w sposób uniemożliwiający normalną pracę na kompie, który rozwiązywało jedynie ręczne zabicie wszystkich procesów związanych z Comodo. Sprzęt to dosyć standardowy laptop na platformie Brazos, z dużą ilością zasobów i systemem Windows 7 Prof. Pakiet niezły, ale takie bugi dla mnie niestety go dyskwalifikują.

Newak  26.09.2013 15:23 #8

Voltar: Zgadzam się w zupełności co do interfejsu, jednak co do reklam, to od czasu do czasu wyskakują małe okienka z ofertą zakupu z Comodo.

saper19722303  26.09.2013 15:27 #9

PrivDog to jakaś porażka, po zainstalowaniu od pół godziny nie zablokował ani jednego elementu a podobno wykrywa ponad 2362.Testowałem zarówno na stronkach polskich jak i zagranicznych, suma zablokowanych elementów = 0, jakis żart.

przemor25  26.09.2013 15:46 #10

@Voltar: Jest jeszcze Microsoft Security Essentials, który pozwala instalować pakiet dla 10 stanowisk w przedsiębiorstwie. Ale tak bez limitu to chyba nie ma żadnego poza Comodo Internet Security.

Anonim (niezalogowany) 26.09.2013 17:16 #11

@bystryy (niezalogowany): Nie jesteś zbyt bystry skoro tak piszesz.

kuklu  26.09.2013 17:47 #12

Łukaszu co się dzieje? :( Dlaczego nie chcesz już być na Safegroup?? ;(

Pstryk (niezalogowany) 26.09.2013 18:00 #13

Ten privdog do SpywareBlaster

Voltar  26.09.2013 18:57 #14

@przemor25: miałem MSE poinstalowany na komputerach i poprzepuszczał wirusy aż miło, lepiej już kupić np. Kasperskiego w licencjonowaniu grupowym - 200 zł / 10 stanowisk na rok, prawie darmocha

esgedrgre (niezalogowany) 26.09.2013 18:58 #15

reklam comodo nie ma (ani jednej nigdy) jeśli je w ustawieniach wyłączymy

wini2  26.09.2013 19:07 #16

Wielu ma problem ze znalezieniem antywirusa pod win 8.1. U mnie chodził bez problemu eset smart security 7 beta, ale teraz mam zainstalowanego bitdefender internet security 2012 oraz jako drugi (!!!) f-secure internet security 2014. Wiem, że antywirusy mogą się "gryźć" ale u mnie nic takiego nie nastąpiło. Po instalacji bitdefendera, f-secure przeprowadził skan w celu wykrycia konfliktowego oprogramowania ale nic nie znalazł i bez problemu również się zainstalował. System nie jest obciążony i naprawdę nie odczuwam żadnego spowolnienia w jego działaniu. Wiem, że wielu pewnie pomyśli że to głupi pomysł, ale sprawdzić warto. Oba av są wysoko notowane i pewnie skuteczność takiego zabezpieczenia też jest wysoka. Zachęcam "zakręconych" do przetestowania tego dziwoląga :-)

dzikiwiepsz  26.09.2013 19:25 #17

@kawka78:
u mnie wszystko jest z kompem ok, nigdy nie widziałeś bsoda to widać ze kompa używasz tylko okazjonalnie, z a tym softem problemów nie mam jak już z funkcją której raczej nie używam, po za tym nie pod każdym programem mam problemy a jak pod jakimś to małe no i widać że chyba z komputerami masz mało styczności i jeszcze mniej o nich wiesz skoro sądzisz że trzeba "coś" zepsuć by były z czymś poroblemy np gra fallout 3 wieszała się niemiłosiernie i problemem był raczej procesor wystarczyło dokonać małej modyfikacji pliku konfiguracyjnego i problem ustapił, na koniec dodam że większość problemów samodzielnie rozwiązuje i nie potrzebuję żadnych specjalistów do pomocy.

krzych5610  26.09.2013 19:57 #18

Zastanawiam się kiedy programiści z Comodo przestaną rozwalać konfigurację ustawioną przez użytkownika i wciskać na siłę swoją, wg nich jedyną i słuszną. Idzie o ustawienia konfiguracyjne dla antywirusa.

neXt___  26.09.2013 20:07 #19

Czy Comodo dalej ma swój denerwujący, nowoczesny wygląd, w którym nie idzie się połapać? Przez kilka lat używałem i polecałem tego softu, po wyjściu nowego interfejsu usunąłem AV i FW i od tamtej pory sobie rade bez pakietów zabezpieczających, raz w miesiącu skan na żądanie i to wszystko.

lukasamd WSPÓŁPRACOWNIK 26.09.2013 20:28 #20

@neXt___ niestety tak, nadal ma ten tragiczny interfejs... ja nie wiem z myślą o kim oni go robili.

