Kaspersky Internet Security 2010 oraz Anti-Virus 2010 dostępne

03.09.2009 14:20, Autor: Tomek Bryja (TomekB), Kategoria: News
NewsImage

Kaspersky Lab wprowadził do oferty nowe, polskie wersje językowe programów Kaspersky Internet Security 2010 oraz Kaspersky Anti-Virus 2010 przeznaczone do ochrony użytkowników domowych i małych biur.

Kaspersky Internet Security 2010 zaprojektowany został z myślą o walce z wszelkimi formami cyberprzestępczości, a nie tylko ze szkodliwym oprogramowaniem. Do najważniejszych nowości oraz udoskonaleń wprowadzonych w generacji 2010 należą: bezpieczne uruchamianie (system pozwalający na przetestowanie nowego oprogramowania poprzez zainstalowanie i uruchomienie go w odizolowanym, bezpiecznym środowisku wirtualnym), Kaspersky Security Network (podejście do szybkiego zwalczania nowych zagrożeń oparte na współudziale wszystkich użytkowników), URL Advisor (moduł oznaczający kolorami odsyłacze do stron WWW, dzięki czemu użytkownik wie, czy dana witryna jest bezpieczna, podejrzana, czy też stanowi zagrożenie) oraz nowy interfejs zaprojektowany z myślą o łatwiejszej obsłudze przez niezaawansowanych użytkowników (nadal dostępne są wszystkie funkcje pozwalające profesjonalistom na dostosowanie ochrony do własnych potrzeb, jednak interfejs wyraźnie oddziela te zaawansowane możliwości od podstawowych parametrów).

Ponadto, Kaspersky Internet Security 2010 został wyposażony w wiele innych technologii, łącznie z udoskonalonym analizatorem behawioralnym, który identyfikuje trzykrotnie więcej klas zagrożeń niż w poprzedniej wersji. Bezpieczna wirtualna klawiatura oferuje dokładniejszą ochronę podczas wprowadzania loginów i haseł, na przykład podczas korzystania z banków online i systemów płatności elektronicznej. Udoskonalona ochrona haseł zapewnia kompromis między wygodą a bezpieczeństwem online. Zaawansowana kontrola aplikacji zapewnia, że żadne niebezpieczne aplikacje nie uzyskają dostępu do systemu i danych użytkownika.

Na liście obsługiwanych przez nowe produkty systemów operacyjnych znajdziemy Windows XP oraz Vistę - we wszystkich edycjach - brak jednak informacji o wsparciu Windows 7. Polskie wersje programów Kaspersky Internet Security 2010 oraz Kaspersky Anti-Virus 2010 trafią do sprzedaży 14 września 2009 i kosztować będą odpowiednio 155 zł (KIS 2010) i 115 zł (KAV 2010). W sklepie producenta można skorzystać z oferty przedsprzedaży pozwalającej zaoszczędzić 10%. Wszyscy użytkownicy programów Kaspersky Anti-Virus 2009 oraz Kaspersky Internet Security 2009 mogą dokonać bezpłatnej aktualizacji do wersji 2010 już teraz, w tym celu wystarczy pobrać nową wersję - jeżeli instalator wykryje na komputerze wersje 2009, automatycznie odinstaluje je i zaimportuje dane aktywacyjne oraz najważniejsze ustawienia.

Wersję testową Kaspersky Internet Security 2010 można pobrać w dziale PROGRAMY -> Bezpieczeństwo -> Pakiety zabezpieczające

Wersję testową Kaspersky Anti-Virus 2010 można pobrać w dziale PROGRAMY -> Bezpieczeństwo -> Programy antywirusowe

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (87)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
semtex | 03.09.2009 14:34#1

Troszkę późno w stosunku do premiery w wersji anglojęzycznej,ale jak to się mówi lepiej późno niż wcale.Program jest bardzo dobry,godny polecenia.

Avatar
Kwiat (niezalogowany) | 03.09.2009 14:46#2

A nie lepiej zainstalować tą Pandę w chmurze?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mlecz | 03.09.2009 14:47#3

a moje pytanie brzmi jak z wsparciem dla win7? bo pamiętam że była beta kaspera specjalnie pod 7 a jak sprawa ma się teraz testował ktoś? pozdrawiam

Avatar
Legal (niezalogowany) | 03.09.2009 14:56#4

Znowu będzie trzeba kupić licencje na 3 lub 5 kompów... tylko muszę poczekać jak mi się na KIS 2009 skończy ; )

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mayron | 03.09.2009 14:58#5

Szkoda, że takie opóźnienie ;P Wersja angielska jest u mnie na komputerze od dawna ;d

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
CezaR83 | 03.09.2009 15:12#6

Ja mam NIS2009 z HotZlotu narazie wystarcza, moze za rok bedzie KIS rozdawany w plecakach :P

Avatar
Chomik (niezalogowany) | 03.09.2009 15:30#7

Czy usunęli już tą beznadziejną opcję, która każdy nowo uruchomiony program skanuje przez ~10sekund i analizuje czy jest on potencjalnie niebezpieczny ? (takie okienko na środku z paskiem postępu).

Jeśli jest nadal to przegli pałkę.... mam dość tej opcji i brak jej wyłączenia... suport tylko stroi sobie żarty i pisze mi żeby dodać do wykluczeń folder w którym ten niby program się znajduje... A co jeśli przy każdy programie tak się dzieje ? Pomyśleli chociaż o osobach które tworzą oprogramowanie ?
KAŻDA kompilacja programu w środowisku powoduje, że EXE staje się "nieprzeskanowanym" plikiem.

Jeśli miałbym dodać folder do wykluczeń to łatwo sobie można wyobrazić, że w przypadku infekcji ten folder nie jest brany do leczenia !!! I co wtedy ? Program leci dalej zainfekowany do innych osób (tu nawiązanie do programisty który udostępnia nową wersję programu).

Porażka z tą opcją... i bardzo to przeszkadza w pracy !

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
semtex | 03.09.2009 15:42#8

@mlecz:pełna,bezproblemowa współpraca z Win."7",przetestowane,w zasadzie nadal zainstalowane.Muszę teraz przeinstalować na PL.

