Gadu-Gadu 10.5 - recepta na najpopularniejsze problemy z komunikatorem

04.05.2011 19:19, Autor: Daniel Karcz (DanKar), Kategoria: News
NewsImage

Ukazała się nowa, stabilna wersja najpopularniejszego polskiego komunikatora - Gadu-Gadu. Oznaczona ona została symbolem 10.5.0.13082 i wprowadza szereg zmian zgłaszanych przez użytkowników. Dotyczą one zarówno wyglądu, łatwości obsługi, jak i stabilności oprogramowania.

Jedną z najistotniejszych zmian, widocznych tuż po uruchomieniu najnowszej wersji komunikatora jest modyfikacja wyglądu i funkcjonalności okna rozmowy. W wydaniu 10.5 zniknął boczny pasek zakładek, usprawniono funkcję zmiany rozmiaru okna, a także wyeksponowano najczęściej używane podczas rozmów opcje. Zdecydowano się również na stonowanie koloru okna rozmowy, przez co całość stała się czytelniejsza i łatwiejsza w obsłudze. Nowe Gadu-Gadu wprowadza odświeżone, "wypukłe" ikony dostępności. Dodatkowo użytkownicy otrzymują usprawnioną funkcję edycji kontaktów i szybkiego komentowania opisów. W celu przyspieszenia pracy komunikatora zrezygnowano z automatycznego pokazywania tzw. hoovera (okienko z danymi kontaktu), pojawia się ono dopiero po kliknięciu. Modyfikacjom poddano również panel informacji z portalu gadu-gadu.pl. Sekcja wiadomości jest teraz bardziej przejrzysta, a po kliknięciu na nią otwiera się obok komunikatora okno z najważniejszymi artykułami.

Zgodnie z zapowiedzią firmy GG Network S.A. wprowadzony w GG 10.5 pakiet zmian to nie wszystko, czego oczekiwać mogą użytkownicy jeszcze w tym roku. Nowe wydanie wprowadza jedynie szereg usprawnień i poprawek, rozwiązujących najpopularniejsze problemy z jakimi borykać się musiały dotychczas osoby korzystające z komunikatora. Firma zapowiadana na jesień tego roku uruchomienie nowej platformy, która m.in. przystosowana zostanie do pracy z wieloma systemami operacyjnymi.

Najnowsza wersja komunikatora Gadu-Gadu dostępna jest do pobrania w naszym dziale PROGRAMY -> Internet i komunikacja -> Komunikatory internetowe.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (124)  

Avatar
revell (niezalogowany) | 04.05.2011 19:22#1

Zauwazyli uzytkownikow! Szok!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
macio123 | 04.05.2011 19:29#2

Sukces ! :) Wkońcu nowa wersja ;)

Avatar
-Paweł- (niezalogowany) | 04.05.2011 19:30#3

O ile w ostatnim czasie zmiany szły w złą stronę i komunikator stał się ociężałym kombajnem to teraz widać zmiany w dobrym kierunku. Nieco odchudzone GG działa teraz szybciej i stabilniej.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MauiQ | 04.05.2011 19:30#4

Niestety... ten komunikator to nadal kpina. Zasobożerność i zamulanie, te idee zdają się przyświecać programistom spod znaku żółtego słoneczka.

Avatar
oginski (niezalogowany) | 04.05.2011 19:30#5

w końcu multiplatformę na inne systemy zapowiedzieli ;d żegnaj adium

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pwiktorczyk | 04.05.2011 19:31#6

Dalej zużywa całą masę pamięci...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Łukash | 04.05.2011 19:37#7

-...najpopularniejszego polskiego komunikatora...-
serio ?
Ja myślałem że GG już nie jest rozwijane ,a nawet że nie istnieje, a tu ci taki news ,kto by pomyślał... lol.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 04.05.2011 19:40#8

@oner
Ale w sensie, że tak jak przy krojeniu cebuli?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
greghostor | 04.05.2011 19:41#9

wiadomo gg jest najpolularniejsze w Polsce, to jest protokuł i można używać innych komunikatorów bez zbęddnych bajerów i dziadostwa tylko do kontaktów (np.WTW) bo gg jako program jest do bani

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Damianek439 | 04.05.2011 19:41#10

lepsze.... ale nadal ten głupi pasek z prawej... ale chyba odkryli że ta mądrzejsza część ludzi przesiadła się na wszelkie inne komunikatory...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 04.05.2011 19:42#11

@Łukash
Też się dziwię, że toto jeszcze ktoś używa. Podobnie jak NK i już kończącego się fejsbuka.

Avatar
Drzony (niezalogowany) | 04.05.2011 19:43#12

Hoover to taki odkurzacz. Tu chodzi o hover.
GG 6.1. najlepsze :) można usunąć reklamy za pomocą emotikonek.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kam104 | 04.05.2011 19:46#13

"Stabilna wersja" - weźcie mnie nie rozśmieszajcie :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
G.Gn7Ex | 04.05.2011 19:46#14

To nadal za mało, abym miał wrócić do komunikatora Gadu-Gadu.
To, czego ja oczekuję to:
- niska zasobożerność
- mnóstwo potrzebnych opcji które są lub bywają potrzebne a których nie ma.
- wywalenie zbędnych z punktu widzenia komunikatora opcji.
- wersja dla Linuksa.

