Poczta Polska wyśle SMS zamiast zostawiać awizo

O tym pomyśle słyszymy już od 2009 roku, niektóre urzędy pocztowe już zakosztowały nowej metody powiadamiania nas o możliwości odebrania paczki. Rzecznik prasowy Poczty Polskiej, Zbigniew Baranowski, podzielił się planami firmy na najbliższe trzy lata. Zastąpienie awizo SMS-em jest na liście planowanych zmian.

Poczta jest jednym z tych obszarów naszego życia, który wydaje się wciąż tkwić w XX wieku. Poczta przestała świadczyć podstawowe usługi na polu komunikacji wiele lat temu. Jednak są widoki na to, że firma dogoni rzeczywistość. Obszary, w których Poczta Polska chce się rozwijać, to między innymi sprawniejsze powiadomienia o przesyłkach, usługi finansowe (tu Poczta ma dużo do nadrobienia w porównaniu z usługami oferowanymi przez Nowy mBank czy Alior Sync), logistyka i dostarczanie paczek, co z kolei wychodzi naprzeciw rozwijającemu się dynamicznie handlowi przez Internet. Na stronie Poczty Polskiej można już nawet zamówić ekologiczne opakowanie dla Przesyłki Gabarytowej (którą samodzielnie musimy wysłać w urzędzie pocztowym).

Poczta rozpoczęła prace nad całym pakietem usług elektronicznych połączonych z tym, z czym tradycyjnie kojarzy nam się poczta. Poza powiadomieniami przysyłanymi SMS-em w planie są również elektroniczne kartki pocztowe czy możliwość zlecenia przez Internet przekazu pocztowego, który zostanie dostarczony w gotówce (już działa). Jednak najwięcej skorzystamy na powiadomieniu SMS-em o paczce gotowej do odbioru — bez wyciągania papierka ze skrzynki (lub od sąsiada ;)). Można oczywiście skorzystać z e-przesyłki, czyli samodzielnie wybrać, gdzie odbierzemy paczkę lub list, i w ogóle nie fatygować listonosza, a po odbiór udać się po otrzymaniu SMS-a lub e-maila.

© dobreprogramy

Komentarze

olmeca   7 #1 17.08.2012 16:48

Jedne z ostatnich zakupów wysyłkowych jakie robiłem zostały dostarczone do mnie e-przesyłką i miejmy nadzieję, że ta usługa nie zostanie w późniejszym czasie przez poczte zepsuta. W momencie kiedy to pod okienkiem z tradycyjnymi awizami była wielka kolejka, ja miałem okazję szybko i bezkolejkowo na podstawie sms odebrac swoją paczkę. Jak narazie duży plus i oby tak dalej.

grocalt   3 #2 17.08.2012 16:51

"a po odbiór udać się po otrzymaniu SMS-a lub e-maila".

I wystać swoje w kolejce do jednego, wolnego okienka z pięciu istniejących mając przed sobą z 20 przepoconych osób, które tym razem zamiast wymiętolonych awizo będą w drżących rękach trzymać telefony komórkowe.

Poczta Polska ma DOSTARCZAĆ przesyłki a nie dostarczać informacje, że przesyłkę można odebrać w urzędzie pocztowym. Wysyłanie SMSa czy maila w ogóle rozpręży pracę listonoszy. W ogóle nie będą potrzebni, bo wystarczy wysłać SMSy a odbiorcy będą musieli się fatygować samemu do okienka.

Szkoda, że nie zawsze mamy wybór i często zmuszeni jesteśmy do korzystania z usług tego komunistycznego reliktu przeszłości.