Avatar
qwerty (niezalogowany) | 03.09.2009 15:47#9

program wygląda jak choinka na święta. Przerost formy nad treścią w pełnym tego słowa znaczeniu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
adrianchudek | 03.09.2009 16:08#10

A gdzie x64?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaxDamage | 03.09.2009 16:13#11

Czy najnowsza wersja może się mierzyć wydajnością z antywirusem od ESETa? Bo dotychczas Kaspersky nie miał szans w tej kwestii w starciu z ESETem.


Mądrości sobie i Wam życzę...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
prz3m3k84 | 03.09.2009 16:17#12

U mnie KIS działa bardzo wydajnie, nawet mogę grać przy full scanie (komp: C2D T7300, 4GB RAM, wolny-laptopowy dysk 120GB 5400 obrotów^^). Co prawda to nie ESET ale skutecznością o wiele go przewyższa:)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
semtex | 03.09.2009 16:19#13

Nie wiem czy może mierzyć się w wydajności,za to wiem że jest lepszy w wykrywalności,bo przecież o to głównie chodzi.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Platinum | 03.09.2009 16:20#14

KIS 2010 jest bardzo dobry w wykrywalności (lepszy od Noda), a firewall KIS 2010 jest na drugim miejscu w teście matouseca.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 03.09.2009 16:40#15

Świetnie. Pora migrować do nowszej wersji:)

Avatar
luger (niezalogowany) | 03.09.2009 16:48#16

Czytając niektóre komentarze odnoszę wrażenie, że nie wszyscy przeczytali ten artykuł, a przynajmniej nie w całości lub bez zrozumienia treści. :-))

Avatar
Marek (niezalogowany) | 03.09.2009 16:58#17

@Chomik - święta racja, z powodu tego kret****** skanowania plików przed startem zrezygnowałem z tej kobyły. Przecież uruchomienie kilkusetmegabajtowego instalatora to był koszmar i kompletna zawiecha... Teraz mam Outpost firewall + Avira i sobie je chwalę.

Avatar
KISs you NIS (niezalogowany) | 03.09.2009 18:45#18

BRAK x64 to wstyd! Norton Internet Security 2009 x64 (400 - 800/s)skanuje dużo szybciej niż x32 (200-400/s plików). Kaspersky to dno nie dorówna wydajności i skuteczności Nortonom z serii 2009>> http://www.av-comparatives.org/images/stories/test/ondret/avc_report21.pdf. Dużo łatwiejszy w obsłudze jest Norton Internet Security 2009, skuteczniejszy, szybszy, lżejszy (6MB RAM-u wersja internet security), 0-2% zużycie CPU przy normalnej pracy. błyskawiczna instalacja i nie ma problemów z odinstalowaniem go no chyba że ktoś w ogóle nie potrafi o komputer zadbać ma burdel w systemie i rejestrze + dodatkowo zawirusowany dysk i oczekuje cudów.

Norton Internet Security 2009 to produkt tego roku wśród zabezpieczeń. A wersja 2010 niebawem ugruntuje go na pozycji lidera w kategorii skuteczność / wydajność! Istny Demon Prędkości!

Do tego w pełni obsługuje x64 bit! Co daje mu niezłego kopa podczas skanowania, praktycznie 2 razy mniej czasu potrzebuje na przejechanie całego dysku w poszukiwaniu zagrożeń.

Podłóżcie sobie tackę pod buźki jak się będą wam usta pienić KIS-omanniacy, po tym komentarzu.

P.S. Byłem zwolennikiem Kasperskiego do wersji 2009 która była porażką, zwłaszcza RTM, które było gorsze od Avasta w skuteczności... i nawet nie przeszło wtedy VB 100%. Dopiero po licznych aktualizacjach silnika skanującego udało się tą wersję uratować. Żal...

Pozdrawiam

Avatar
googol (niezalogowany) | 03.09.2009 19:23#19

@Chomik :"Czy usunęli już tą beznadziejną opcję, która każdy nowo uruchomiony program skanuje przez ~10sekund i analizuje czy jest on potencjalnie niebezpieczny ?"

Nie usunęli, ale teraz w opcjach można ją bardzo łatwo i SKUTECZNIE wyłączyć. Wystarczy zdezaktywować funkcję Application Control, od siebie dodam że Firewall, nie wchodzi już w jej skład, stał się oddzielną funkcją. W dodatku warto zablokować jeszcze ochronę proaktywną i jest ok. Wersja 2010 jest znacznie lepsza jeśli chodzi o konfigurację. Warto wypróbować.

Avatar
lisuldz (niezalogowany) | 03.09.2009 20:31#20

Jeżeli chodzi o x64 to u mnie spokojnie działa KAV 2009 na windows 7 RC 64-bit (i nie chodzi mi tutaj o betę dostępną w windows update). Tak więc wersja KAV 2010 powinna działać też w x64. Pozdrawiam.

Avatar
John (niezalogowany) | 03.09.2009 20:33#21

Gościu KISs you NIS czy ty testowałeś w ogóle ten program? Mogę się założyć że nie, a wypowiadasz się z typowym pieniactwem fanboya. Porównywanie programu Kaspersky do Avasta dyskwalifikuje twoja wypowiedź. To że nie obsługuje x64 , też jest totalną bzdurą .Jak umiesz czytać to przeczytaj ten artykuł ze zrozumieniem http://www.kaspersky.pl/about.html?s=news_products&cat=5&newsid=1255 Więcej już się lepiej nie wypowiadaj!

Avatar
dave (niezalogowany) | 03.09.2009 20:51#22

tylko Norton, ruskim nie ufam od dziecka.

Avatar
waldi (niezalogowany) | 03.09.2009 21:41#23

ruscy tworza wirusy i wiedza jak z nimi walczyc.man kaw 2009 i niewiem co to syf,ateraz aktualizuje do 2010.