W ogóle to komunikator powinien obsługiwać mechanizm wtyczek tak jak np. AQQ.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
greghostor | 04.05.2011 19:54#15

gg ... kazdy sobie myśli szczególnie ten kto sie nie zna na rzeczy, ale trzeba myśleć a nie iść na łatwizne ludzie opanujcie sie ... checie go używać, odpowiada wam to uzywajcie ja podziekował gg sie cofa a nie idzie do przodu , mi to nie przezkadza bo jest alternatywa, jak uważacie

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Łukash | 04.05.2011 19:55#16

@RaveStar nk faktycznie już minęło ,co do facebooka ,to chyba tak nie jest do końca ,dalej ma sporo nałogowców którzy muszą ,po prostu muszą (nie ja).
O wiele trafniejszym wstępem ,jak i mającym bodajże więcej związku z rzeczywistością, byłby - Ukazała się nowa, stabilna wersja najpopularniejszego polskiego protokołu :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
valchall | 04.05.2011 19:57#17

Aż nie mogłem uwierzyć w to co tutaj piszę. Komunikator w którym funkcja rozmowy z innym w ostatnich latach zeszła jako "dodatek" zmienił w końcu choć troszkę kierunek rozwoju.

Może twórcy w końcu poszli po rozum do głowy, bo jak tu dobrze zauważyliście ostatnie lata to istna kpina a nie komunikator.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 04.05.2011 20:01#18

@revell:
Po prostu zmienił im się dość niedawno prezes, a do tego doszło, że byli na dużym minusie, no to się postarali w końcu.
@kam104:
Tak się składa, że działa ona całkiem stabilnie.
@G.Gn7Ex:
Jesienią wychodzi GG 11, o którym najlepiej opowie ta wypowiedź nowego prezesa:
"Wiemy, że wersje z ostatnich dwóch lat nie do końca spełniły oczekiwania użytkowników, były pamięciożerne, nieintuicyjne i przytłaczały funkcjami. Do końca tego roku chcemy to naprawić. Gadu-Gadu ma być lekkie, przystosowane do wielu systemów i przyjazne."

Avatar
http://zaps166.sf.net/ (niezalogowany) | 04.05.2011 20:01#19

A ja sobie potrafię własnego klienta napisać w c/c++, nawet bez libgadu, bo na moją komórkę to nie ma...
A według mnie KADU i tak najlepsze mimo, że nie obsługuje jak narazie wysyłania plików ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
piotter1994 | 04.05.2011 20:04#20

Boję się pomyśleć co będzie za parę lat z Gadu-Gadu jako programem. On jest po prostu przeładowany. Niestety, musi zarabiać na siebie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Subversive | 04.05.2011 20:13#21

Tak jak kiedyś "maluch" był najpopularniejszym samochodem, tak jeszcze jakiś czas temu Gadu-Gadu było najlepszym komunikatorem. Liczba użytkowników i jednego i drugiego stale maleje. Należy jednak pamiętać, że tak jak wielu bez "malucha" nie rozpoczęło by przygody z motoryzacją, tak bez GG (również jako protokołu) nie było by szybkiej, taniej i wygodnej komunikacji internetowej (Skype powstał później, a inne protokoły były w PL niepopularne).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
G.Gn7Ex | 04.05.2011 20:15#22

@przemek1234
Co do "przytłaczania funkcjami", to nie miałbym nic przeciwko temu, gdyby to rzeczywiście były to funkcje potrzebne z punktu widzenia komunikatora. Jest kilka(naście/dziesiąt) funkcji, które jak i ja jak i wielu innych uważamy za potrzebne bądź przynajmniej przydatne, a których nigdy nie znalazłem w Gadu-Gadu.

Avatar
xxxxyyxxxx (niezalogowany) | 04.05.2011 20:16#23

czemu po pobraniu gg i zainstalowaniu wciąż pokazuje mi że to wersja 10.3 a nie 10.5 ???

Avatar
123 teraz ja (niezalogowany) | 04.05.2011 20:16#24

jakby zauważyli użytkowników to by skorzystali najpierw z: możliwości jakie daje ggbanerkiller i ggtuner - jak te wszystkie wodotryski się wyłaczy to się jeszcze jako tako da wytrzymać ("jako tako" napisałem!)
aha nam normalnym użytkownikom pozostaje gg wersja 7 i taki np. kadu, bo aqq no cóż może ma i inne możliwości, ale sorki dla użytkowników - "zamienił stryjek siekierkę na kijek"
jak ci z gg chcą byc komercyjni niech rozwijają wersję pro, na marginesie jak tam się im wiedzie?
i jeszcze jedno - to ma być KOMUNIKATOR, wpisz i wyślij! (no może posłuchaj , zobacz - w końcu mamy XXi wiek) a nie w kółko" może prezencik, może to, może tamto... zlitujcie się

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PcSA | 04.05.2011 20:25#25

Tak z ciekawości zapytam ile ten program zajmuje w ramie (GG)?

Do "fanatyków" AQQ powiem, że ten program też jest kobylasty, a że trzyma wszystko w pliku stronicowania to już inna sprawa. Lepiej w RAM'ie trzymać więcej danych niż co chwilę się odwoływać do pliku stronicowania na dysku :P

Avatar
Mariusz2 (niezalogowany) | 04.05.2011 20:32#26

Ktoś tego jeszcze używa?
Ja mam skype i jesli muszę pogadać z kimś, kto ma gg to uzywam kadu. Nie mam ochoty widzieć 10 reklam po odpaleniu komunikatora. Kpina jakaś...

Avatar
Seqel (niezalogowany) | 04.05.2011 20:37#27

WTW obsługujący 2 numery GG zajmuje w pamięci lekko ponad 12MB,,,

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kpc21 | 04.05.2011 20:41#28

Nie dziwię się. Ludzie poodchodzili od oficjalnego klienta i mieli dwa wyjścia. Doprowadzić go do stanu używalności albo zacząć blokować konta użytkowników korzystających z alternatyw, zgodnie z regulaminem. Gdyby zrobili to drugie, użytkownicy systemów innych niż Windows straciliby dostęp do programu, poza tym straciliby wielu użytkowników, którzy przesiedliby się na XMPP. Więc nic innego im nie pozostało.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ficca2 | 04.05.2011 20:46#29

@123 teraz ja
GG 7.7 z BannerKiller to naprawdę spoko komunikator. Gdyby jeszcze się dało zmienić tło na jakieś ciemne, to w ogóle byłbym wniebowzięty. Fanowskie skórki z Hello Kitty jakoś średnio mi pasują ;]

Co do tego nowego GG 11, to mogliby zrobić tak: wersja lite, bez żadnych wtyczek, coś jak 7.7 bez GaduRadio i wersja "pełna", ale z możliwością wyboru pluginów przy instalacji. Co do tej lite, to fajnie by było zrobić coś w rodzaju repozytorium pluginów online, wbudowanego w komunikator.