  #3 17.08.2012 16:52

pewnie przetarg na wdrożenie już ustawiony

.sampler.   3 #4 17.08.2012 16:56

Jakoś nie chce mi się wierzyć by dobrze i sprawnie działa ta usługa PP. Zgadzam się z grocalt'em, że często dużo osób jest skazanych na nadanie i wysłanie czy to listu, paczki przez PP, a nie innego operatora jak choćby INPOST.
I własnie wszyscy dziś dążą do cięcia kosztów i szukania oszczędności, kto na tym straci chyba listonosze którzy zostaną zwolnieni...

dick   3 #5 17.08.2012 16:56

Mam gdzieś PP, ich ceny przewyższają x-krotnie jakość usług. Nie korzystam z ich usług od kilkunastu lat.

  #6 17.08.2012 16:58

A świnie zaczną latać. To tak jak z wysyłaniem kasy przez pocztę - niby 2 dni a 14 w 80% przypadków się czeka

  #7 17.08.2012 16:59

A jeżeli to jest starsza osoba i nie umie smsów odbierać ?

Frankfurterium   7 #8 17.08.2012 17:04

A ja ciągle czekam na upadek i zaoranie śladów po firmie. Niech wreszcie skończy się monopol i zaczną normalne usługi w normalnych cenach.

TomecekGD   6 #9 17.08.2012 17:05

Zdaje sobie sprawę, że narzekanie na PP jest modne (tak jak na Pana Ka... ;), ale muszę przyznać, że PP działa perfekcyjnie dla mnie. Dużo handluję na Alledrogo, a jeszcze więcej kupuję w Internecie i:

99% przesyłek priorytetowych dochodzi następnego dnia jeżeli wyślemy je przed godz. 15:00. Kilka razy mi się zdarzyło, że przesyłka szła dwa dni, ale to do miejscowości, której nie mogłem nawet na mapie znaleźć... Przez kilka lat na Alledrogo nie zaginęła mi ani jedna przesyłka.

Mój listonosz, którego znam od lat, a on zna mnie, zawsze pracuje wzorowo :)

Zamawiam (czasami drogi sprzęt) z Chin. Nigdy nie okradziono ani jednej przesyłki. Po przyjęciu na teren Polski przesyłka dochodzi w 1 dzień.

Przesyłki i listy polecone można śledzić w Internecie jak u kurierów (mało osób o tym wie).

Wolę pocztę niż kuriera. Tak jak mówiłem PP dostarcza priorytety w jeden dzień jak kurier, a jest tańsza. Dodatkowo gdyby mnie nie było w domu, to odebrać paczkę mogę w urzędzie pocztowym, który jest całe 100m od mojego mieszkania. W przypadku kuriera musiałbym jechać do innego miasta (!) więc trzeba cały dzień siedzieć w domu.

Tak jak mówiłem - narzekanie na PP jest modne. Ja modzie nie ulegam :)

  #10 17.08.2012 17:24

@TomecekGD
Popieram. W wielu miejscach w kraju jest problem z kurierami. Moja babcia mieszka w lesie gdzieś poza wioską i wytłumacz kurierowi jak ma trafić... Listonosz trafi tam z zawiązanymi oczami.
A łatwo też krytykować pracowników. Jedna koleżanka pracowała tam kiedyś i po prostu szkoda ludzi. Najgorsze darmozjady siedzą na stołkach u góry - oszczędności szukają najchętniej wśród szeregowych pracowników - a potem klient musi czekać przed okienkiem bo durne procedury i zbyt mało pracowników.

Venydar   2 #11 17.08.2012 17:26

Podobnie jak TomecekGD, na PP nie narzekam, wszystko co wysyłam (nawet na drugi koniec Polski) dochodzi najczęściej do odbiorcy już drugiego dnia - nawet niektóre, te bardziej znane, firmy kurierskie wypadają gorzej. Żadna z moich przesyłek nie zaginęła (a trochę ich już było).

  #12 17.08.2012 17:46

Mogliby popracować nad długością realizacji wpłat gotówkowych na rachunki bankowe - popularne opłaty.