Avatar
Rafał (niezalogowany) | 03.09.2009 21:54#24

@Chomik w kis 2009 tak samo miałem z tym problem.
W wersji 2010 ta opcja pracuje idealnie.
Nie trzeba jej wyłączać jak ktoś już napisał, nie ma tego oczekiwania aż kasper przeanalizuje daną aplikację.
W wersji 2010, praktycznie nie odczuwa się tej kontroli aplikacji.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Newton | 03.09.2009 22:03#25

Jeśli ktoś chce stać się posiadaczem KIS wersji 2010 za 50 złotych to oto sposób:
Kupujesz na allegro KIS 2009 za 50 złotych w wersji elektronicznej i z godnie z licencją już masz prawo do korzystania z wersji 2010.
Ja tak zrobiłem i nie żałuję.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
thomasg73 | 03.09.2009 22:22#26

Kaspersky używam od kilku lat, od tego czasu nie wiem co to wir lub jakieś inne świństwo...

KAV 2010 jest już od miesiąca w sprzedaży :)

Co mi się jeszcze podoba? to że legalnie można używać kluczy od starszych wersji programu w nowych produktach tej samej serii, tzn. że jeśli miał ktoś klucz do KIS lub KAV 2009 bądzie też pasował do tych produktów 2010. Piszę to bo kolega


@Legal (niezalogowany) | 03.09.2009 14:56

Pisze że chce poczekać aż mu się licencja skończy żeby przejść na 2010... Nie musisz czekać....

Avatar
Chomik (niezalogowany) | 03.09.2009 22:29#27

@Rafał, @googol

Dzięki za odpowiedź w tej sprawie.
I dobrze, że nareszcie coś z tym zrobili... pobieram !

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Maksymilian | 03.09.2009 22:54#28

W najnowszej wersji można bez problemu wykorzystać klucz ze starszej , nawet 7 :)

Avatar
KISs you NIS (niezalogowany) | 03.09.2009 23:02#29

John jakbyś trochę ruszył głową to byś wiedział, że nie chodzi mi tu czy Kaspersky 2010 x32 chodzi na systemach x64 tylko mam na myśli to, że szanowna firma Kaspersky Lab nie wydała swojej aplikacji zabezpieczającej w wersji x64 bit co na dzisiejsze czasy ją de-klasyfikuje!!! I Norton 2010 x64 rozłoży go na łopatki w wydajności i nie tylko ochronie przed znanymi zagrożeniami, ale również w ochronie proakywnej dzięki modułowi SONAR [v.2].

Norton 2009 jest najszybszym obecnie pakietem zabezpieczeń na rynku. Jako jedyny otrzymał notę FAST z komercyjnych AntyWirusów na AV Comparatives przy 98,7% skuteczności wykrywania zagrożeń i przy niskim poziomie fałszywych alarmów! To się ceni, a nie średni czas skanowania i gorsze wykrywanie zagrożeń niż u Nortona jak ma cudowny Kaspersky 2009 Żal! http://www.av-comparatives.org/images/stories/test/ondret/avc_report21.pdf. W Nortonie definicje wirusów masz co 5-10 min automatycznie aktualizowane w tle i je ściąga, a nie sprawdza czy są nie obciążając przy tym komputera i łącza!!!

Norton AV 2009 zużycie ram: 4MB 0-2% CPU
Norton IS 2009 zużycie ram: 6MB 0-2% CPU
Przy pełnym skanowaniu komputera, można z kompa swobodnie korzystać.

Aplikacje Nortona w wersji x64 bit na systemach x64 dają niemal 2 razy większą wydajność! Gdzie x32 były bezkonkurencyjne to wyobraźcie sobie x64.

Czego chcieć więcej...
TYLKO NORTON 2009! (bo 2010 jeszcze w becie)

Avatar
KISs you NIS (niezalogowany) | 03.09.2009 23:11#30

@John "Porównywanie programu Kaspersky do Avasta dyskwalifikuje twoja wypowiedź."


Widocznie mało wiesz, bo Kaspersky 2009 RTM nie przeszedł VB 100% , a Avast wtedy bez problemu dostał ten certyfikat, więc to mówi samo za siebie jak Kaspersky Lab spalił start wersji 2009. Tylko reputacja wersji 7 uratowała mu tyłek że ludzie kupili w ciemno licencje na 2009. Nacisk krytyki ze strony użytkowników i społeczeństwa IT zmusił ich do naprawienia silnika skanującego, który nie dość że był mniej skuteczny niż Avast i Kaspersky 7 to jeszcze walił fałszywe alarmy. Po kilku update'ach udało im się postawić wersje 2009 na nogi!

Masz tu test z archiwum jak Kaspersky 2009 po kilku update'ach dalej miał gorszą wykrywalność od AVASTA!
http://www.av-comparatives.org/images/stories/test/ondret/report19.pdf

Poczytaj w internecie na ten temat, a potem pisz głupoty!

Pozdrawiam.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pakeroso | 04.09.2009 0:52#31

Mnie nie podoba się nowy firewall. Ten z KIS 2009 był niemal idealny w obsłudze.
Teraz powrócono do rozwiązania bodajże gorszego niż w KIS 2008, gdzie trzeba wciąż wybierać czy dana reguła ma dotyczyć ICMP, UDP, TCP, IP czy czego tam jeszcze...

Avatar
Qwerty (niezalogowany) | 04.09.2009 8:00#32

w KONCU ...
po 3 miesiacach spoznienia w stosunku to reszty europy ... boooosze, Polska jezyk az taka trudna ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Maryś | 04.09.2009 12:29#33

Korzystam z zabezpieczeń Kasperskiego od wersji 7.
Teraz zainstalowany jest KIS 2009.
Trzeba spojrzeć jak wygląda 2010.

Avatar
Dar (niezalogowany) | 04.09.2009 12:37#34

Panowie proszę więcej pokory na temat programów antywirusowych bo obecne wypowiedzi świadczą o bardzo niskim poziomie wiedzy i bardzo proszę o korzystanie z fachowej literatury w/w dziedzinie. Z poważaniem.

Avatar
Pozdrawiam (niezalogowany) | 04.09.2009 12:54#35

Dar twierdzisz że laboratorium AV Comparatives i VB 100% to ******?

