Microsoft rozpoczął prace nad nową usługą internetową, która docelowo ma konkurować z Google TV i podobnymi rozwiązaniami od Apple i Netflix. Gigant z Redmond chce zaoferować użytkownikom dostęp do wybranych kanałów telewizyjnych i materiałów dodatkowych w zamian za stałą, miesięczną opłatę.
Microsoft chce wcielić się w rolę wirtualnego operatora kablowego i ma nadzieję, że uda mu się wejść na rynek, nim będzie on zajęty przez konkurencję. Jest wysoce prawdopodobne, że w nowej, telewizyjnej usłudze centralne miejsce zajmie Xbox 360. Konsola Microsoftu jest bowiem z definicji podłączona do dużego telewizora w salonie, więc przekonanie użytkowników, by wykorzystali ją do oglądania telewizji, nie powinno być szczególnie trudne. Microsoft prawdopodobnie zintegruje swoją usługę TV z kamerą Kinect, dzięki czemu użytkownicy będą mogli kontrolować seans ruchem ręki. Jak wynika z informacji, do których dotarł Reuters, trwają obecnie rozmowy z poszczególnymi dostawcami treści, takimi jak HBO czy Disney. Jeżeli wszystko pójdzie po myśli Microsoftu, nowa usługa TV trafi na rynek w 2012 roku.
Warto zauważyć, że nowy pomysł Microsoftu nie jest pierwszą próbą wejścia na rynek usług TV. Wcześniej korporacja była zaangażowany w kilka projektów związanych z treściami wideo, jak choćby MSM TV czy inicjatywą Web TV. Nie zyskały one jednak zbyt dużej popularności internautów.