WODZU   9 #13 17.08.2012 17:56

O, to może i przesyłki kiedyś będą na czas doręczać :)

daniel37369   2 #14 17.08.2012 18:00

Jak zawsze do tyłu w porównaniu z konkurencją w paczkomacie można odebrać nawet o trzeciej w nocy.

luqass   11 #15 17.08.2012 18:16

przeciez to jak pudrowanie trupa, PP potrzebuje gruntownej reorganizacji, bo w stanie w jakim sie znajduje juz dlugo nie pociagnie

Mireczek   6 #16 17.08.2012 18:20

Niestety Paczkomaty są jeszcze mało popularne, a to naprawdę fajna usługa.

emil_emil   4 #17 17.08.2012 18:27

Ciekawe kto tego SMS wysle skoro niebeda nawet dawac listonoszowi telefonu :-)

emil_emil   4 #18 17.08.2012 18:29

A Ci co pisza ze InPost i inni to jakies ekxtra firmy , chyba nie mieli z Nimi problemow a najpiewniej nic nie dostaja poprzez inne formy kurierskie.

pendzik_   5 #19 17.08.2012 18:41

Pewnie każą pokazać SMS lub mail z awizem bo inaczej nie wydadzą

elesoft   7 #20 17.08.2012 18:56

Znakomicie... dzisiaj dostałem awizo do skrzynki, pomimo, że cały dzień ktoś czekał w domu na listonosza.
Teraz od razu wyślą SMSa, nawet nie będą udawać, że "nasz listonosz w dniu ... o godzinie ... nie zastał osoby upoważnionej...".

marrrysin   5 #21 17.08.2012 19:13

@TomecekGD

Po pierwsze, pokaż mi śledzenie przesyłek poleconych.

Po drugie, pokaż mi to, że poczta jest tańsza - kurierem wysyłam (bez umowy) rower za 20zł na drugi koniec Polski - na poczcie by mi nawet nie przyjęli takiej paczki!

  #22 17.08.2012 20:00

Ogólnie nie narzekam na tempo przesyłek. W 95% wszystko gra, ale największą bolączką PP jest proces wysyłania przesyłek. Już dawno wolałbym, aby zamiast okienka był automat, gdzie płacę karta i całość jedzie do odbiorcy, bez stania w kolejce, bez obsługi pani z okienka.

  #23 17.08.2012 20:13

A mój listonosz mnie wkurza. Zostawia moje przesyłki byle gdzie, bo nie chce mu się nosić. Zamówiłem ostatnio książkę za 200 złotych, a on jak mnie nie zastał, zamiast wrzucić awizo do skrzynki i zabrać ją z powrotem ze sobą, zostawił ją pod gołym niebem, gdzie leżała kilka godzin, zanim wróciłem z pracy :/ Na szczęście nikt jej sobie nie przywłaszczył. Niedawno znów zamówiłem książkę i tym razem też ją porzucił, zostawiając mi ją zatkniętą za kratę w korytarzu. Jeszcze raz mi spróbuje tak zrobić to zrobię im taką awanturę że hej. Nikt by mi tych dwóch stów nie zwrócił jakby ktoś sobie zabrał tę książkę, poza tym zostawił ją pod gołym niebem na podwórku, a ona była w tekturowej kopercie. Jakby spadł deszcz, to po książce :/

tomson66   5 #24 17.08.2012 20:18

@elesoft pewnie w kiblu byłeś, albo za głośno m jak miłość nastawiłeś.

  #25 17.08.2012 20:20

Tylko nie Paczkomaty i ten syfny InPost - korzystalem raz i dziekuje bardzo. Juz wole PP z tym ich kontrolowanym bajzlem.

emil_emil   4 #26 17.08.2012 20:22

mzrrrysin >>> http://sledzenie.poczta-polska.pl/ Tu mozesz sledzic POLECONE.

A to ze macie awizo w skrzynce pomimo ze jestescie w domu nto nie wina poczty a listonosza hu....grajka :-)

Co do reweru. Widac masz dziwna poczte bo rowery bezproblemu ida, nie wspomne o materacach czy calych cwiartkach aut.