Avatar
echo (niezalogowany) | 04.05.2011 20:55#30

Na czym polega niedostępność transportów w Jabberze z innych serwerów, która jest zaprezentowana w zestawieniu :

http://www.jabberes.org/servers

Avatar
M&W (niezalogowany) | 04.05.2011 21:01#31

Już od dawna nie korzystam z tego śmiecia.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Herbio | 04.05.2011 21:04#32

Najpopularniejsze? Dla czego? Bo zwykły użytkownik nie ma pojęcia o alternatywach, wpisuje w google: "gadu gadu" i trafia na to badziewie, które śmią zwać komunikatorem. Poleciłem znajomemu pidgina, a on do mnie - "a co to ?". Unreal i tak pewnie wyda banner killera i tunera do tego dziada.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 04.05.2011 21:05#33

Co do poberania zasobów komputera - chodzi pamięciożerność, to różnica praktycznie niezauważalna - może jakieś 2-5 MB mniej, niż poprzednia wersja.

Co do szybkości uruchamiania, to jest nieco lepiej jak w poprzedniej edycji.

Avatar
wk.....y użytkownik (niezalogowany) | 04.05.2011 21:08#34

dlaczego przy zakładaniu konta nie potwierdza sie prawdziwości e-maila. Mam dosyć prosty adres i przez to mam już dziesiątki o ile nie setki założonych kont, o czym łaskawie jestem powiadamiany. To jest zwykłe chamstwo i bezczelność administratorów.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Temujin | 04.05.2011 21:10#35

Receptą jest zainstalowanie Mirandy (Windows), Adium (OS X), Kadu (GNU/Linux)

Avatar
norbercik93 (niezalogowany) | 04.05.2011 21:13#36

ale poprawili
wlaczylem i odrazu 100 mb ramu xD

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Voltar | 04.05.2011 21:15#37

receptą na wszelkie problemy GG 10 jest.. tlen 7

zero reklam, obsługa numerów gg powyżej 18 mln i lekkość...

super programik

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Druedain | 04.05.2011 21:19#38

"Tak mi dobrze, tak radośnie, gdyż jest Pidgin..." :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Powerfeniks | 04.05.2011 21:21#39

A ja myslalem ze nazwa portalu o czyms swiadczy i do czegos zobowiazuje, niestety widze jak na pierwszej stronie reklamuja to badziewie ;]

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kamil™ | 04.05.2011 21:28#40

@Voltar

Tlen 7 już chyba 2 lata rzeźbią.. owszem zapowiada się fajnie, ale straciłem cierpliwość, gdy po każdej aktualizacji naprawiał 3 kwesie i psuł 2. Wrzuciłem GG8 (zwane czasem 9) i antyaktualizator i siedzę na nim. Mam nadzieję, że GG11 pojdzie w tym kierunku co gg8

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DonM$ | 04.05.2011 21:37#41

No ja znalazłem 100% sposób na najpopularniejsze problemy z tym komunikatorem ->>>> KOSZ

Avatar
MarekCh (niezalogowany) | 04.05.2011 21:44#42

Gadu-Gadu 10.5 - 130 MB mniej w pamięci RAM.
Wcześniejsza wersja około 100 MB :)

Avatar
kura123 (niezalogowany) | 04.05.2011 21:50#43

czy to normalne że po aktualizacji komunikatora wzrosło użycie pamięci przy zamkniętych wszystkich oknach z 99mb do 110?

Avatar
gosciukce (niezalogowany) | 04.05.2011 21:53#44

He fajnie fajnie a tlen spi od roku i ciagle sie sypie takimaly zonk info o gg a reklama o aqqu sie tu wyswietla :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
berdys | 04.05.2011 21:59#45

wypukle ikony byly ale sie zmyly ( kiedys ) - teraz do nich wracaja- co wcale mnie to nie dziwi, bo wygladaly niezle. Hym, po co bylo likwidowac ? Najlepsze bylo gg 4 o ile mnie pamiec nie myli. Proste , minimalistyczne....

Avatar
vladonator (niezalogowany) | 04.05.2011 22:06#46

a ja po nazwie newsa spodziewalem sie usuniecia reklam z wszelkich miejsc. Mogliby zostawic jeden banner w oknie rozmowy, jeden w glownym oknie i tyle. A oni co... wszedzie... i przez wszedzie mam na mysli na serio wszedzie... w okienku, w glownym oknie,(oczywiscie nie po jednej, wiecej lepiej), do tego w opisach, dodawalo kiedys w rozmowie, kupe wyskakujacego g**na dodatkowo.. nie dzieki...

Avatar
anonim (niezalogowany) | 04.05.2011 22:28#47

dlatego wolę AQQ

Avatar
asdas (niezalogowany) | 04.05.2011 22:29#48

delikatnie mniej zużywa pamięci. Tyci, tyci, niestety

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
CezaR83 | 04.05.2011 22:35#49

gg juz nie pamiętam z jakiej kiedyś wersji korzystałem ale to mało istotne dla mnie. Skype służy bardziej do rozmów głosowych i video. Do klepania mam "multikomunikatory" tj. Tlen7 - nie wiem dlaczego w o2 ludzie tak nad tym rzeźbią długo... moze nie ma sie tam kto tym zając? Mam jeszcze awaryjnie Pidgina pod win i pod Ubuntu. Wszystkie wymienione wyzej pożerają mnie RAM niz GG :P Dziekuje!

