Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

10 pytań do... PLUS - Odpowiedzi

Witam, po dłuższej przerwie.
Jak pamiętacie (mam nadzieję), mogliście zadać pytania pani

Aleksandrze Gieros-Brzezińskiej - Kierownik Działu Komunikacji Korporacyjnej Polkomtel Sp. z o.o.

Teraz przyszedł czas na odpowiedzi, publikuję je wszystkie od razu, ze względu na opóźnienie jakie mam w publikacji - wybaczcie.
Wpis jest długi, ale to dlatego, że i odpowiedzi wiele, na końcu wpisu czeka niespodzianka :)

@januszek:

Dlaczego użytkownicy usługi na tzw „kartę” zostali pozbawieni możliwości korzystania z roku ważności konta po doładowaniu? (od 7/07/2013).

Zdecydowana większość abonentów Plusa na Kartę jest na tyle aktywnymi użytkownikami, że nie ma dla nich znaczenia, jak długo ważne jest konto (zasilają je regularnie), oczekują raczej jak największego wyboru usług jak najbardziej atrakcyjnych kosztowo. Dlatego też skupiliśmy się na rozwoju promocyjnych ofert adresowanych do jak najszerszego grona osób, które Plusa na Kartę używają do regularnej komunikacji. Chcemy, aby osoby te miały dostęp do jak najszerszego spektrum usług w optymalnych, dopasowanych do profilu użytkownika cenach. Oczywiście pamiętamy też o tych, dla których roczna ważność konta ma znaczenie i w promocji „Rok ważności konta II” oferujemy cały czas tę usługę za symboliczną opłatą. Jest ona dostępna od 3 lipca. Osoby, dla których usługa ta jest podstawowym benefitem mogą z niej skorzystać także wybierając jedną z najnowszych taryf "Plus na Kartę Więcej przez Rok" w której promocja nie wymaga dodatkowej opłaty.

@tomeeek64:

1. Czy Plus zamierza wprowadzić ofertę internetu LTE z nieograniczonym pakietem transmisji danych (nieograniczona transmisja danych włącznie z pobieraniem plików przez FTP; HTTPS)?

Limity prędkości zamiast limitów transferu – to ciekawa droga, którą analizujemy co kilka miesięcy. Sieć mobilna jednak nie jest w stanie obsłużyć naprawdę heavy userów, którzy chcą kopiować cały internet na swój dysk lokalny – a niestety oferta będzie musiała być dla wszystkich taka sama…

2. Jaka jest różnica między taryfami na kartę: "Plus na Kartę + Rok ważności konta po każdym doładowaniu (promocja wyłączona 02.07.2013r.)", a "Plus na Kartę Więcej przez Rok"?

PnKartę Więcej przez Rok to taryfa która umożliwia nie tylko bezpłatną możliwość utrzymania rocznej ważności konta na usługi wychodzące po każdym doładowaniu ale także szereg usług dodatkowych takich jak Wybrane numery w Plusie (5 numerów za 10 zł miesięcznie) czy do Wybrany Numer do wszystkich sieci (10gr/min, 3zł miesięcznie) ale także atrakcyjne pakiety internetowe (300 MB/7zł i 1 GB za 13zł) oraz możliwość skorzystania z najnowszej technologii LTE.

3. Czy modemy do internetu LTE z sieci Plus posiadają blokady SIMlock (tzn. czy można ich używać z usługami innych operatorów - chodzi mi o Aero2)?

Nasze modemy nie mają SIMlocków

4. Plus oferuje usługę telefonu stacjonarnego (Kwotoreduktor Stacjonarny). Czy Plus zamierza wprowadzić usługę internetu po linii telefonicznej?

Jesteśmy operatorem usług mobilnych i na nich się koncentrujemy.

5. Czy możliwe jest korzystanie z jednego numeru telefonu komórkowego w Plusie na kilku telefonach jednocześnie, np. używając duplikatu karty SIM (każdą rozmowę można odbierać na każdym telefonie)?

Nie ma obecnie takiej możliwości.

6. Czy internet iPlus blokuje port 25 (używany, np. przy nieszyfrowanych połączeniach z pocztą e-mail) czy jest on otwarty?

Nie blokujemy portów.

@matekadamczak:

Czy Plus zamierza wprowadzić pakiet nielimitowanych SMS-ów do wszystkich sieci? Chodzi mi o taki pakiet, jak np. w Play, gdzie płacąc 10 zł/mies. mam nielimitowane smsy do wszystkich sieci, a nie jak aktualnie w Plusie, że pakiet 5 zł, który obniża koszt smsa do 3 gr... (ten pakiet to mój warunek pozostania w tej sieci).

Pracujemy nad dopasowaniem oferty do potrzeb naszych klientów i o zmianach będziemy informować na bieżąco.