Tata robi na poczcie i jego tez Ciekawi jak mam wyslac SMS do klienta z paczka jesli nie ma telefonu sluzbowego ?

Inna sprawa to paczki na terenach wiejskich gdzie te musi dostarczac listonosz, POCZTEX tez ! Cos Tu nie teges :-)

  #27 17.08.2012 20:24

Ważnym plusem PP jest to, że nie muszę czekać cały dzień na paczkę, jak w przypadku kuriera, a także mogę ją nadać kiedy mi się podoba w urzędzie pocztowym. Niby do kuriera można dzwonić i się umawiać, ale mało w tym prawdy - mieszkam w niewielkiej miejscowości kilkadziesiąt km od sortowni kurierskich i kurierzy i tak jeżdżą kiedy im pasuje.
Za to przesyłki kurierskie są często tańsze - zwłaszcza te z wysokim ubezpieczeniem, bo za kilkanaście złotych można wysłać paczkę o wartości np. 1000 zł, gdzie na PP zapłacimy 20 zł za samo ubezpieczenie.

  #28 17.08.2012 20:33

Ja wole zamiast sms, aby listonosz przyniuslł mi przesyłke do domu

marrrysin   5 #29 17.08.2012 20:33

@emil_emil
Ktoś tu chyba czytać nie potrafi...

"System obecnie udostępnia informacje o następujących rodzajach przesyłek:

w obrocie krajowym:
e-przesyłki,
paczki pocztowe,
POCZTEX,
przesyłki pobraniowe,
z zadeklarowaną wartością,
PRZESYŁKA BIZNESOWA,
PRZESYŁKA GABARYTOWA"

Co do roweru - powiedz mi tylko, jaki typ przesyłki muszę wybrać i ile będzie mnie to kosztować - no i dodaj koszta dojechania na pocztę i powrotu - w moim przyadku około 10km, czyli spokojnie 3zł można liczyć. Kurier przyjeżdża sam. W ogóle, wysyłałem kilka książek pocztą i zapłaciłem 13zł, gdzie kurierem za 15 mam limit do 30kg - co tutaj w ogóle porównywać?

BTW "wiejscie"? Plecak już spakowałeś do szkoły?

  #30 17.08.2012 20:36

Temat średnio nadaje się do DP, troche szeroko sie robi, niedługo zaczniecie pisać o gsm itp

emil_emil   4 #31 17.08.2012 21:04

marrrysin Tak spakowalem plecak zeby Ci cos nim zrobic.
(literowka poprawiona na odpowiedni wyraz)

Wejdz na strone, wpisz numer poleconego i zobaczy czy nie dziala sledzenie, zdazaja sie listy, ktorych nie ma ale to wina urzedu i kabelka niewpietego w siec.

Wysylaj kurierem, nikt Ci nie broni, zmienisz zdanie jak Ci kaza jechac 60 km do centrali po odbior paczki "bo kurier zostawil awizo"

Wole poczte, mam 27 lat moze malo ale juz troche wyslalem w swoim zyciu poleconych i paczek i nie zdazylo Mi sie zeby cos zaginelo, poza 1 czy 2 listami zwyklymi, na poczte nienarzekam.

  #32 17.08.2012 21:12

Nie narzekajcie na PP. Mieszkam w UK i Royal Mail jest traktowana podobnie (samo zuo) niedawno mielismy trail firmy kurierskiej TNT która miala przejac od RM rejon. Teraz wszyscy chca powrotu RM, TNT zostawialo przesylki przed blokiem czasem na deszczu. A ja osobiscicie nie otrzymalem 3-ech przesylek które zamówilem. Musialem sie ganiac z dostawacami by wyslali je jeszcze raz...

StawikPiast   8 #33 17.08.2012 21:30

Oby im sie udalo i zeby tez wreszcie konkurencja wystartowala.

