r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Dolphin 4.0: wreszcie dobry dźwięk i możliwość grania w Sieci na emulowanym Nintendo Wii

Strona główna AktualnościOPROGRAMOWANIE

Tych naszych Czytelników, którzy mają sentyment do gier na konsole Nintendo, ucieszyć powinna wiadomość, że słynny emulator Dolphin doczekał się właśnie nowej wersji, oznaczonej numerkiem 4.0. Nowa wersja to nie tylko ponad 2500 zmian wprowadzonych do kodu emulatora od wersji poprzedniej; jest ona też prezentem dla całej społeczności rozwijającej ten projekt na jego dziesiąte urodziny – pierwszą eksperymentalną wersję Dolphina, pozwalającą na uruchamianie gier z konsoli GameCube, pokazano we wrześniu 2003 roku.

Wersja 4.0 aplikacji w praktyce oznacza kompletną już emulację konsoli Wii na komputerach PC. Dolphin nie tylko radzi sobie z grami w trybie dla jednego gracza – dzięki ukończeniu prac nad Wi-Fi API tej konsoli, możliwe jest już uruchamianie sieciowych gier w trybie multiplayer. Deweloperzy zaznaczają, że nie mogą zagwarantować poprawnego działania tej funkcji dla każdego tytułu (udostępniają ją jako betę), ale w gry takie jak Mario Kart Wii czy Super Smash Bros Brawl można już będzie grać ze znajomymi w Sieci.

Główną bolączką Dolphina była do tej pory obsługa dźwięku – w większości gier słychać było jakieś usterki. Deweloperom emulatora udało się jednak całkowicie przepisać podsystem dźwięku, wykorzystywany przez niemal wszystkie gry. Rozwiązało to za jednym razem setki błędów zgłaszanych przez użytkowników Dolphina. Dzięki nowemu backendowi dźwięku wykorzystującemu OpenAL, możliwe jest nawet odtworzenie przestrzennego dźwięku Dolby Pro Logic II.

Użytkownicy Linuksa i OS X ucieszą się też z wprowadzenia obsługi Fastmem, dostępnej wcześniej tylko w wersji dla Windows. Ta optymalizacja emulacji procesora głównego pozwala na zwiększenie wydajności o 15-20%. Przepisano też backend OpenGL/GLES3, dzięki czemu ma on być najszybszym backendem dla kart Nvidii.

Udało się też wreszcie uruchomić Dolphina na mocnych tabletach i telefonach z Androidem. Prowadzone przez jednego programistę prace nad przeniesieniem emulatora z x86 na ARM-y trwały niemal dwa lata, ale efekt jest obiecujący – wersja ta, choć często się zawiesza i brakuje jej wielu funkcjonalności znanych z PC, pozwala już na uruchamianie pierwszych gier z GameCube jak i Wii (choć trzeba przyznać, że większość z nich jest zbyt powolna, osiągając co najwyżej 2-3 FPS).

Pozostałe zmiany to ulepszona obsługa kontrolerów Wii Remote i GC Steering Wheel, nowe położenie plików konfiguracyjnych w wersji dla Windows oraz nieco odmieniony interfejs użytkownika.

Dolphina 4.0 pobrać możecie z działu Windows > Programowanie > Emulatory. Zapraszamy też do zapoznania się z emulatorami innych konsol i starszych komputerów, dostępnymi w tym dziale.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.