Avatar
Jacunio (niezalogowany) | 04.05.2011 22:40#50

@berdys: "Najlepsze bylo gg 4 o ile mnie pamiec nie myli. Proste , minimalistyczne...."

Jak GG Lite ;-)
Pozdrawiam

Avatar
Janusz N (niezalogowany) | 04.05.2011 22:58#51

Ja wywaliłem gg jak były z nim problemy w windows 7. Ciekawe , czy teraz wszystko jest o.k. w win.7 m?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fishek | 04.05.2011 23:01#52

gadu-gadu
nero
winamp

programy różne a historia ta sama

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kamilcyk | 04.05.2011 23:03#53

Ostatni raz korzystałem z komunikatora GG w 2007 roku. Teraz już rzadko korzystam z tego protokołu, a o istnieniu takiego programu prawie zapomniałem.
Oby XMPP/Jabber się umacniał. ;)

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 04.05.2011 23:10#54

"recepta na najpopularniejsze problemy z komunikatorem"

Ja mam najlepszą - zainstalować Mirandę IM portable. :D

Murphy

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wolf94 | 04.05.2011 23:11#55

@fishek

Z Winampem chyba przesadzasz?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
freeq52 | 04.05.2011 23:14#56

Szczerze, to od kiedy przesiadłem się definitywnie na AQQ, jakikolwiek inny komunikator, a tym bardziej GG przestał dla mnie istnieć... A 10.5 nawet nie chce mi się instalować, bo pewnie zaraz zaśmieci mi pół komputera, więc sry dziękuję. Tak jak podziękowałem innym kombajnom, tak podziękuję GG :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
adrianos12211 | 04.05.2011 23:32#57

Winamp tak samo zszedł na złą drogę .. za dużo bajerów ..
a co do tego gg to mi jakoś nie muli na słabym sprzęcie. to ja nie wiem na jakich kompach to ludzie odpalają ,że narzekają jaki to muł. sory na 128mb ram będzie się mulił.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ficca2 | 04.05.2011 23:32#58

@wolf94

Porównaj sobie krowę jaką jest Winamp do AIMPa.

Avatar
yarusel (niezalogowany) | 04.05.2011 23:39#59

Od początku uzywam tlena7 i jestem zadowolony pomimo że to beta i czasem robi fochy Na plus przemawia brak reklam i prostota, przejrzystość wyglądu GG przypomina chhoinkę Nie wracam nawet pod groźbą tortur :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 04.05.2011 23:59#60

Jeżeli zamierzają wydać wersję na Linuksa, to mam nadzieję, że nie użyją do tego bibliotek Mono. ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mPiter | 05.05.2011 0:41#61

Dno i cztery metry wodorostów!

Avatar
Ravf (niezalogowany) | 05.05.2011 1:08#62

Proszę nie porównywać GG10 do Nero czy Winampa bo to są naprawdę różne problemy.

Winamp to program tylko do muzyki, nie służy do pisania maili czy przeglądania zdjęć. Ma kilka zbędnych funkcji jak np. rippowanie cd-audio jednak to wszytko sprowadza się jednak do muzyki. Poza tym nie zajmuje dużo miejsca w pamięci RAM.

Jeśli chodzi o Nero to należy rozróżnić 2 rzeczy. Pakiet Nero i Nero Burning Rom. Pierwszy z nim jest zbiorem kilkunastu odrębnych programów przeznaczonych do zarządzania multimediami. Natomiast drugi służy tylko i wyłącznie do nagrywania (i kasowania) płyt i naprawdę nic więcej nie potrafi.

Co do GG to szczerze mówiąc osobiście nie przekonałem się o działaniu nowej wersji tego programu bo rozstałem się z nim (programem, nie protokołem) przy wersji 7. Już wtedy irytowała mnie funkcja radia internetowego, całkowicie nie związana z komunikacją. Z tego co czytam ostatnio w różnych miejscach jest naprawdę źle. Może właśnie powinni pójść ścieżką Nero i rozbić to wszytko na osobne programy a nie upychać wszystko do jednego?


Rozumiem, że niektóre osoby cienią sobie minimalizm i np. zamiast Winampa instalują Foobara ale to nie oznacza, że Winamp to od razu przeładowana kobyła bo tak nie jest. Po prostu domyślnie instaluje dużo pluginów, z których nie każdy korzysta (te pluginy związane są z muzyką i można je bez problemu powyłączać). Sam wolę zamiast Foxit Readera czy Adobe Readara zainstalować SumatręPDF bo nie potrzebuję obsługi komentarzy itp. Jednak nie uważam, że wspomniane przeze mnie programy są złe, nie uważam ich za kobyły. Do Adobe można mieć co najwyżej pretensje związane z bezpieczeństwem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
blind-oln | 05.05.2011 1:09#63

@RaveStar
Gadu-Gadu jest chyba w Qt napisane, więc pewnie i w Qt będzie napisany klient na Linuksa.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cyfra_lbn | 05.05.2011 1:10#64

Zamiast dać jakąś recenzje, jak to wszystko chodzi to wychwalacie jak zwykle z resztą swoje niby ekstra wynalazki. Jutro dopiero będę miał dostęp do kompa, więc już przed instalacja chciałem się dowiedzieć jak to chodzi, a tu wychwalanie jakiś pseudo komunikatorów, płacą wam za to? Używałem wiele alternatyw, ale i tak wracałem do GG. Teraz już nawet nie mam wyjścia, bo mam konto GG połączone z numerem GaduAir dzięki temu mam te same środki do wykorzystania w telefonie i komunikator, dzięki temu do takiej Grecji gadam za 5gr/min. Podsumowując, na przyszłość darujcie sobie to funboystwo, zainstalujcie i dopiero piszcie te wypociny, musialem to napisać, bo normalnie ręce opadają jak się te komentarze czyta.