Ja mam kiepskie doswiadczenia z PP. Po pierwsze listy potrafili mi donosic 6 miesiecy, a 2 tygodnie to norma. Maja usluge pozostawiania listu poleconego w skrzynce jesli nie zastali adresata, ale po pieciokrotnym wypelnieniu wniosku jeszcze im sie nie zdazylo. Bywalo tez ze paczki do mnie nie dochodzily, czyli zostalem bezczelnie okradziony. O tym ze poczta jest czynna tylko w godzinach mojej pracy to nawet nie wspominam, wiec zeby nadac list to najlepiej jest wziasc wolne w pracy.

TomecekGD   6 #34 17.08.2012 22:00

@marrrysin
Owszem, wysyłka roweru jest tańsza kurierem niż pocztą, ale która osoba prywatna wysyła codziennie rowery? Przedmioty do 5 kg wysyła się taniej pocztą niż kurierem, a takie paczki osoby prywatne wysyłają najczęściej.

Fakt kurier przychodzi po odbiór paczki do domu ale... tutaj znowu nie wiadomo o której godzinie będzie i trzeba siedzieć w domu.

Co do śledzenia listów poleconych - na w/w jak najbardziej można, bo sam to robię :)

elesoft   7 #35 17.08.2012 22:55

@tomson66: dobra rada - jak się nie ma nic mądrego do powiedzenia, to lepiej milczeć.

  #36 17.08.2012 23:06

a jeśli nie posiadam telefonu?

  #37 18.08.2012 01:52

Poroniony pomysł z SMS jest dobrze tak jak jest bo i tak nikt nie będzie dawał nr tel.by potem wydzwaniali po nocy jacyś nie powołane osoby

radareq   2 #38 18.08.2012 10:12

es z potwierdzeniem odbioru...?

  #39 18.08.2012 11:12

Listonosze to oszuści. Kretynom nie chce się wchodzić na trzecie piętro, więc pomimo mojej obecności w domu, zawsze dostaję awizo...

raktut   1 #40 18.08.2012 11:27

jedną rzecz powinni dodać do zmian, razem z SMSowym awizo dostajesz KOD, idziesz na pocztę - stoją sobie tam piękne tzw. PACZKOMATY(ktoś nie wie o co chodzi niech sobie wygoogluje INPOST), podchodzisz wpisujesz kod - odbierasz paczkę, wszystko sprawnie i bez kolejki

  #41 18.08.2012 11:36

ciekawe kto poda te numery bo przeciez nie wiekszosc naszego spoleczenstwa nekanego przez skarbowki, urzedy w stylu czluchów, panów windykatorow i komornikow

Krzysztof 259   2 #42 18.08.2012 12:50

marrrysin
Próbowałeś wysłać ten rower pocztą? Mi przyjeli taką przesyłkę bezproblemowo,pomogłem pani na poczcie przy ważeniu,rower troszkę nie mieścił się na wadze.

emil_emil   4 #43 18.08.2012 14:18

marrrysin woli narzekac i "jechac" po wszystkich i wszystkim :-)

  #44 18.08.2012 21:21

facet jestes smieszny Inpost to ma ludzi z lapanki kogo drapna ten listy rozrzuca mieszkam na osiedlu gdzie sa tylko dwie ulice a co drugi dzien mam w skrzynce listy z innego bloku z pieczatka Inpost jak chcialem zrobic reklamacje ze przesylka wyslana dwa tygonie temu nie dotarla to nie bylo do kogo bo na stronie firmy nic nie dzialalo

  #45 18.08.2012 21:21

A w czym jest lepszy sms od papierowego awizo w skrzynce?

  #46 18.08.2012 23:16

Jak to "Poczta przestała świadczyć podstawowe usługi na polu komunikacji wiele lat temu." Co to za bzdury?
Znaczy co - list nie jest formą komunikacji? Faksu nie można wysłać na poczcie? Poczta ani na chwilę nie przestała świadczyć podstawowych usług. Po prostu obok tych podstawowych usług i potrzeb powstały inne potrzeby i usługi.