Anonim (niezalogowany) 26.09.2013 20:32 #21

@kawka78: Mam Brazosa od początku tego roku. Do tej pory bez żadnych problemów. Jakiś czas miałem Avasta, trochę Pandę Cloud, nie było problemów. Comodo potrafiło rozkręcić wiatrak od razu po odpaleniu lapa, zanim odpaliłem jakąkolwiek aplikację, ale tylko raz na kilka dni.

MrBeckham666  26.09.2013 21:24 #22

@lukasamd

moim zdaniem ten interfejs do załamka ale niestety używam go bo jako firewall jest git . ale interfejs to teraz jest jak do jakiegoś programu wyświetlającego firewerki;] stary interfejs był rozbudowany i zaawansowany i to było dobre;]

lukasamd WSPÓŁPRACOWNIK 26.09.2013 21:38 #23

@MrBeckham666: dokładnie, zgadzam się z Tobą. Stara wersja, do tego ustawiona z interfejsem klasycznym tj. stylowaniem narzuconym przez system. Wszystko było w zakładkach, bardzo czytelne... po prostu się sprawdzało. No ale oni poszli na całość ze zmianami... Jakby nie mogli dać wyboru. Sytuacja jak z modern ui, też można psioczyć, a oni i tak zrobią to co zechcą :)

MrBeckham666  26.09.2013 22:33 #24

@lukasamd: no dokładnie po prostu wydaje mi się że zmienili interfejs po to żeby był dla wszystkich bo wczesniej tylko ci zaawansowani wiedzieli co robić.

ale i tak to pewnie nic nie zmieni i tak ci sami ludzie beda z tego pakietu korzystać.

kiedyś korzystałem z całego pakietu bo był dobry ale teraz antywirus jest za bardzo ocieżały.

przynajmniej sam firewall działa jak należy i to mnie cieszy;]

dzikiwiepsz  26.09.2013 23:38 #25

@kawka78:
o co ci chodzi?

xcvc (niezalogowany) 27.09.2013 05:13 #26

cis cenie bardzo. zainstalowałem privdoga, chrome sie zawiesił natychmiast. odpalam raz jescze, wtyczka flash zwiecha. reklam polskich na o2 nie blokuje. odinstalowałem

Michael85 (niezalogowany) 27.09.2013 09:03 #27

Użytkowałem od około 6 lat Comodo Firewall od początku także CIS ale ostatnio wyleciał z mojego komputera ze względu na ciągłe problemy z crackami które lubił bezpodstawnie zgłaszać jako wirusy. Dla mnie to dyskwalifikuje program.

Dimatheus  27.09.2013 09:38 #28

Hej,

@ lukasamd - "Tak duża ilość błędów daje jednak do myślenia – choć pakiet w szóstej odsłonie zadebiutował już dawno temu, ciągle znajdowane są kolejne i kolejne…"

W takim układzie co powiedzieć o systemach Windows i poczciwym XP, do którego dalej wydawane są poprawki? Zresztą to chyba lepiej, że błędy są naprawiane i jasno komunikowane. Przecież można by napisać, że poprawiono mniejsze błędy... :)

Pozdrawiam,
Dimatheus

ichito  27.09.2013 09:59 #29

@Dimatheus
XP, który podajesz za przykład to cały system operacyjny...jak zapewne wiesz...który powinien być zgodny z ilomaś dziesiątkami tysięcy programów różnego rodzaju, które w ciągu nastu lat zostały na ten system stworzone. Przyrównywanie go do pakietu Comodo, który jest tylko jednym takim programem jest bez sensu. Comodo jest darmowe...to chyba jedyny teraz jego atut...i faktycznie kilka rozwiązań w nim zawartych jest bardzo dobrych, ale producent uparł się w ostatnich latach wciąż coś do niego dodawać i poprawiać...a potem się z niektórych rzeczy wycofywał psując po raz kolejny całość. Nie znam programu zabezpieczającego...no może tymi które są młode i w fazie udoskonaleń...który by nieustannie wciąż poprawiał dziesiątki czy setki nawet przypadłości...to już nie przystoi programowi, który jest na rynku tak wiele lat i oczekiwałoby się od niego stabilności, a nie nieustannych kłopotów.