Avatar
Rafal B (niezalogowany) | 05.05.2011 1:26#65

Szkoda ze nadal nie pamietaja o OS X ... widac przerasta to programisotw

Avatar
des (niezalogowany) | 05.05.2011 2:45#66

gg lite mi od lat wystarcza.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
szymon189 | 05.05.2011 2:51#67

Jeżeli GG chce być znów uznawane jako dobra marka to powinni w miarę szybko poprawiać ten komunikator w tych miejscach gdzie najbardziej użytkownicy są nie zadowoleni.
Już wcześniej przed wypuszczeniem bety 10 było wielkie bum na nowoczesny komunikator, który okazał się wielkim bublem.

Avatar
Hefefe (niezalogowany) | 05.05.2011 5:19#68

Najpopularniejszy problem w GG to reklamy :/

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 05.05.2011 6:31#69

Lepsze AQQ ;)

Avatar
Pasibrzucho (niezalogowany) | 05.05.2011 6:59#70

Każde wolne miejsce jest zapchane reklamami :)
Nie rozumiem, jak można im płacić (poprzez oglądanie reklam), za tak badziewny program.
A po drugie, to czemu ten news jest na dobreprogramy.pl? Przecież to badziewie nie jest żadnym dobrym programem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
40rozbojnik | 05.05.2011 7:11#71

Świat się kończy, Gadu-Gadu na Linuksa? Już widzę jak całe masy pingwinowych użytkowników instalują GG żeby oglądać wspaniałe reklamy i korzystać z tego niezawodnego "multikomunikatora".

Avatar
a,b,c,d (niezalogowany) | 05.05.2011 7:14#72

Bez testów tak w ciemno instalować to cudo?
Jak już się przyzwyczaiłem do Tlen (dwa lata). Ten komunikator ma tą przewagę, że integruje się z kontem pocztowym "poczta.o2.pl" Jak się zaloguję na pocztę to po prawej stronie mam aktywny komunikator. Mam tyle funkcji, że głowa mała.
Nie chwalę Tlena bo jedynie chodzi mi o funkcjonalność, a nie o "Karoliny" że nie dostała prezentu czy jakieś wmontowane radio. Zasobożerność mnie nie też nie interesuje. Ma być funkcjonalny i tyle.
-To w końcu jakie jest Gadu-Gadu 10.5 ? Pzdr

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
marcin'82 | 05.05.2011 7:31#73

@40rozbojnik
Racja - zakrętów nie połapiemy przy pobieraniu tarballa, kompilacji i radosnym oczekiwaniu na paczki w repozytoriach ;-D

Avatar
AntyGG (niezalogowany) | 05.05.2011 8:47#74

@Pasibrzucho - Masz rację !!! :)
Na dobrych programach nie powinno opisywać się gg to to jest badziew a nie dobry program :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
LordRuthwen | 05.05.2011 8:48#75

Kavoru dajesz, WTW rządzi :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dymsza4 | 05.05.2011 9:11#76

Testuje zobaczymy co będzie :)

Avatar
bre (niezalogowany) | 05.05.2011 9:32#77

Nie wiem po co się tak obruszacie. Skoro większości społeczeństwa (nieodróżniającego internetu od niebieskiego e) ten kosmiczny szajs odpowiada to dlaczego coś w nim zmieniać.
Hanka (lat 13) se może posłuchać radyjko, ma słitaśne emotki, i inne cuda na kiju. Pani Wiesia może napisać do pani Zosi i nie musi płacić za tel. Czego chcieć więcej. To że zamuli pół systemu kogo to obchodzi, tak widocznie musi być. Komputer z marketu od początku ledwo ciągnie.
Dla reszty jest miranda, kadu i 100 innych komunikatorów.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kkamilek3 | 05.05.2011 9:45#78

Tylko AQQ

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Voltar | 05.05.2011 9:47#79

Winamp w porównaniu do Foobara ma nie tylko gorsza jakość dźwięku, "Fascynujący" wygląd (w foobarze mam zainstalowaną jedną z setek skórek-modułów, dzieki której wygląda 1000 razy lepiej od wszytskich innych odtwarzaczy a dalej jest lekutki) zajmujacy cały pulpit ale równeiz niepotrzebne opcje jak np. odtwarzanie FILMÓW! no naprawdę po co mi nędzne odtwarzanie filmów w odtwarzaczu muzyki? Od filmów mam inne programy

tak samo "pakiet nero" kiedyś nie był pakietem i obejmuje programy nikomu praktycznei do niczego nie potrzebne...

negatywne tendencje dotykają również uTorrenta, który z każdym wydaniem jest coraz większy i ma coraz więcej pierdółek...

najlepsze rozwiązania prezentują firefox, foobar i tlen - lekka podstawka + dziesiątki pluginów pozwalających na własną kompilację i dostosowanie do własnych potrzeb

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Piciasso | 05.05.2011 9:59#80

AQQ - Najszybsze, najwięcej kompozycji i wtyczek.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dzikiwiepsz | 05.05.2011 10:15#81

gg to było coś ale tylko do wersji 8 wygląd był super czyli skurki lepsze były a te coraz nowsze wersje to tylko więcej ramu biorą
i i tera więcej spamują tymi reklamami te nowe wersje, ostatnia dobra wersja to 8

Avatar
qwerek (niezalogowany) | 05.05.2011 10:30#82

GG to tylko w wersji 7.7 było dobre Teraz to niestety dno Polecam wszystkie inne komunikatory chociażby Kadu-mistrz!

Avatar
peter. (niezalogowany) | 05.05.2011 10:35#83

Moja recepta: zainstalować Google Talk.

