Google kupiło Gizmo5 - powstanie konkurent Skype?

13.11.2009 22:05, Autor: Wojciech Cybulski (Nicolass), Kategoria: News
NewsImage

Potwierdziły się nieoficjalne informacje, o których dało się słyszeć już na początku tygodnia - jak możemy przeczytać na łamach oficjalnego bloga Google Voice, internetowy gigant przejął firmę Gizmo5 zajmującą się tworzeniem oprogramowania do komunikacji VoIP.

Gizmo5 jest autorem m.in. komunikatora działającego na podobnej zasadzie jak Skype - aplikacje bazuje na otwartym protokole SIP i umożliwia prowadzenie rozmów z osobami posiadającymi komputer, komórkę lub telefon stacjonarny. W związku z przejęciem firma wstrzymała rejestrację nowych użytkowników, choć osoby dotychczas korzystające z usług Gizmo5 nie zostaną pozbawione dostępu do swoich kont. Pracownicy wykupionej firmy mają dołączyć do ekipy Google Voice, jednak internetowy gigant nie precyzuje, nad czym wzbogacony kadrowo zespół będzie pracował.

Patrząc na profil wykupionej firmy, można z dużym prawdopodobieństwem założyć, iż Google chce zwiększyć funkcjonalność swojej usługi Google Voice i komunikatora GTalk, by móc konkurować ze stale zyskującym na popularności Skype. Czy tak się stanie, czas pokaże.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (28)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PasjonatLeonaWachholza | 13.11.2009 22:11#1

Konkurencja w tej akurat dziedzinie nie zaszkodzi.
Nie używałem jeszcze Skype"a.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Xirdus | 13.11.2009 22:16#2

Zauważyłem, że wiele usług Google'a powstało poprzez przejęcie innych, małych firm. Ta firma wg mnie ma zapędy monopolowe...

Avatar
doolga (niezalogowany) | 13.11.2009 22:54#3

a pokusiłeś się o chociaż z grubsza policzenie ile zarabia na google ads? Mają za co kupować.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
szefons | 13.11.2009 23:07#4

Xirdus -> a co to znaczy, że ma zapędy monopolowe, to że chcą być najlepsi i najwięksi ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Avide | 13.11.2009 23:24#5

@Xidrus
Tylko, że jak dla mnie - Google działa bardziej fair niż Microsoft, do tego propagując otwarte oprogramowanie :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
look997 | 13.11.2009 23:44#6

Bierze, ulepsza, łączy ze swoimi usługami i udostępnia za darmo, mnie się podoba :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
IrasDeeJay | 13.11.2009 23:47#7

Szczerze mówiąc, to powoli mam już obrzydzenie do google. Są tak potwornie pazerni !! To była tylko wyszukiwarka !!!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kstarski | 13.11.2009 23:50#8

IrasDeeJay, narzędzie które zmieniło świat to nie jest "tylko wyszukiwarka".

Avatar
Killavus_ (niezalogowany) | 14.11.2009 0:02#9

@Xirdus:
Monopolowe zapędy to mogę mieć co najwyżej ja. Goole ma raczej 'monopolistyczne' :)...

Avatar
ramzyam (niezalogowany) | 14.11.2009 0:04#10

Google przejmuje firmy i daje programy na wolnej licencji. Tylko nikt nie kuma że przez to mamy mniej miejsc pracy, zwłaszcza dla informatyków..... choć i tak uwielbiam tę firmę. W końcu daje nam to czego chcieliśmy od początku, wolności.

Avatar
Keks1 (niezalogowany) | 14.11.2009 0:06#11

A ja mam w nosie Skype, czy Googlofon. Mam Tlenofon, dzwonię przez bramkę ze zwykłego telefonu, mam normalny numer z kierunkiem itp, płacę za rozmowy niecałe 100 zł na rok - komórki mogą nie istnieć. Ze Skype jest jak z GG, Fuj Fujem, czy Googlami. Ludzie nie wiedzą, że istnieją inne, tańsze i lepsze, alternatywne programy, szanujące prywatność, nie szpiegujące, nie przechowujące jakichś danych na kompie użytkownika. Warto czasem pogrzebać w oprogramowaniu i znaleźć coś dla siebie a nie iść za tłumem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Xirdus | 14.11.2009 0:55#12

@kstarski
Akurat to małe narzędzie, które zmieniło świat to JEST "tylko wyszukiwarka".