ZłyHans (niezalogowany) 27.09.2013 10:01 #30

A mi tam Comodo bardzo odpowiada - może dlatego, że używam tylko zapory i antywirusa a inne bardziej wymyślne rzeczy sobie darowałem. Używam od ponad roku i żadnych problemów (może trochę wolna aktualizacja). Nie mam ochoty nawet wracać do płatnych dobrych rozwiązań jakich wcześniej używał (Kaspersky, Norton) o żartach typu avast, czy panda nawet nie wspominając.

lukasamd WSPÓŁPRACOWNIK 27.09.2013 11:21 #31

@ichito: nic dodać, nic ująć... Kiedyś Comodo nie miał tyle dziwności... nie był może tak przyjazny dla użytkownika, ale świetnie spełniał swoje zadanie. Wersja 3, nawet jeszcze wersja 4... to było coś świetnego.

ToshioSM  28.09.2013 01:23 #32

@lukasamd: Dla mnie Comodo skończył się na wersji 4, a jeszcze jako tako funkcjonował na wersji 5 przed zmianą interfejsu na obecny. Testowałem najnowszą wersję i pomimo ustawień użytkownika nadal robi dziwne akcje. Pobieranie gier z Origin / Steam, które były zaufanymi aplikacjami + wyjątki w firewallu + wyłączenie z Sandboxa było znacznie spowolnione. Z standardowych normalnych 4-4.21 MB/s zrobiło mi się jakieś 239 - 493 kB/s.. co jest chorą sprawą bo szukałem przyczyny i wg dawnych ustawień, które stosowałem w wersji 4 i 5 wszystko działało jak trzeba, tak teraz praktycznie poza pobieraniem jeszcze robi problemy z odpaleniem niektórych aplikacji i gier. Przypominam, że dodaję reguły do zaufanych, dodaję wyjątki dla firewalla itd.

Ja osobiście nie polecam Comodo IS. Przynajmniej w tej wersji najnowszej bo to kompletna padaka. Spieprzyli dość dobry pakiet, który dawniej lubiłem.

Twierdzę też, że osoby nie pobierające pirackiego softu, softu do pobierania piratów, torrentów, czytające instalację programów/gier vide instalka z DP gdzie chce wcisnąć nam DELTĘ coś co wkurza każdego normalnego użytkownika, nie wchodzące na podejrzane strony i nie pobierające dziwnego softu typu "PrzyspieszSwójKomputerOPierdylionProcentuf, tak naprawdę nie mają się czego obawiać bez pakietu bezpieczeństwa.

Ja sam należę do takich osób. Sprawdzam zmiany w rejestrze, czyszczę te zbędne rejestry, używam także logów OTL, oprogramowania HiJackThis i Combofix.

Przede wszystkim teraz trzeba czytać kilka razy informacje zanim się coś zrobi bo kombinują jak się da by wcisnąć nam syf na komputer.

Syf nie wciśnie się nam bez naszej pomocy ;).

Dimatheus  07.10.2013 00:24 #33

Hej

@ichito: A ja myślę, że przyrównanie do XP ma swój sens - chodzi bowiem o podejście do poprawek i ich wydawania. Co zaś tyczy się Comodo - używam go praktycznie od początku wydania i naprawdę bardzo wiele się w nim zmieniło na plus. Pakiet jest naprawdę świetny, można go bardzo łatwo i dobrze konfigurować, a przy tym nie potrzebuje wielu zasobów sprzętowych. Ale oczywiście każdy lubi to, co lubi! :D

Pozdrawiam,
Dimatheus

ichito  08.10.2013 08:08 #34

@Dimatheus:
" Ale oczywiście każdy lubi to, co lubi! :D"
No właśnie...i dlatego go nie używam :)
Co do XP...będę się upierał...cały system, który ma być funkcjonalny i zgodny z tysiącami różnych aplikacji i ich kolejnymi modyfikacjami nie jest tym samym, co pojedynczy program, który ma co najwyżej być zgodny z kilkoma systemami i to pokrewnymi przecież. Tak to już jest, że program tworzy się na konkretny system...bez niego nie zadziała przecież...a skoro działa słabo i powoduje różnego rodzaju błędy to oznacza, że to on nie jest dobrze napisany...nie system :)

Dimatheus  08.10.2013 10:41 #35

Hej,

@ichito: Pamiętaj tylko o jednym - systemy są regularnie łatane i czasami zmiany takiego rodzaju mogą powodować błędy aplikacji. Tym bardziej że firewall dość mocno integruje się w systemie operacyjnym.

Pozdrawiam,
Dimatheus

Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.