@sisiww:

W zeszłym tygodniu podpisałem umowę na mobilny internet i aż się zdziwiłem jak w stosunkowo małej miejscowości złapałem aż taki zasięg i osiągnąłem prędkość 3 razy szybszą niż u konkurencji. Pytanie więc co dalej? Większy zasięg? Jakieś porozumienie z konkurencją? Zniesienie limitów? Co ma dla Plusa priorytet jeśli chodzi o jakość mobilnego internetu?

Priorytety są dość jasne - jakość sieci, jeszcze szerszy zasięg i konwergencja.

@Humanoid:

Ja mam pytanie!
Czy Plus poprawił swój, że tak to ujmę z braku lepszych słów, system 'komunikacji wewnętrznej'? Chodzi o to, że często zdarzały się sytuacje, gdzie pakiety aktywowane były z opóźnieniem, sms'y w ogóle nie dochodziły i czasami nie było można się dodzwonić gdziekolwiek. To było niedawno, bo ~ 4 lata temu i z tego powodu zmuszony byłem do zmiany operatora. Dodam, że mieszkam w mieście, gdzie zasięg jest dostatecznie dobry i wstępnie rozważałbym powrót do tej sieci.

Przytoczone tu historie to już przeszłość i obecnie usługi są aktywowane zgodnie z ich regulaminami, a wydaje się, że jakości naszej sieci, poza miejscami gdzie przeprowadzamy jej modernizację, konkurencja może nam zazdrościć.

@WODZU:

Dlaczego od kilku miesięcy jakość połączeń w Plusie jest tak kiepska? Praktycznie nie ma rozmowy, która nie byłaby zerwana, a dźwięk nie byłby przerywany. Sytuacja sprawdzana na kilku modelach telefonów, w różnych miejscach, zarówno przy ustawieniu telefonów w tryb 2G i 3G. Przez lata byłem klientem, ale w tej sytuacji zastanawiam się nad zmianą sieci. Do tego koszmarnie drogie pakiety danych.

Stwierdzenie „praktycznie nie ma rozmowy…” jest grubo przesadzone :). Przejściowe problemy, jeśli się pojawiają, są wynikiem trwającej obecnie intensywnej rozbudowy sieci. Modernizacja sprzętu i sieci realizowana jest po to, by dostarczać coraz lepsze usługi i coraz większy zasięg. Gdyby było inaczej, to do dziś jedyną świadczoną usługą byłyby tylko połączenia głosowe, tak jak to miało miejsce w 1996 roku czyli w chwili startu w Polsce telefonii komórkowej. Obecna rozbudowa naszej sieci jest niezbędna, by zapewnić znacznie szerszy dostęp do usług w najnowocześniejszych technologiach (w tym LTE), pozwalających na oferowanie kolejnych innowacyjnych rozwiązań.

@Qrzy:

Czy Plus zamierza w najbliższym czasie zmienić ofertę pakietów internetowych?
W chwili obecnej są one kilkukrotnie droższe niż u konkurencji i jest to główny powód, dla którego rozważam przejście do innej sieci.

To pytanie chyba jednak nie dotyczy naszej oferty, gdyż pakiety Internetowe są regularnie aktualizowane i nie przewyższają cen konkurencji. Najbardziej atrakcyjne cenowo pakiety są dostępne w promocjach smartfonowych (np. Masz smartfon), a w ofercie Plus na Kartę, to są one jednymi z tańszych na rynku.

@wajdzik:

Czy Plus zacznie szanować "stałych klientów"? Rok temu chciałem przedłużyć umowę (numer aktywny w sieci około 8 lat) w ofercie bez telefonu. Oferta która została mi przedstawiona była gorsza niż oferty dla przenoszących numer z innych sieci, a w tym samym czasie w Playu dano mi praktycznie 2 razy lepsze warunki.

Szanujemy stałych klientów i staramy się, aby przedstawiane im oferty były korzystniejsze, niż tzw oferty pozyskaniowe.. Zwracam też uwagę, by wybierając ofertę, bądź podejmując decyzje o przedłużeniu umowy, nie ograniczać się do porównywania tabelek na stronach operatorów, ale pytać. Rozmawiać z konsultantami, którzy zawsze pomogą w doborze najbardziej optymalnej oferty.

@McDracullo:

To chyba jedyna możliwość uzyskania odpowiedzi na moje pytanie :):
Czy PLUS zawsze traktuje tak swoich starych abonentów (8 lat): 1 marca zgłosiłem usterkę, która nie została naprawiona do dziś (8 lipca!). Niestety ludzie w infolinii nie potrafią mi pomóc w żaden sposób i jedynie odsyłają do salonów plusa (właściciel abonamentu nie ma w mieście takiego salonu). Czy w takim przypadku przysługuje mu prawo do rozwiązania umowy (łącznie 3 abonamenty)?

Trudno odpowiedzieć na pytanie nie znając szczegółów sprawy. Prosimy o przesłanie informacji o co chodzi i co się stało na maile bok@plus.pl i pr@plus.pl a sprawdzimy to dokładnie i odpowiemy.