@Avide
Zgadzam się w 100%, sam korzystam z jej usług (gmail, chrome, YT), jednak jak ktoś posiada większość rynku i to na wielu polach, to choćby i dawał wszystko za darmo a nawet dopłacał, to i tak jest monopol :P Choć szefowie Google'a pilnują się i nie nadużywają swojej pozycji.

Avatar
fajny_frytek (niezalogowany) | 14.11.2009 9:04#13

Śmieszni jesteście, Google jak każda inna firma wyciąga tam ręce gdzie jest kasa, to się nazywa maksymalizacja zysku. Gdyby któryś z was marudy był na ich miejscu to nie wykorzystał by okazji na zarobienie kilku kolejnych milionów ?

Avatar
Krzychuz (niezalogowany) | 14.11.2009 11:19#14

Po pierwsze dlaczego uważacie, że dążenie do monopolizmu jest złe? przecież jak Google chce kupić jakąs firmę a ta firma się na to zgadza to czemu niby milibyśmy tego zabronić...
To samo MS (chociarz go nie lubię): nawet to że płaci innym, żeby nie sprzedawali kopmuterów z innym systemem niż Windows to nie w tym nic złego dopóki obie firmy się z tym zgadzają i moim skromnym zdaniem Unie i spółka nie powinna mieć nic tu do gadania...

A to, że firma chce poszerzyć swoje udziały na rynku internetowym tym samym zwiększając możliwości jakie mają jej użytkownicy jednocześnie nikomu nie szkodząc... czy Wam przeszkadza, że Google będzie więcej zarabiało? czy Wy na czymś tracicie? Nie bądźcie śmieszni... ;/

PS Nie działa mi słownik także sory z ewentualne błędy...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kuka | 14.11.2009 12:48#15

Google póki co nie pobiera za nic opłat i to się chwali, taki monopol mnie wcale nie martwi a tylko cieszy:)

Avatar
mohik (niezalogowany) | 14.11.2009 12:51#16

Nie no proszę Was. O jakich zapędach monopolistycznych mówicie?
Google kupiło komunikator o którym pewnie większość z nas pierwszy raz słyszy. O dążeniu do monopolu moglibyśmy mówić w tedy, gdy np korzystanie z wyszukiwarki google czy youtube byłoby możliwe tylko dzięki chrome. Na takiej zasadzie działał Microsoft w latach 90 i słono za to zapłacił.
Google rozwija się się na wielu płaszczyznach i chwała im za to bo póki co, dzięki nim korzystanie z internetu jest przyjemniejsze.

Także proponowałbym co poniektórym zapoznać się czym
różnią się techniki monopolistyczne od zdrowej konkurencji. Pozdr

Avatar
tixonix (niezalogowany) | 14.11.2009 13:22#17

@ look997 - jak za darmo ? Płacisz tym co jest najważniejsze w dzisiejszym świecie czyli INFORMACJĄ. Użytkownicy "Gógiela" żyjcie dalej w iluzji. A "gógiel" dalej będzie wam skanował e-maile, umieszczał spyware w Chromie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
brzózki | 14.11.2009 13:23#18

@Keks1 (niezalogowany)
dlaczego komórki miałyby nie istnieć?
właśnie telefony stacjonarne mogą już nie istnieć
pomimo iż korzystam z voip z komórki (mam wlan więc za darmo, nie licząc dostępu do internetu),
(co ciekawe używam gizmo5 no i przy okazji z fringa do połączeń ze skype-m)
a i tak przeważają połączenia poprzez sieci komórkowe

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
brzózki | 14.11.2009 13:26#19

@ mohik (niezalogowany)
zgadzam się w całej rozciągłości

Avatar
google_fan (niezalogowany) | 14.11.2009 13:39#20

Widzę, że zaś zaczęła się plaga newsów na temat google, ciekawe o czym będzie kolejny :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fffatman | 14.11.2009 13:57#21

@Krzychuz:
"Po pierwsze dlaczego uważacie, że dążenie do monopolizmu jest złe?" Nie dążenie a monopolizm. Dążenie jest przy 37% udziału. Bo jest.