Avatar
Jasiek (niezalogowany) | 04.09.2009 13:02#36

@Dar widać już od razu za przeproszeniem "że wyżej srasz niż dupę masz".

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
_MaD_Legal_ | 04.09.2009 15:32#37

"ruscy tworza wirusy i wiedza jak z nimi walczyc.man kaw 2009 i niewiem co to syf,ateraz aktualizuje do 2010."

A ja mam świadomość tego co robię, inteligencję, kilka cykli procesora i MB pamięci RAM więcej dla mnie, również nie wiem co to syf. Rozwój oprogramowania antywirusowego to biznes jak każdy - trzyma się na głupocie i naiwności ludzkiej oraz na fałszywej propagandzie w stylu "musisz to mieć, w przeciwnym wypadku zginiesz"... kiedyś też temu ulegałem, jednak postanowiłem przez rok nie korzystać a AV - po roku sprawdziłem stan komputera gruntownie kilkoma programami - okazało się, że jest zupełnie czysty. Chronił go jedynie firewall Visty.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
adrianchudek | 04.09.2009 15:36#38

Ale przecież wersja 2007 posiada x64 (tak pisze na pudełku). Jakoś nie chce mi się wierzyć, że najnowsza wersja tego nie posiada!

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 04.09.2009 17:35#39

Witam :-) Zainstalowałem dzisiaj KIS 2010, dokonałem pełnego skanowania kompa i mam wrażenie, że strony podczas skanowania ładują mi się szybciej niż w wersji 2009, ale to tylko moje wrażenie... ja ma natomiast takie pytanko - pojawiła mi się ikonka wirtualnej klawiatury i nie mogę jej usunąć, bo jest mi niepotrzebna. Do wirtualnej klawiatury mam bezpośredni dostęp z interfejsu - czy może ktoś wie jak się jej pozbyć ? Pozdrawiam :-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kasper93 | 04.09.2009 17:45#40

Jak dla mnie jest to najlepszy antywirus na rynku.

Avatar
Leoonn (niezalogowany) | 04.09.2009 19:07#41

@KISs you NIS
BRAWO!!! BRAWO!!! BRAWO!!!

Przez 2 tygodnie używałem KIS 2010 eng. Wróciłem do NIS 2009. Teraz jadę na NIS 2010 Beta. Zobaczycie co to będzie robić w wersji finalnej. Nowy Kasperczak wypadnie blado ;).

Avatar
anonim (niezalogowany) | 04.09.2009 19:08#42

swiadomosc swiadomoscia a net to wielkie bagno i predzej czy pózniej w coś wdepniesz nawet ta gdzie powinno byc czysto.testowałem rozne av inajgorsz to avast poza krzykiem nic nie robi.panda totalna porażka,kav mam 3 lata i jest w pozo.net radiowy na przyzwoitym poziomie.a niestety kazdy skan aby był wiarygodny musi troche trwac.pospiech jest wskazany przy łapaniu pcheł i ******.sprawdzam kav innymi av ijak narazie tylko po nin wszystko jest czysye.co nieznaczy ze czegos nie wpusci .cudow niema.i wole wybulic stowe na kav niz meczyc sie z darmowym avastem szkoda zycia i nerwów

Avatar
Markowiecki (niezalogowany) | 04.09.2009 19:26#43

@Kasper93
Tak, są też tacy co mówią, że Avast jest najlepszy na rynku. Wszystkie AV z 2009 ssą przy Nortonie 2009! A Kaspersky 2010 pokazuje, że do wydajności NIS 2009 dalej mu dużo brakuje i do tego nie ma wersji x64. Wstyd!

Nadchodzi Norton 2010. Ceny wersji 2009 na allegro spadły więc pomyślcie nad licencjami 50 zł za NIS 2009 na 3 stanowiska to jest coś (+ darmowy upgrade do 2010)! Dostajecie sam klucz i po co więcej!

Symantec podnosił ceny Norton 2009 widząc, że te przełomowe produkty osiągają same sukcesy i tak z 149zł zrobiło się 179 zł za 1 stanowisko w wersji BOX.

Norton 2009 to obecnie lider rozwiązań AV wydajność/skuteczność!

Pozdro

Avatar
Renegat (niezalogowany) | 04.09.2009 19:55#44

Poczytajcie co niektórzy a póżniej się wypowiadajcie
Obsługiwane systemy operacyjne

Microsoft Windows XP Home Edition (Service Pack 2 lub nowszy), Microsoft Windows XP Professional Edition (Service Pack 2 lub nowszy), Microsoft Windows Vista Home Basic (32/64 bit), Microsoft Windows Vista Home Premium (32/64 bit), Microsoft Windows Vista Business (32/64 bit), Microsoft Windows Vista Enterprise (32/64 bit), Microsoft Windows Vista Ultimate (32/64 bit).

Avatar
Taka prawda (niezalogowany) | 04.09.2009 21:10#45

KASPERSKY 2009 i 2010 może umyć tyłek Nortonowi 2009 i 2010

Avatar
Markowiecki (niezalogowany) | 04.09.2009 21:13#46

@Renegat

Tak ale ****** chodzi na emulacji x32 pod x64... więc kaspersky ssie...

Avatar
Ładny LOL (niezalogowany) | 04.09.2009 21:32#47

Kaspersky 2010:

Ważne: Tryb Bezpieczne uruchamianie nie działa z systemem Microsoft Windows XP x64 oraz działa z ograniczeniami z systemem Microsoft Windows Vista x64

Co to za szajs!!! Może wydadzą wersję dla DOS'a skoro nie chcą wspierać w pełni nowej generacji systemów operacyjnych w wersjach x64 bit.

LOL

Avatar
observator (niezalogowany) | 04.09.2009 22:07#48

mam wrazenie ze,gro wypowiedzi jest :fanboya;nortona.no coz ma prawo.tylko mnie interesuja wypowiedzi o wadach i zaletach kis a nie nortona.iniech fanboj zrozumie ze,podnoszenie ceny nortona niejest spowodowane jego genialnoscia tylko przy spadku sprzedazy checia odrobienia strat.a moze wydał kase i jest totalna kicha.wtedy trzeba sobie ego podniesc.wszyscy mają złe av tylko ja mam najlepszy.pamietaj fanboyu i tak jestesmy krok z tyłu za hakerami.