Fajnie, że poczta szuka sposobów nadążania za rzeczywistością. Życzę powodzenia, bo jest dużo tańsza od kurierów.

  #47 18.08.2012 23:19

@robieza1200nareke
Co ty waćpan p...lisz? Od kiedy to "większość naszego społeczeństwa jest nękana przez skarbówki, windykatorów czy komorników"? Paliłeś coś?
Nie twierdzę, że nasze eurosocjalistyczne państwo jest fantastyczne - wręcz przeciwnie, wkurza mnie wiele jego przewin. Ale normalny, przeciętny Kowalski nie ma żadnych problemów z wymienionymi przez Ciebie podmiotami.

nowy_uzytkownik   2 #48 19.08.2012 01:57

Krytyka wobec PP, to dla mnie najlepszy obraz debilizmu Polaków.
Naprawdę jest mocno przesadzona, usługi świadczone przez PP mają bardzo konkurencyjne ceny w porównaniu do kurierów - to zamiast narzekać wyślij sobie kurierem 4 razy drożej i będziesz miał OK, tylko jak Cię nie zastanie to masz wała bo będziesz musiał się do nich przejechać kawałek.
Listonosz biedak nie ma łatwej pracy, w deszczu, w mrozie itd. i przeważnie nie ma kilkudziesięciu lat, pensja tyle co kot napłakał.
Zapłaćcie więcej i wtedy możecie więcej wymagać.

Co do placówek i kolejek to CZASEM trochę i prawda, ale Panie Pensją pochwalić się nie mogą i prze to chyba taki zapał do pracy. Trochę to pachnie jeszcze dawnym ustrojem, ale atmosfera niepowtarzalna.

nowy_uzytkownik   2 #49 19.08.2012 01:59

Nie ma chyba lepszego przykładu co to by miał ujawnić Narodową cechę Polaków. To już ino w Sport to narzekanie na PP się zamieniło.

  #50 19.08.2012 09:22

Ja ostatnio dostałam z poczty polskiej sms-a,bo czekałam na paczkę.I w ten sam dzień ją dostałam,byłam pełna podziwu dla poczty.:)

  #51 19.08.2012 10:31

Narzekacze będą narzekać i to się nie zmieni.
Ja na działanie mojej poczty nie mam żadnych zastrzeżeń, przesyłki docierają na czas nic nie ginie jak to opowiadają niektórzy bajkopisarze i listonosz bardzo miły z uśmiechem. Jak tu nie handlować w takim towarzystwie? Kolejki oczywiście są na poczcie, ale gdy się jest kulturalnym klientem nastawionym z cierpliwością dla ludzi, bo sam nim jestem wszystko szybko mogę załatwić. Pozdrawiam wszystkich niezadowolonych, którzy nawet po śmierci narzekać będą dalej.

  #52 19.08.2012 11:30

największy problem poczty to ok. 75 związków zawodowych

Dimatheus   12 #53 20.08.2012 07:53

Hej,

Wszystko ładnie i pięknie. Pytanie tylko na ile realne jest to, że zmiany zaplanowane zostaną szybko i bezproblemowo wprowadzone... Bo plan to jedno, a jego wykonanie to już osobna historia.

Pozdrawiam,
Dimatheus

Axles   12 #54 20.08.2012 08:53

SMS dobra rzecz, ale pod warunkiem, że pierw faktycznie listonosz pofatyguje się sprawdzić czy nie ma nikogo w domu by doręczyć packę. Taka mała statystyka, na 5 ostatnich przesyłek na 4 dostałem awizo mimo, że dosłownie cały dzień ktoś w domu jest.

@TomecekGD " ale muszę przyznać, że PP działa perfekcyjnie dla mnie. Dużo handluję na Alledrogo, a jeszcze więcej kupuję w Internecie ..."