Avatar
okiziom (niezalogowany) | 05.05.2011 11:22#84

a ja zainstalowałem 10.5 i pasek po prawej jak był tak jest nadal. Kto wie jak to wywalić ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Babcia Klozetowa | 05.05.2011 11:46#85

"recepta na najpopularniejsze problemy z komunikatorem" to zmienić komunikator. A przede wszystkim protokół.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
nickel | 05.05.2011 11:52#86

Jak dla mnie TYLKO GG 7.7 i jest to najlepsza wersja tego komunikatora, tak powinien ten program wyglądać, jedynie można by go odświeżyć, dodać kilka funkcji bez reklam i to wystarczy. AQQ też bardzo fajny komunikator.

Avatar
<3 GG (niezalogowany) | 05.05.2011 14:40#87

nowości w gg 11:
-reklamy w 3d
-2 nowe paski z przyciskami do GGmultiAIR, GGmegaPROMOTION i całą masą innych użytecznych... inaczej...
-optymalizacja pamięci RAM adekwatnie dostosowana do najnowocześniejszego sprzętu
-podobnie z ilością zajmowanego miejsca na dysku, w myśl zasady: większe wymagania systemowe, większy komfort, większe... reklamy

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Aldaron87 | 05.05.2011 14:45#88

Jakoś nie widzę żadnych zmian prócz tych drobno kosmetycznych pffff jednak zostaje przy Mirandzie.

Avatar
StarszyUser (niezalogowany) | 05.05.2011 17:36#89

A ja nadal siedzę na GG 6.0 [154] wraz z PowerProject 1.83 i to na Windows 7 x64... Program wraz z PP zajmuje mi dokładnie teraz 7 MB RAM. Mam potężne archiwum w GG (prawie 10 letnie) i nie umiem przekonać się do GG wyższego niż 7.7. Nawet straszenie przez GG, że nie porozmawiam z numerami powyżej 16 mln mnie nie przekonało do zmiany... Latka lecą, życie też - przynajmniej stary dobry komunikator mnie odmładza i przywraca wspomnienia ;)
Pozdrawiam starszyznę!

Avatar
Michu4000 (niezalogowany) | 05.05.2011 17:50#90

Recepta na wszystkie problemy z gg nazywa się WTW.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Herbio | 05.05.2011 18:02#91

Pidgin, aqq, wtw2, miranda...
CDburnerXP, ashampoo, ImgBurn, BurnAware...
Foobar 2000, Aimp, QMP...

Zmień komputer na lepsze XD

Avatar
Wikaa (niezalogowany) | 05.05.2011 18:17#92

nie moge sie zrobić dostępna na nowym gadu 10.5 ;(
- czemuuu ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cyfra_lbn | 05.05.2011 18:55#93

Wszystko działa szybko i sprawnie, komunikator chodzi o wiele szybciej, o dziwo reklamy nie są już tak nachalne jak w poprzedniej wersji, komunikator się uruchamia przy zimnym starcie góra 3-5 sekund. Wiadomo mój komputer to nie prehistoryczne urządzenie (tak jak na to wygląda większości czytających DP), ponieważ do Athlon x4 3.0 Ghz, na dodatek 2 GB ramu z grafiką Hd4850, ogólnie jestem zadowolony z GG 10.5, zmiany poszły w dobrą stronę.
Synchronizacja z GaduAir działa lepiej, stan konta na bieżąco jest odejmowany w komunikatorze po rozmowie przez komórkę, historię połączeń czy aktywacje usług wczytują się o wiele szybciej. Ogólnie do czego mógłbym się doczepić to sam pasek przewijania jakiś taki za mały jest, choć myszką da się jakoś radę. Mogę polecić osobom które nie są funboyami i przed napisaniem tu opinii przetestują szczegółowo komunikator. Ja daje 8/10

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ficca2 | 05.05.2011 19:58#94

@cyfra_lbn

Komentarz sponsorowany przez literkę "g" i "g" ;]

Nie, a tak na serio. Testowałeś chociaż inne komunikatory? Sprawdź np. WTW, Tlen, Pidgin czy Kadu i wtedy 'oceniaj'.

IMO komunikator ma być aplikacją towarzyszącą, z funkcjami służącymi do komunikowania się - rozmowy tekstowe, konferencje, głosowe/kamerki i wysyłanie plików - to wszystko. A jak chcą coś jeszcze dodawać, to jako pluginy a nie uszczęśliwiać ludzi na siłę.

Jeśli któregoś dnia na dp zobaczę, że GG stworzyło nowy system operacyjny, w którym komunikator ma odtwarzacz filmów, AutoCADa, pakiet biurowy, aplikację do wypełniania PITów i pełną integrację z wiocha.pl to nawet nie mrugnę.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cyfra_lbn | 05.05.2011 20:39#95

Ogarnij się... Testowałem sporo alternatywnych komunikatorów, tak naprawdę tylko Kadu nie miałem okazji, mi GG 10.5 pasuje, tobie nie musi pasować.
Nic nie jest sponsorowane, po prostu w GG mam sporo przydatnych funkcji, nie jesteś użytkownikiem GaduAir to będzie Ci to ciężko pojąć, lubię tak uniwersalne aplikacje, mam pocztę, radio, telefon i komunikator, z reszty nie korzystam, ale nie mam nic przeciwko, bo dane funkcje mi się nie narzucają. Nie każdy chce mieć 10 aplikacji do 10 funkcji, wolę mieć parę funkcji w jednym, ale to już kwestia indywidualna. Resumując GG 10.5 jednak powinno udostępnić w ustawieniach wyłączanie tych wszystkich gier, prezentów czy jakiś lepiosów, choć z drugiej strony jest przecież GG lite dostępne, nie ma tych bajerów.