Avatar
Darek (niezalogowany) | 05.09.2009 2:29#49

@observator

Najlepszym sposobem na ocenę jest porównanie. Jak nie masz do czego porównać to ciężko jest coś dokładnie ocenić(...), tu popieram tego typu zachowanie. Sam wypróbowałem Norton'a dzięki komentarzom KISs you NIS i muszę powiedzieć, że jestem zaskoczony lekkością i stabilnością NIS 2009 pod Windows 7. Banalny w obsłudze i instaluje się błyskawicznie. Pierwsze wrażenie zrobił jak najbardziej pozytywne. Komputer szybciej chodzi niż KIS 2010 i nie jest tak natarczywy jak KIS który za niedługo razem z UAC będą mnie pytać czy przypadkiem nie chcę Siku :)

Avatar
spec od zabezpieczeń (niezalogowany) | 05.09.2009 12:09#50

Kaspersky.Lab to najlepsze rozwiązanie antyvirusowe

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
florka | 05.09.2009 12:49#51

Ja używałem KAV 6, aby po roku przejść na KIS 7 i od tego czasu używam kolejnej wersji KIS. Mam już zainstalowaną wersję najnowszą i uczę się jej używać, bo ma ta wersja inny interfejs i dodane nowe opcje. Mój "staruch" (PC) wytrzymuje KIS 2010. Skuteczność KISa sprawdzam od czasu do czasu skanerami on-line i nigdy te skanery nic nie znaleźli. Jestem zadowolony z używania tej "krowy", jak się ktoś wyraził w swoim komentarzu do tego programu. A "krowa" ta daje się "doić", więc - polecam ją!!

Avatar
mbm86 (niezalogowany) | 05.09.2009 13:47#52

Niestety KAV i KIS 2010 nadal zamulają na wyższych niż standardowe ustawieniach. To skandal żeby na 4 jajowym procku z 2 GB RAM jeden program wyprawiał takie cyrki. Nie wspominając o skanowaniu kiedy wszystko się poustawia na maksa to w czasie skanowania trzeba odejść od kompa bo nie da się nic na nim robić. Obciążenie procka wynosi wtedy: 99-100%
Jakby tego było mało Kaspersky skanuje każdy plik przed pobraniem w ogóle o tym nie informując przez co nieobeznany użytkownik może sobie pomyśleć że coś się zawiesiło bo czekanie na pobranie pkiku trwa dobrych kilkanaście sekund.
Na maksymalnych ustawieniach bardzo utrudnia oglądanie filmików np. na Youtube.
Mówię to z przykrością bo nadal mam klucze z legalnych promocji na Kasperskiego ale niestety musiałem mu podziękować.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
prz3m3k84 | 05.09.2009 15:37#53

@mbm86
Trzeba wiedzieć co się ustawia a nie ślepo przesuwać suwaki na maxa. Oczywiście wiesz, że dając ochronę www na maxa zmuszasz Kaspra by pierw pobrał cały filmik yt do pamięci, przeanalizował a dopiero po tym go odpalił? Więc niech niektórzy (zwłaszcza Ci z wolnym netem) się nie dziwią, że yt odpala im po kilku min, pliki zaczynają się ściągać tez po kilku min itd.
W większości przypadkach ustawienia defaultowe są ok dla przeciętnego użytkownika (ja osobiście dokonałem tylko kilku zmian). Nie bez kozery ustawienia domyślne są takie a nie inne. Ustawiając wszystko na max robicie sobie dosłownie twierdzę z kompa (tak jak pisałem wcześniej, KIS pierw skanuje plik nim go dopuści do pobrania, obejrzenia itp), który nie zapewni Wam żaden inny pakiet IS.

Avatar
BOB (niezalogowany) | 05.09.2009 20:31#54

Nie słuchajcie fanboyów Nortona bo to bablanie jest bez sensu . Nie wiem dlaczego oni tu się wypowiadają. Może tu chodzi o marketing w czystej postaci? Sami sobie przetestujcie program antywirusowy [dlatego są wersje 30 dniowe] i wtedy stwierdzicie czy on Wam pasuje. Czy Wasza maszynka daje radę i czy program nie sprawia kłopotów. Zalecam instalację na czystym systemie i testowanie ....

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 05.09.2009 23:17#55

"KISs you NIS","markowiecki", "taka prawda" i "ładny lol" to ta sama osoba. Jeden fanboy Nortona. Ja jestem po drugim dniu testów i jestem bardzo zadowolony. Zresztą każdy może spróbować i ocenić ten program.

Avatar
emeryt (niezalogowany) | 06.09.2009 13:49#56

KIS 2009 wykonywał mi pełne skanowanie komputera ( 3 dyski o łącznej pojemności 1,5 TB ) w około 2 godziny. KIS 2010 wykonuje je w 19 godzin !!! Co o tym sądzić ?

Avatar
BOB (niezalogowany) | 06.09.2009 14:22#57

Właśnie tak samo pomyślałem.... moje testy też są ok. nie mogę się przyczepić . Wcześniej testowałem ESET NOD32 i też jest dobry. Kaspersky na moim xp i na windows 7 spisuje się bez zarzutu , pomimo informacji o braku wsparcia sevena . Mała uwaga dotycząca Avasta - proponuję zauważyć że 90% logów umieszczanych w necie przez internautów ma avasta w roli głównej - zostawię to bez komentarza. Z darmowych programów jakie moi znajomi mają nieźle spisuje się AVG ,pomimo wielu niedociągnięć. Więc,polecam podchodzić do testów różnych firm z rezerwą ...Przypominam sobie test znanej gazety ,który jakąś wersję Kasperskiego sklasyfikował na samym końcu i po tygodniu przepraszał za złe wykonanie testów....Najlepsze testy i ocenę możemy zrobić my sami...w codziennym użytkowaniu ...pozdrawiam.

