r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Google lubi zakupy - 16 firm w 10 miesięcy

Strona główna Aktualności

W ciągu ostatnich 10 miesięcy firma Google zakupiła aż 16 mniejszych przedsiębiorstw. Od przewodników wakacyjnych w Internecie po twórców systemowego pulpitu w 3D.

Google robi duże zakupy, w dodatku bardzo różnorodne. Większość przejętych spółek wykorzystywana jest później w usługach czy technologiach firmy. Na przykład dzięki zeszłorocznemu nabyciu On2 Technologies Google mógł wprowadzić kodek VP8 na zasadzie wolnego oprogramowania. Serwis BusinessInsider opublikował ciekawe statystyki na temat zakupów firmy z Mountain View. Ostatnio nabytą spółką jest Ruba - strona internetowa oferująca przewodniki turystyczne w Internecie. Pracownicy firmy zostaną włączeni do projektu iGoogle. Kolejny nabytek to Simplify Media, dzięki któremu Google mógł wprowadzić przesyłanie muzyki z komputera do smartfonu Android. Natomiast Episodic rozwijał możliwość zarabiania na filmach w sieci - dzięki reklamom. Usługa zapewne zostanie wprowadzona do YouTube. Zakup firmy Plink pozwoli na rozszerzenie Google Goggles, aplikacji do wyszukiwania wizualnego. Agnilux pracował nad technologią związaną z serwerami, a Labpixies tworzy widżety dla iGoogle.

Ciekawym zakupem jest BumpTop. To aplikacja, która przekształca widok pulpitu z 2D w 3D. Z kolei DocVerse ma pomóc w konkurowaniu z pakietem Office Microsoftu. Za 25 mln dolarów Google nabył technologię, która pozwala na korzystanie w Google Docs z usług dostępnych dotychczas w Wordzie, Excelu i PowerPoincie. Działanie aplikacji Picasa ma ulepszyć zakup Picnik - strony oferującej obróbkę zdjęć w Sieci. Inne firmy nabyte w ostatnich miesiącach to reMail (usługi pocztowe), Aardvark (wyszukiwarka udzielająca odpowiedzi na pełne pytania), AppJet (aplikacja EtherPad do edycji dokumentów w grupie) czy Teracent, który specjalizował się w tworzeniu reklam dopasowanych do odbiorcy. W ostatnich miesiącach Google nabył również Gizmo5 i AdMoba. Pierwsza spółka kosztowała giganta 30 mln dolarów, a zajmowała się rozwijaniem technologii VoIP. Znacznie droższy był AdMob oferujący reklamy w smartfonach. Google zapłacił za firmę 750 mln dolarów i wzbudził podejrzenia wśród rządowych agencji antymonopolowych. Ostatecznie jednak Federalna Komisja Handlu zaakceptowała przejęcie AdMoba przez Google’a. Natomiast niewielkie pieniądze kosztowało zapewne nabycie reCaptcha oferującej przydatne podczas rejestrowania kont w Internecie.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.