"jak Google chce kupić jakąs firmę a ta firma się na to zgadza to czemu niby milibyśmy tego zabronić."
Bo dlatego, bo opanowywanie rynku przez monopolistów żle się kończy dla klientów, boty w okienku robią się chamskie a programiści grają w golfa zamiast programować i wszystko kończy się Vistą.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
uryziel | 14.11.2009 14:50#22

Monopolistyczne zagrywki to by były gdyby google chciało wyeliminować Skype poprzez zakup jego. A tak to kupują dobrze prosperujący produkt, włożą sporą kasę w jego rozwój, wypromują i będą konkurować. Wg mnie to jest uczciwa konkurencja. A poza tym o jakim monopolu możemy mówić w wypadku google. Jaki produkt google jest niezastąpiony tak jak Microsoftu Window's? W każdej chwili możecie używać wyszukiwarki alternatywnej(yahoo,bing). Google chrome czy YT też mają konkurencje, GMail dla mnie jest teraz bezkonkurencyjny ale również można mieć maile na innych serwisach. Więc naprawdę nie rozumiem gdzie tutaj monopol.

Ci którzy uważają że nie będzie pracy przez takie zagrywki. Nosz ludzie już nie macie czego się czepiać, na świecie ją miliony firm które potrzebują informatyków/programistów, są miliony projektów w których możecie się realizować, niech mi tutaj nikt nie chrzani, że google nagle wszystko wykupi oO

Avatar
d8p (niezalogowany) | 14.11.2009 15:08#23

czytając te Wasze komentarze można powiedzieć, że niektóre są rozsądne a i niedorzecznych też kilka. tak czy siak to tylko taka wzajemna masturbacja słowna. gdyby Nicolass nie napisał o tym fakcie byłby spokój. przecież na dziennym porządku jest to, że większe, bogate firmy wykupują te mniejsze, których działania są stosunkowo sensowne i dalej wsparte oraz odpowiednio poprowadzone mogą wygenerować określone korzyści i dla właścicieli i dla klientów. przestańcie więc proszę bo i tak do wytrysku nie dojdzie.
pozdrawiam.

Avatar
varsel (niezalogowany) | 14.11.2009 22:27#24

Myślałem, że google jednak nie kupi Gizmo. Jest to moja ulubiona aplikacja rozmów głosowych i video, a po przejęciu przez google może stracić. Google ostatnio stawia na zysk a nie na jakość można to wnioskować chociażby o przeładowanej aplikacji Google Desktop itd. Szkoda by było jak by taki los spotkał Gizmo5. Tak jak ktoś wspomniał wyżej była to tylko wyszukiwarka nie powiem, że źle się stało, że powstało kilka naprawdę dobrych projektów, ale teraz to już tylko pogoń za kasą. To co jest na topie to google też chce mieć w tym swój udział a jak nie to robi własną aplikacje. Zakrawa na monopol już nawet nie chce się wypowiadać o tym, jak sobie ładnie skupują światłowody.

