r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Zombie są szybsze na Linuksie

Strona główna Aktualności

W kwietniu firma Valve, właściciel platformy Steam i autor silnika Source, zapowiedziała poszerzenie zasięgu i przeniesienie swoich produktów na Linuksa. Zacząć się miało od klienta Steam i opartej na Source gry Left 4 Dead 2. Efekty już widać.

Co prawda nie dane nam było jeszcze przetestować Steam na Ubuntu, ale Michael Larabel z Phoroniksa opublikował najświeższe informacje o postępach w optymalizacji Source dla Linuksa. Jeśli wierzyć jego słowom, korzystająca z tego silnika gra Left 4 Dead 2 zbudowana z rendererem korzystającym z OpenGL zachowuje się zauważalnie lepiej, niż wersja dla Windows korzystająca z DirectX.

Optymalizacja pozwoliła przejść z wyjściowych 6 klatek na sekundę do 315 na maszynie wyposażonej w procesor Intel Core i7, kartę NVIDIA GeForce GTX 680 i 32 GB RAM-u. Na swoim blogu Valve podaje, że ta sama maszyna z Windowsem 7 i sterownikami Direct3D pozwoliła grze na wyświetlanie zaledwie 270 klatek na sekundę. Programiści z Valve badają przyczynę takiego zachowania gry na obu platformach i analizują różnice między zachowaniem Direct3D i OpenGL.

r   e   k   l   a   m   a

Więcej na temat optymalizacji Source dla Linuksa i OpenGL dowiemy się w przyszłym tygodniu. Valve zamierza opowiedzieć o zastosowanych metodach podczas konferencji SIGGRAPH 2012 w Los Angeles.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.