Avatar
BOB (niezalogowany) | 06.09.2009 15:02#58

Emeryt - pierwsze skanowanie Kasperskim jest zawsze długie zwłaszcza po instalacji. Dopiero następne są szybsze [ mechanizm porównywania zmiany w plikach].Przypomniałeś mi testowanie Gdaty na dwóch moich komputerach . Jeden mocny drugi słabszy- wynik- słabszy komp zaliczył totalny paraliż. Czy twierdzę że Gdata to słaby program ? NIE! To jest bardzo dobry program . Pierwsza liga . Mnie nie zawiódł nigdy ani Kasperski [ wszystkie kolejne wersje ] ani ESET ani Gdata . Wszystko zależy od nas i od tego jaki mamy sprzęt i co robimy na naszym systemie . Pasuje Ci Norton, to super . Tylko pamiętaj , że aby ocenić program trzeba go mieć dosyć długo aby poznać jego dobre i złe strony. Przestrzegam przed wydawaniem pochopnych sądów i krytykowaniem innych programów .... nie tędy droga ....

Avatar
emeryt (niezalogowany) | 06.09.2009 18:17#59

Boże broń mnie przed krytykowaniem programów firmy Kaspersky. Używam ich od kilku lat - na komputerze KIS od wersji 6, natomiast na smartfonie KMS od wersji 7. Jestem w 100 % zadowolony. Ale ze szczerościa muszę przyznać że czas pierwszego pełnego skanowania mnie zaskoczył. Mam nadzieję, że tak jak pisze BOB następne skanowania po "zapoznaniu się" programu z systemem będą szybsze.

Avatar
BOB (niezalogowany) | 06.09.2009 19:45#60

Emeryt - sorry jeżeli odebrałeś to pod swoim adresem. Tekst był skierowany raczej do wypowiedzi wyżej. Nie lubię fanboyów wszelakiej maści , tych od Radeonów i Invidii , tych od AMD i INTELA , oraz od przeróżnych programów. Wracając do skanowania... mój sprzęt przy procesorze Core 2 Duo E6750, skanując KIS-em 2010 dwa dyski twarde o łącznej wielkości ok 500Gb osiągał porównywalne czasy z poprzednią wersją. Nie odbiega też od pod tym względem od innych antywirusów.[ Czas ok 25-30minut - trzeci skan jaki robiłem]. A ma co skanować -dwa systemy operacyjne i dużo spakowanych plików . Może u Ciebie jest teraz dużo więcej rzeczy do skanowania niż kiedyś za starej wersji? Ja bym do tego tak dużej wagi nie przywiązywał -najważniejsze aby nic nie ,, puścił " . Jak masz wydajną platformę to możesz w czasie skanowania i tak spokojnie pracować...

Avatar
BOB (niezalogowany) | 06.09.2009 20:00#61

Wykorzystanie podczas skanowania CPU-1 do ok 35-60% CPU-2 do ok 15-30% Wynik całkiem dobry pozwalający na spokojną pracę. Z tego co pamiętam program ma wbudowany mechanizm, który zwalnia zapotrzebowanie na wykorzystanie procesora w trakcie innego wykorzystania jednostki CPU. Jednocześnie zwalnia w czasie proces skanowania. Pozdrawiam.

Avatar
MG (niezalogowany) | 06.09.2009 20:51#62

Na KIS jadę od wersji 2007... Nadal mam oryginalną i aktualną wersję 2009, a kilka dni temu zaktualizowałem do wersji 2010. Prawdą jest, że nie wiem co to jakiś wirus czy inny syf, ale przy pełnym skanowaniu KIS i tylko przy domyślnych ustawieniach mogłem iść spokojnie na piwo, bo przez ponad 2 godziny laptop nie nadawał się do użycia - mam Windows Vistę x64, procek Intel Core2 Duo CPU T7700 2.40 GHz, 4 GB RAM... to był dla mnie główny powód, aby coś sprawdzić. Zainstalowałem wczoraj NIS 2009 trial 15 dni. Przy pełnym skanowaniu NIS mogę spokojnie pracować na kompie, otwierać różne aplikacje, a strony ładują mi się normalnie i jest minimalne zaangażowanie procesora. Nadal będę przez te 15 dni używał normalnie kompa, a gdy skończy mi się wersja trial, zainstaluję od nowa KIS 2009 i dokonam pełnego skanowania laptopa - jeżeli nic nie znajdzie to chyba podziękuję Kasperskiemu i przesiądę się na NIS, bo zaczyna mi się podobać i jest naprawdę szybki :-) Czy ktoś może mi powiedzieć, czy dobrze zrobię... pytam wieloletnich użytkowników Nortona, a w szczególności tych od wersji 2009. Pozdrawiam :-)

Avatar
obserwator (niezalogowany) | 06.09.2009 21:39#63

darek zcałym szacunkiem opowiadasz bzdury.miedzy kis you nis a twoja odpowiedzia jest raptem kilkanescie godzin,sprawdz,wiec niemów o stabilnosci .za rok to mozemy o tym porozmawiac. zobaczymy jak zachowuje sie nis pod windom7.twoje twierdzenie utwierdza mnie ze mam do czynienia z fanbojem.ja uzywam kis2009.2010 i uwazam ze ten program jest bardzo solidny.moze niejest nr1 ale swoje robi.i pamietaj ze, z netu trzeba korzystac z rozumem a nie kusic los.a do pracy poza netem zawsze mozesz av wyłaczc.

Avatar
igorp (niezalogowany) | 07.09.2009 8:38#64

Używam KIS 2009 na dość wysłużonym sprzęcie (Intel Celeron M 1,6 Ghz + 2 GB RAM 533 Mhz) i jak dotąd nie przeszkadzał mi w normalnym użytkowaniu kompa. Po zainstalowaniu KIS 2010 komp zaczął mi co kilkanaście minut okropnie zamulać (Ikonka Kasperskiego miga w trayu). Często przebywam na czatach różnego rodzaju. Na ok 1 min. komp po prostu zamiera przypominając zawieszonego. Gdy ikonka przestanie pulsować, wszystko wraca do normy. Wróciłem do KIS 2009 jak na razie. Może ktoś wie która funkcja może to powodować? Pozdrawiam ludzi myślących.