To masz szczęście, do mnie paczki potrafią iść zdarzało się, że i tydzień, mało tego nawet na awizo potrafię mieć starą pieczątkę, no i zmierzam sobie zadowolony na pocztę jest 18:30, ale nie śpieszę się bo w końcu do 19 czynne (wg. informacji na pieczącce) i po przybyciu zdziwienie bo poczta czynna do 18 i tak podobno jest już od roku jest :) Aha na drzwiach poczty też widnieje godzina 19.

@emil_emil
"A to ze macie awizo w skrzynce pomimo ze jestescie w domu nto nie wina poczty a listonosza hu....grajka :-) "
No a ten listonosz pracuje na poczcie w końcu, więc pracuje na renomę Poczty Polskiej. Kto inny może ponosić konsekwencje (w tym przypadku złe opinie o poczcie) niż pracodawca.

Kenaz   2 #55 20.08.2012 09:21

Za dużo powtórzeń słowa "poczta" ;)

  #56 20.08.2012 09:59

Trochę racja. Poczta jest opóźniona. Poza tym, czy Poczta Polska jest w stanie dostarczyć dużą paczkę w ogóle?
A poza tym, skoro kurierem już za 12 złotych mogę dostać paczkę prosto do domu?

Być może Poczta Polska to już takie muzeum, które dostarcza rachunki za wodę ;)

  #57 20.08.2012 11:44

Jeśli niektórzy tak narzekają na ceny kurierów, to może niech zapoznają się z ofertą serwisu sendit.pl, gdzie można zamówić kuriera DPD lub UPS i wysłać paczkę za 16 złociszy (do 30kg) :) Nie sądzę, że pp ma lepszą ofertę.

souler   3 #58 20.08.2012 12:29

L.U.C & ABRADAB - Kto jest ostatni?

i wszystko wiadomo :)

Monczkin   11 #59 20.08.2012 13:40

Bank Pocztowy skierowany jest do innej grupy odbiorców i nie liczyłbym na to, żeby w najbliższej przyszłości aspirował do zajęcia/przejęcia klientów wspomnianego tu mBanku czy Alior Sync.

  #60 20.08.2012 14:13

Może jednak to uprościć, by nadawca do adresata wysyłał już samemu SMS'a o treści: "Wysłałem paczkę, możesz odebrać ją dziś u mnie do godziny 17.59". Taka refleksje, po kilkokrotnym otrzymaniu awizo w skrzynce od leniwego listonosza ;>

miisoo   4 #61 20.08.2012 16:19

SMSy do odebrania na Poczcie w okienku nr ...

  #62 21.08.2012 19:52

Portal mam w zakładkach od roku, albo dłużej, czytam wszystko po kolei. Fajnie piszecie. Teraz przejdę do obrony PP. Na allegro mam koło 150 komentarzy, łącznie z 200 paczek wysłałem (część rzeczy dla rodziny etc.) w ciągu życia, nie licząc do tego listów (mam na wszystko do tej pory każde potwierdzenie nadania tak jakoś sobie kolekcjonuję). Wysyłałem z kilku biur pocztowych, nie tylko z jednego i nie mam nikogo w najdalszej nawet rodzinie związanego z pocztą. W ciągu tego czasu 2 razy wróciła paczka do mnie, ze względu na to, że odbiorca jej nie odebrał. Co prawda widać, że opakowanie było mocno używane, w sensie koperta bąbelkowa sfatygowana, ale nic nie uszkodzone, nie zamoczone/cokolwiek inne. Dla mnie Poczta to żadne zło. Niestety wielu nie umie z niej korzystać, albo uważa, że panie w okienkach robią im celowo na złość, zupełnie jakby sami nigdzie nie pracowali. Nigdy nie spotkałem się ze złą obsługą, wręcz przeciwnie - z życzliwością. A kody pocztowe trzeba sprawdzać dla swojej ulicy. Wielu mądrali np. paczki z Częstochowy śle pod kodem 42-200, podczas, gdy jest to adres głównej poczty. Adres mojego oddziału dwie ulice obok to 42-228. Dlatego mam paczki maks 3 dni po nadaniu. Za to InPost mnie śmieszy, ale komentarz nie miejscem na długie wypowiedzi.