Avatar
mozzi (niezalogowany) (niezalogowany) | 05.05.2011 21:03#96

Połowę wpisu można było zaoszczędzić dodając zrzut ekranu z nową wersją - w dodatku pozwoliłoby to osobą bez programu (i chęci jego instalacji) zobaczyć omawiane GUI.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
piotr34. | 06.05.2011 14:01#97

Widać że gadu gadu idzie w końcu w dobrą strone jest bardziej wydajde i lepiej wygląda, ale ja bym proponował właczenie takiej opcji że kto by chciał sobie korzystać z tych wszystkich funkcji to żeby była możliwość wlączenia jej, a kto by nie chciał poprostu wyłączyć tą funkcję multikomunikatora i korzystać jedynie z tego czym jest naprawde komunikator do rozmowy (pisanie), dzwonienia czy ewentualnie kamerka.

Avatar
Kickong (niezalogowany) | 06.05.2011 15:04#98

W erze kiedy standardem jest 4-6GB RAM-u, ludziom 120MB używanych przez komunikator to kataklizm systemowy, kiedy przeciętny użytkownik ledwie wykorzystuje połowę RAM-u w czasie korzystania z kompa. Ludzie...;)

Avatar
pawlask1 (niezalogowany) | 07.05.2011 13:04#99

Dalej nie zapamietuje czcionki, po włączeniu jest mała heheheh

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
elvis_pl | 07.05.2011 15:08#100

"usprawniono funkcję zmiany rozmiaru okna"

Noooo, to teraz w końcu mogę przerzucić się na GG!! To jest chyba większa aktualizacja niż funkcja kopiuj-wklej w WM7 :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
~shevchenko1987 | 07.05.2011 16:52#101

Zobaczymy co przyniesie wersja 11. Jednak nie sądzę, żeby odmulili na tyle ten program żeby dało się go normalnie używać. Przecież biznes reklamowy musi kwitnąć... Gdyby zwykłe GG było jak wersja GGpro, ale to raczej nie realne. Polecam Kadu! Pidgin w wersji 2.8 też się ciekawie zapowiada, bo w końcu ruszyło na nowo wsparcie dla GG.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pemek | 07.05.2011 17:08#102

@fishek
Racja. Dodam jeszcze od siebie ALLPlayer'a.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pemek | 07.05.2011 17:15#103

@Kickong
W erze kiedy chce się mieć 4-6 GB RAMu każde 120 MB jest denerwujące. Windows 7 (przeczyszczony i zoptymalizowany) zajmuje ponad 1 GB RAMu, więc każdy kolejny włączony program jest dla naszego komputera uciążliwy.

Avatar
marekklakier (niezalogowany) | 07.05.2011 20:16#104

Najlepsze gg 7,7 albo 8 dalej to ******* na maxa wiesza sie i funkcje nieprzydatne wiecej komercji niz skutecznosci
jak z gg zrobi sie cos takiego jak z portalu nasza-klasa.pl na nk.pl to ja podziekuje

Avatar
Kokosowy (niezalogowany) | 07.05.2011 22:06#105

Gadu-Gadu to Internet Explorer wśród komunikatorów.

Avatar
WTW dobra alternatywa (niezalogowany) | 08.05.2011 8:13#106

Jak chce się używać komunikatora który jest komunikatorem to polecam WTW nie znam bardziej wydajnego komunikatora. pozdrawiam

Avatar
slonio1234 (niezalogowany) | 08.05.2011 16:08#107

Ktoś 10-tki w ogóle używa oprócz "słodkich 15-stek" ?! Taką "nędzę" software'ową nie często się spotyka... Polecam polskiego WTW albo starą wersje 7.7

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 08.05.2011 18:31#108

@slonio1234:
"polskiego WTW"
Na którym nawet emotek nie ma i za którego używanie można stracić numer.
"starą wersje 7.7"
Na której nie da się rozmawiać z posiadaczami numerów pow. 13 mln i która na Viście (i 7 chyba też) przy każdym starcie (przy ustawionym autostarcie) "gubi" profil i wyświetla ikonkę w tray'u w 256 kolorach.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 08.05.2011 18:34#109

@slonio1234:
Natomiast na osłodę powiem, że nowy prezes przyznał się, że 10 była błędem z ich strony i że 11 ma spodobać się użytkownikom, którzy lubili 7.7, że ma być lekka, szybka, prost, intuicyjna i bez zbędnego przepychu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
StarsWeb | 11.05.2011 10:49#110

Dlatego polecam SKYPE, chociaż mam co do tego obawy czy SKYPE będzie dobrym programem skoro został wykupiony przez MS. szybciej MS zniszczy program tak aby na rynku został MSN.

ja już GG nie używam od czasu kiedy wprowadzili wersję - szkoda, też, że nikt nie pracuje nad projektem multikomunikatora jakim był był KONEKT. świetny program swoją drogą. mało miejsca zajmował, w zależności od wtyczek jak pamiętam.
Minusem tego programu, było że ciężko się go instalowało, bo do instalacji był lekko zawiły :)

Avatar
basiabuj (niezalogowany) | 13.05.2011 21:37#111

Po aktualizacji najnowszej wersji stabilnej nie działa u mnie video rozmowa. Natychmiast wyłącza u mnie kamerę , głos w porządku. muszę skypem jednak sie komunikować A tak było dobrze na wersji beta. Mam win XP 32

Avatar
Ellen (niezalogowany) | 14.05.2011 9:19#112

Zainstalowałam to to i po paru dniach wywaliłam. Ta wersja jest gorsza od wersji beta. No więc GG8 i ani kroku dalej, bo każdy następny jest krokiem donikąd.

Avatar
AM (niezalogowany) | 17.05.2011 21:18#113

Ładne jest, ale się nie chce logować!