Avatar
KISs you NIS (niezalogowany) | 07.09.2009 11:36#65

@igorp

Zainstaluj NIS 2009 + licencja z allegro za 70 zł na 2 lata na 3 stanowiska (wyprzedaż bo wchodzi NIS 2010 w 2 tygodniu września). Masz darmowy upgrade z 2009 na 2010 i zero problemów po instalacji, możesz wręcz o nim zapomnieć. Chyba, że chcesz sam reguły dla kontroli aplikacji i firewalla ustawiać to wystarczy opcje automatyczne zmienić na manualne i po sprawie. A KIS 2009 i 2010 wsadź sobie do największej przegrody w Twoim ciele. ;p

Pozdrawiam fanboy'ów Kaspersky LAB.

Avatar
igorp (niezalogowany) | 07.09.2009 12:09#66

KISs you NIS podpowiedz mi jeszcze która ta największa przegroda bo mam kilka? I się cholernie zdecydować nie mogę. Nie będę instalował Nortonika bo mi się nie podoba żółty kolor. Wolę zielony. A co. "Jest proszę pana demokracja."

Avatar
waldi (niezalogowany) | 07.09.2009 22:07#67

kis you nis .mysle ze ,ty jestes jak wrzod na zdrowym organiznmie spotykamy sie tu by sie wymienic uwagami i radami o programach.ty probujesz narzucac swoja opinie jnnym.gdy to nie wychodzi poprostu ich chamsko obrazasz.a co do kis2010 to kasper ma bardzo dobre wsparcie techniczne ,sam dostawałem od nich informacje o pilkach i obsłudze.wystarcz napisac meila i opisac problem.z programami to tak jak z f1 dzis ferari a jutro force india nr1.niema sie czym irytowac .nie wysiada sie z samochhodu przed koncem wyscigu bo kto cos powiedział.`

Avatar
spec od zabezpieczeń (niezalogowany) | 08.09.2009 0:13#68

pakiet bezpieczeństwa KIS ma najlepszy firewall z pakietów (antyvir+firewall ) Nod słabo wykrywa keylogeny, wielokrotnie spakowane archiwa i do tego przepuszcza trojany i dodac trzeba że ma bardzo słaby firewall.... jedyny plus to że nie obciąża kompa na starych maszynach i jest lekki...ale tylko pod tym względem Nod jest wychwalany pod niebiosa ale ze skutecznością bywa różnie i od dłuższego czasu po forach czy ogólnie ludzie mają z Nodem problemu bo łapią syf ;) Norton....do wersji 2009 lipa i padaka ;) od wersji 2009 inny Norton...jest szybszy skuteczniejszy ale nie najlepszy ;) znajomy posiada go....jak odinstalował ( koniec licencji) zainstalował triala KISa to kilka trojanów i spyware, adware KIS usunął ;) inne komercyjne antyviry typu Gdata, F-Secure, McAfee, Panda, ArcaVir, BitDefender, Avira, AVG nie polecam jeśli chcecie mieć spokój ;) a o darmowych antyvirah to zapomnijcie bo one same są virusami ;-) no chyba że nie macie neta to tam luz ale i tak uprzedzam że będą tak czy tak z nimi problemy ;)

Avatar
KISs you NIS (niezalogowany) | 08.09.2009 0:50#69

No widzisz do Kaspersky musisz maila pisać. A pomoc techniczna symantec'a masz przez: Chat online, e-mail, pulpit zdalny, telefon. Błyskawiczna, profesjonalna pomoc! Nawet pomoc Kaspersky Lab jest gorsza niż Symanteca!

Avatar
KISs you NIS (niezalogowany) | 08.09.2009 0:51#70

@igorp

Norton ma kilka skórek, skoro Cie tak ten żółty drażni. Po drugie na standardowej są tylko elementy żółtego na granatowym tle. Widać, że nawet nie instalowałeś.

Avatar
KISs you NIS (niezalogowany) | 08.09.2009 12:20#71

@spec od zabezpieczeń

Tak super spoko widocznie to nie były wirusy tylko pseudo wirusy według Kasperskiego, który nawet GameGuarda NCProtect AION'a traktuje jako wirus. Co jest co najmniej żałosne firmie Kaspersky LAB podziękujemy za Kaspeskiego i jego fałszywe alarmy!

Poza tym wykrywanie znanych zagrożeń Kaspersky ma gorsze niż NIS2009. A jego heurystyka i wyczulenie woła o pomstę do nieba patrz przykład wyżej.

http://www.av-comparatives.org/images/stories/test/ondret/avc_report21.pdf



Po co mam płacić za coś co jest ok 5 razy wolniejsze niż Norton 2009 za wykrycie pseudo 2 wirusów więcej, którymi jest np. Gameguard i jego składniki. Wykrywanie luk w zabezpieczeniach programów do których nie ma łat. Przykład Adobe Reader, z początku program był tak natarczywy, że aż wkurzał. A tego typu oprogramowanie samo się aktualizauje bo ma autoupdate i 100 razy lepiej aktualizaować przez moduł update Adobe niż przez jakieś linki Kasperskiego, które program mogą tylko uszkodzić. Nie wspomnę już o tym że sam kaspersky się czasem wywala i wymaga restartu! Pożera zasoby przy pełnym skanowaniu jak szalony, mało co da się zrobić. Na Nortonie przy takim skanowaniu można normalnie pracować z komputerem.


Zainstalujcie Norton 2009 + 85 zł licencja na 2 lata na 3 stanowiska na allegro i problem z głowy. Skuteczny wydajny i teraz jeszcze tani, bo wychodzi wersja 2010 za tydzień. W ramach aktywnej subskrypcji można z klucza z wersji 2009 przejść na wersję 2010.

http://www.allegro.pl/item734446051_norton_internet_security_2009_2lata3komp.html


Ja wam dobrze radzę, a decyzję sami podejmijcie, to koniec ery Kasperskiego. Jego cudowne dzieje skończyły się na wersji 7.