timar   2 #63 23.08.2012 15:53

A teraz zastanówcie się czybyście za mniej niż średnią krajową chodzili po rejonie z wszystkimi listami poleconymi, które w większości wcale nie są małych rozmiarów. To właśnie dlatego macie w skrzynkach awiza.
Łatwiej narzekać, niż pomyśleć.

  #64 27.11.2012 11:34

Awizo SMS daje gwarancję, że trafi do adresata przesyłki. Czasem się zdarza, że mieszkają ze sobą ludzie skonfliktowani, w trakcie sporów sądowych lub administracyjnych. Moja mama wyrzuciła tacie korespondencję...

  #65 27.11.2012 14:05

Witam
A ja czekam na smsa lub maila by odebrać e-przesyłkę,ale cisza a w sledzeniu przesyłek jest już od wczoraj na poczcie u mnie i pisze: 2012-11-26 17:14 Chorzów 1 Wpis przesyłki do księgi wydanych ... Może wyślą tego smsa...

  #66 15.12.2012 18:25

cyfrowy polsat w moim mieście doręcza listy za pośrednictwem firmy in post. To jest dopiero porażka. Listy leżą na schodach, w bramach, na balkonach. Pracownicy tej firmy chyba nie wiedzą do czego są skrzynki na listy. A zwroty to już cuda. wszystko to ląduje w skrzynkach czerwonych poczty polskiej i na tą też firmę spada krytyka ponieważ wszyscy myślą że to listonosz żle wykonuje swoją pracę.

  #67 08.01.2013 21:28

każdy krytykuje PP, a może trzeba się zastanowić, co się zmieniło w PP ile czasu trwa obsługa w banku a ile na poczcie, może trzeba zastanowić się, jaką przesyłkę wysłać, bądźmy dla siebie ludźmi i szanujmy czyjąś pracę. O co do In Postu to jest wiele do życzenia, co do korespondencji rozrzuconej nie wspomnę opóźnionej korespondencji notabene przeprosiny na moją skargę to.... szkoda gadać do dozgonnie wole PP i cieszę sie, że się zmienia

  #68 02.12.2013 08:19

"samodzielnie wybrać, gdzie odbierzemy paczkę lub list, i w ogóle nie fatygować listonosza" No tak, nie fatygujmy go. On to robi grzecznościowo. Nie bierze za to pieniędzy. Według Słownika Języka Polskiego "fatygować się" to: "zadawać sobie trud zrobienia czegoś". Niech się biedaczysko nie trudzi. Listonosz, jak sama nazwa wskazuje, niczego nosić nie musi, tym bardziej listów ;P

  #69 12.12.2013 20:46

Nieaktualne logo Poczty.

  #70 04.04.2014 23:48

@TomecekGD:
Masz stuprocentową rację, mam identyczne doświadczenia. Poczta Polska działa jak dla mnie wzorowo.

  #71 24.08.2014 19:27

sam jesteś kretynem, nie uogólniaj .Wchodzę i na wyższe piętra z poleconymi uczciwie.Za to mam do czynienia z głupimi pieniaczami na rejonie niejednokrotnie.Zdarzyło mi się mieć do czynienia z gościem który urządził awanturę na poczcie, bo rzekomo nie dostarczyłam listu do drzwi(piętro wyżej)tylko, wrzuciłam do skrzynki awizo.Jak się potem okazało człowiek był faktycznie w domu, z tym że miał podwójne drzwi i zepsuty dzwonek.Nawet mnie cham nie przeprosił...

Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.