Avatar
basiabuj (niezalogowany) | 18.05.2011 8:17#114

wywalam i już. W trakcie wychodzi coraz więcej niedoróbek

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
An78 | 18.05.2011 12:35#115

Zaktualizowałam GG do tej najnowszej wersji i mi ono nie działa...Nie wiem co jest nie tak.Cały czas loguje się a słonko na szaro świeci....
Nie mam już pomysłu co zrobić by zadziałało...Odinstalowałam i na nowo zainstalowałam aż w końcu musiałam cofnąć się do wersji GG9...by w ogóle mieć komunikator działajacy.....
Ma ktoś jakiś pomysł?

Avatar
Chomik1948 (niezalogowany) | 18.05.2011 16:10#116

ja po zaktualizowaniu nie mogę zalogować się do profilu wie ktos może czemu na starszej wersji gg 10 nie ma z tym problemu

Avatar
NiekumatyStefan (niezalogowany) | 09.06.2011 21:18#117

Siemka
Po zainstalowaniu nowej wersji mam cały czas status "Nie jesteś zalogowany".
Pomoże mi ktoś w tym temacie?

Avatar
DD (niezalogowany) | 13.06.2011 21:31#118

DLACZEGO NIE WIDZE OSOBY PRZEZ WIDEOROZMOWE A ONA MNIE WIDZI?CZY PROBLEM JEST W KAMERZE CZY W GG?

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 17.06.2011 13:06#119

Jak usunac z niej reklamy?
GG banner killer i GG tuner nie daja rady

Avatar
darek z win7 x64 (niezalogowany) | 06.07.2011 16:26#120

poprawili by wersje na symbiana bo obecna wersja ktora jest do pobrania wogole nie działa włcza sie mija 5 sekund i sama sie wyłacza . przez czas (5s) gdy jest właczona mozna przewicaj liste kontaktow ale aplikacja jest jaby sparalizowana nic ni emozna robic.
starsza wersja na symbiana działa poprawnei mozna ja pobrac z 4shared

Avatar
maxell (niezalogowany) | 06.08.2011 12:23#121

Mam pytanie ile ramu pobiera wam ta wersja gg?

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 25.08.2011 13:23#122

W życiu sprawdziłem już dość sporo komunikatorów i takie moje opinie:

GG 7.7 - najlepsze ze stajni GG, jednak już troszkę przestarzałe.
Stefan (projekt Interia.pl bodajże) - Dość zabawne, jednak 2 lata wersja Beta no i też troszkę naćpane tych opcji.
AQQ - Wersja 1.x.x była spoko, ale już nie jest wspierana. Wersja 2.x.x to porażka, próbowałem używać kilkukrotnie w różnych odstępach czasu i za każdym razem to samo. Dość dużo zjada, muli, jest niestabilne (jak się ma więcej wtyczek), czasem się zwiesi (mam wrażenie, że wiesza się kiedy dużo używam PushToTalk [mówienie z naciśniętym klawiszem] na TeamSpeak3), czasem wywala przy otwieraniu linka/filmiku, dzieją się różne śmieszne rzeczy jeżeli nie masz najnowszego IE (nawet jeśli nie używasz, musisz zainstalować) itp itd. Wszystkie błędy zgłaszałem.
Miranda - używałem 30 minut, zbyt ascetyczne. Takie programy robiono pod Windows98
Tlen - nie odpowiada mi. Jest jakiś taki zagmatwany, aczkolwiek tutaj to kwestia wyłącznie mojego gustu.
Kadu - zbyt niedopracowany, poza tym tworzony był z myślą o linuxie, a po linuxie wiele oczekiwać nie można jeśli patrzymy z perspektywy przeciętnego użytkownika (używałem kilku linuxów, łącznie kilka lat z przerwami).
Pidgin - był w miarę OK, jednakże też mi z jakiegoś powodu nie podszedł. Coś mi chyba w nim nie działało... Teraz już nie pamiętam.
GG8+ - zupełna porażka... Stabilny, lekki i szybki niczym produkty Adobe (tak, to sarkazm).
Używałem nawet jakiegoś programu napisanego w Delphi przez osobę prywatną. Program zjadał do 10MB ram jednakże wyglądał jak pół d*py zza krzaka. Nie sposób używać... Nazwy nie pamiętam.

Obecnie używam WTW, które odkryłem całkiem niedawno i jestem bardzo zadowolony. No muszę przyznać, że autor i 'grafoman' który pisze changelogi do aktualizacji cierpi na poważne zaburzenia psychiczne (3 informacje dot. aktualizacji i 7 jego życia prywatnego, albo w ogóle nie mające sensu), ale odbieram to pozytywnie - prawo autora. Program jest lekki, posiada system wtyczek (póki co nie ma ich zbyt wiele a ich 'baza' jako tako nie istnieje, jeden wielki rozgardiasz) ale program działa stabilnie, lekko, wygląda ładnie aczkolwiek nie jest przeładowany 'cukierkami' i ciągle się rozwija. Obsługuje wszystko co GG powinno mieć.
Póki co WTW to najlepsze na co trafiłem, a ile na tym zabawię to się zobaczy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
rimana910 | 03.03.2012 21:54#123

Wiecie co? Czy jesteście poważni czy macie swoich klientów w głębokim poszanowaniu . Szukam programu a dostaję liste artykułów z których wynika , że program gadu - gadu jeszcze istnieje. Chce pobrac wersją g-g 10,5 , a nie jakies brednie. Podobnie wcześniej szukałem Directa X 9.0c . Stan wyszukania - 0 , Zaczynam tracić zaufanie , a szkoda. Fajny program ,
Z poważaniem rimana910

Avatar
Trusskawkowaa (niezalogowany) | 09.03.2012 14:09#124

gg 10.5 jest do d*py. od pewnego czasu nie moge sie nawet zalogowac caly czas sie tylko kreci to szare kuleczko -.-

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Test Garmin Forerunner 610

Osobisty asystent treningowy
Recenzja nowego iPada

Rewolucja czy stagnacja?
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Recenzja Samsung NP530U4B

Ultabook z nadwagą
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av