P.S. Norton 2009 ma w sobie pliki dla wersji systemu x86 i x64.
Wersja x86 nie obsługuje Windows 7 x86. Ale wersja x64 obsługuje wersje Windows 7 x64. Posiadacze Windows 7 x86 muszą zaczekać na Norton 2010 do przyszłego tygodnia. Ta wersja w pełni wspiera Windows 7 łącznie z pomocą techniczną dla produktów Symanteca na ten system.

Pozdrawiam,
Fanboy Nortona

Avatar
neutralny (niezalogowany) | 08.09.2009 14:50#72

@ KISs you NIS i tutaj widzisz jaka jest różnica między KISem a NISem.....Kaspersky zawsze był dobry i cały czas trzyma bardzo wysoki poziom....przy nim zapominasz co to zagrożenia....a NIS dopiero od wersji 2009 coś ruszyło ale nie jest super..... słabiutki firewall ( zgadzam się ze specem od zabezpieczeń) i przepuszcza badziewia i nie są to jak to ująłeś pseudo wirusy ;)

Avatar
luck (niezalogowany) | 08.09.2009 16:53#73

aaaaa gościu @ KISs you NIS handluje Nortonem na allegro , to wszystko wyjaśnia.... proponuję typa ignorować bo jego wypowiedzi są nastawione na marketing swojego towaru i żadnej wartości merytorycznej nijak nie mają... - rozmawiając z głupcem zniżasz się do jego poziomu i wiedz że pokona Cię on doświadczeniem...

Avatar
KISs you NIS (niezalogowany) | 08.09.2009 18:38#74

Może Cie mnie ignorować Norton 2009 sam się obroni bo Kaspersky SSIE!

Avatar
luck (niezalogowany) | 08.09.2009 20:10#75

KISs you NIS - możecie

Avatar
Maciej (niezalogowany) | 08.09.2009 21:53#76

Norton zawsze był jest i będzie w cieniu KISa ;)

Avatar
igorp (niezalogowany) | 08.09.2009 22:00#77

KISs you NIS jakoś nie słyszałem, żeby tak chwalili Nortonika... Owszem jest godny uwagi ale każdy ma swój rozum i decyduje czego chce używać. Nie wykluczam możliwości, że kiedyś być może zacznę go używać. Ale na razie to nie nastąpi. Chociaż chętnie zainstaluję wersję 2010. Żeby móc się wypowiadać to trzeba najpierw wypróbować na własnej skórze.

Avatar
Jędrek (niezalogowany) | 09.09.2009 11:13#78

Ludzie jest już angielska wersja RTM Nortona 2010.

--> Symantec.com

KISs you NIS umrzesz z podniecenia xD

Ale swoją drogą zainstalowałem ten Norton i faktycznie szybszy niż Kaspersky. Czy ja przespałem pół wieku czy produkty Symanteca to były zamulacze? Normalnie szok...

Avatar
igorp (niezalogowany) | 09.09.2009 13:39#79

KISs you NIS dostał zapaści jak się dowiedział że jest stabilna wersja NISa i NAVa :-D
No dzisiaj zainstaluję to coś.

Avatar
Bojio (niezalogowany) | 12.09.2009 8:17#80

Naprawdę nie wiem dlaczego ktoś zachwala ten program.
Program skanuje komputer bez mojej wiedzy i na dodatek bez informacji ile jeszcze mu zostało do przeskanowania. Popularną aplikację WinFast traktuje jako program szkodliwy - żenada.

Avatar
Taka prawda (niezalogowany) | 12.09.2009 14:34#81

@Bojio

Kaspersky to gniot w wersjach 2009, 2010 i Kaspersky Lab nie wie jak teraz się z tego szajsu wyplątać! Musi aplikację napisać znów od nowa, bo spieprzył silnik aplikacji i ma problem.

Avatar
Janusz (niezalogowany) | 16.09.2009 23:14#82

narzekacie a umiecie go dobrze skonfigurować? jak jedziecie na domyślnych ustawieniach to się nie dziwie ze Wam muli coś...

Avatar
jur (niezalogowany) | 29.09.2009 14:04#83

w ogóle sie nie znacie na niczym. Norton to smieć! Kaspersky najlepszy!

Avatar
komputron (niezalogowany) | 04.02.2010 21:38#84

dla nie wtajemniczonch: Panda jest to antywirus zwalniający komputer, miałem go i się nie nadaje moze kiedyś ten program był cool ale teraz szmelc.

Kaspersky 2009 kupiłem za 140 zl (jakoś tak, bo nie pamiętam), i sprawował się idealnie!!!

Avatar
Red Whyduck (niezalogowany) | 22.03.2010 10:24#85

Witam.Mam trzy komputery i na dwóch jest zainstalowany Kaspersky z kończącą się licencją.Na jednym jest Norton też z kończącą się licencją.Chcę dokupić up-grade Kasperskiego na trzy stanowiska.Czy to odpali mi z up grade lub ew.da się to zrobić na wersji testowej?Pozdrawiam.

Avatar
LunarWolf (niezalogowany) | 28.06.2010 23:14#86

KIS to SYF! Nie da się odinstalować tego ****.

Avatar
tyst (niezalogowany) | 03.07.2010 1:06#87

Odnośnie problemu Chomika i zapewnienia Rafała, jakoby KIS 2010 nie robił problemów przy otwieraniu plików .exe. Spróbuj sobie otworzyć duże archiwum SFX. Otwarcie pliku ok. 700 MB trwa 2 minuty!!! Natomiast na starszych komputerach kończy się zwisem explorera. I nie da się tego ustrojstwa wyeliminować. Całkowite wyłaczenie ochrony nic nie zmienia.
KIS 7 był w porządku. KIS 2010 to porażka...

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Program tygodnia
Firefox 10

Ocena: 9,0
icon
Polecamy
Test: TDK WR700

Słuchawki, które pokochasz
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av