Avatar
mp (niezalogowany) | 16.11.2009 13:31#25

Co laczy Google oraz Krzysztofa Ibisza? Obydwu mozesz sie spodziewac we wlasnej lodowce

Avatar
Mruczasiek (niezalogowany) | 17.11.2009 0:48#26

Normalnie mnie zadziwiacie. Cieszy mnie optymizm niektórych że Google robi coś dla naszego dobra, ulepsza a potem udostępnia rozwiązania za darmo bo... naszemu krajowi są potrzebni optymiści przy obecnej służbie zdrowia, świetnemu systemowi emerytalnemu czy rozbudowanej sieci autostrad. Ale jak już skończycie szkoły podstawowe to zrozumiecie że nic nie dzieje się na darmo i za darmo. Myślicie że czemu produkty Microsoftu zawsze dawało się "łatwo łamać". Po to żeby użytwkownik domowy zaoszczędził kilkaset złotych czy po to aby potem w jego firmie PRZYZWYCZAJONY DO KONKRETNEGO ROZWIĄZANIA musiał produkt kupić? Google działa dokładnie jak Microsoft parę lat temu. Czy dobrze? Dobrze - bo będzie konkurencja która przynosi nowe rozwiązania i obniżki cen. Ale kiedy Google dorówna (lub co prawdopodobne - przerośnie) Microsoft to skończy się darmowe oprogramowanie. Na razie dostajecie darmówki bo odwalacie pracę TESTERÓW OPROGRAMOWANIA. Jak produkt będzie gotowy, a wy przyzwyczaicie się do rozwiązań Google to za nie zapłacicie... no - może wasi szefowie. Ale OK - miejcie nadzieję że Google robi wszystko dla waszego dobra - w końcu nadzieja matką...

P.S. Pamiętacie jak startował Skype? Ile to telefonowałem na stacjonarkę a nawet komórki do rodziców za darmo! A co było z o wiele lepszym oovoo - inaczej? Poczekajcie na promocje od Google - pewnie nacieszymy się kilkoma miesiącami darmówek na telefon a potem zostanie nam kolejny (niemal identyczny jak inne) program do rozmów darmowych PC2PC.

Avatar
Jacek Marchwicki (niezalogowany) | 27.11.2009 19:47#27

jak to ktoś powiedział: "Google to jeden z niewielu monopolistów którego każdy lubi".
Trudno powiedzieć co będzie w przyszłości, ale póki co google ma swoją zasadę "don't be evil" i się całkiem dobrze jej trzyma. To że pobierają opłaty za niektóre usługi - cóż się dziwić, w końcu na czymś trzeba zarabiać ;]
A to że mają niesamowitą liczbę start'upów, czy ktoś chce powiedzieć googlowi: "zrobiliście swoje, nie rozwijajcie się bardziej".
Jest obawa że google nagle zmieni swoją politykę i zacznie pobierać za wszystko opłaty, ale skoro mają bardzo dobre doświadczenie w zarabianiu w formie "don't be evil", to wątpię żeby zaryzykowali podłoże całej korporacji na taki skok. Po prostu nie popadajmy w paranoje i nie doszukujmy się szpiegujących dodatków w chrome... bo google chce mi ukraść z portfela 300zł :)
A czy google które bada kto co wyszukuje u nich jest złem? gwarantuje wam że w 90% sklepów wszystko co się wpisze w wyszukiwarce jest zapamiętane w bazie. A i socjologów najlepiej zamknąć bo badają jak człowiek statystycznie najczęściej się zachowuje ;]

Avatar
Kusep (niezalogowany) | 14.06.2011 9:19#28

Piewcy googla... macie:

Gizmo5 4.0.5.398 - niestety Google kupiło Gizmo... i nie mozna nigdzie pobrać... Gizmo włączono do Google Voice, który nie działa na Windows...
oraz na Polskę też nie:
"Google Voice is not available in your country"

a Google Voice and Video Chat 1.0.2.0 jest w j. angielskim...

Na stronie http://www.google.com/gizmo5/
jest komunikat: "dnia 3 kwietnia 2011 r., usługi Gizmo5 zostanie zakończona...."

Gizmo zostało zabite przez googla...
Cześć pamięci Gizmo... :(

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Program tygodnia
GIMP 2.6.12

Ocena: 8,8
icon
Polecamy
Test ultrabooka Acer Aspire S3

Centymetr przyjemności
Dolina Charlotty
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av