@JanStefan:

Biorąc pod uwagę Waszą historię, poprzez pryzmat innowacyjności chciałbym się dowiedzieć, czy szykują się jakieś strategiczne posunięcia. Mam tutaj na myśli:

1. Uproszczenie ofert, z jasnym ukazaniem ostatecznej ceny.

Konstruujemy nasze oferty właśnie w ten sposób, by były maksymalnie uproszczone i bez gwiazdek.

2. Roaming - skoro prędzej czy później będzie on zniesiony to czy nie lepiej wcześniej wyprzedzając konkurencję?

To nie jest takie proste. Polkomtel ponosi koszt każdej rozmowy odebranej i wykonanej na terenie UE (10 centów za rozmowę wychodzącą) i likwidacja roamingu oznaczałaby konieczność pokrycia tych kosztów z innych źródeł. Co do likwidacji roamingu na terenie UE, to należy podchodzić ostrożnie do takich doniesień, gdyż zwracam uwagę, że ceny rozmów w Polsce są jednymi z najniższych w Europie i wdrożenie propozycji Komisji Europejskiej, które ma w swym założeniu doprowadzić do stworzenia jednego rynku i wyrównania cen w całej Unii, może oznaczać obniżkę cen w Holandii, czy też Luksemburgu, ale podwyżkę np. w Polsce.

3. Internet bez limitów - oferta dla firm.

Oferta jest uniwersalna i zbudowana na podobnych zasadach zarówno dla klientów indywidualnych jak i firm. Z naszych statystyk wynika, że dla zdecydowanej większości klientów dobrze dobrany abonament z odpowiednio dużą „paczką danych” jest w zupełności wystarczający.

4. Ostatnimi czasy telefonie komórkowe są nastawione na nowych klientów, tym samym zapominając o swoich stałych odbiorcach. W wielu przypadkach, przejście do innej firmy jest bardziej opłacalne, aniżeli korzystanie z usługi dotychczasowego operatora, z którym mamy styczność np. 10 lat. Jaki pogląd na tą sytuację ma PLUS.

Chcemy by oferty dla dotychczasowych klientów były lepsze niż dla nowych.

I ostatnie pytanie, czy macie pomysły na kierunek rozwoju - wystarczy mi szczera odpowiedz - tak lub nie

Zdecydowanie tak i chyba każdy kto obserwuje rynek widzi to.

@ Canaletto:

Gdzie się podziały zabawne i kreatywne reklamy Plusa w mediach!?

Ależ nasze reklamy cały czas są zabawne i kreatywne. Ostatnio dużą popularnością cieszą się nasze spoty z Maciejem Rockiem. Ostatnio dla naszych fanów na facebooku zorganizowaliśmy casting. Zwycięzca ma szansę zagrać w nowej odsłonie spotu u boku Maćka. Jeżeli natomiast pytanie jest nawiązaniem do spotów z kabaretem Mumio – cóż, każda formuła ulega z czasem wyczerpaniu…

@nitro2012:

Chętnie dam swoje pytanie:
Kiedy Plus i Cyfrowy Polsat wezmą się za rozbudowę nadajników dla LTE. Bo obecnie jest tragicznie. Plus i CP szczycą się LTE w Warszawie a transfer jest tragiczny dla innych regionów Polski. Do tego zrywanie połączeń i wysokie ceny. Obecnie jestem u konkurencji i mimo, że nie ma tam LTE to jest lepiej.

Nie wiem skąd będąc u konkurencji przekonanie, że w Plusie jest gorzej.. Aktualnie 94% Polaków jest w zasięg HSPA sieci Plus a 54% Polaków ma od Plusa LTE. Proszę rzucić okiem na mapę zasięgu. Niedługo, bo już w przyszłym roku będziemy mieli 99% Polaków w HSPA oraz 66% Polaków w LTE. Rozbudowa trwa! Jednak w przypadku rzeczywistych problemów z siecią, warto sprawdzić sprzęt - bo może tu jest problem – modem, który nie „widzi” sieci na 900 MHz nie widzi też rozbudowy sieci.

@underface:

To i ja się dołączę, bo mam kilka pytań
1. Dlaczego taryfy typu tylko sim są na okres 18 miesięcy (mam namyśli "Oferta "Oszczędzasz" bez telefonu - tylko SIM") podczas gdy u konkurencji bez problemu można znaleźć oferty 12 miesięczne. (owszem jest umowa 12 miesięczna w ofercie bez limitu, tylko pytanie czy wszyscy klienci potrzebują no-limit?)

Dla klientów korzystających z kanału internetowego mamy ofertę bezterminową, na czas nieokreślony, i to zarówno abonamentową, jak i internetową. Również dla klientów przedłużających umowę w Plus Abonament od początku lipca dostępne są oferty 12 miesięczne oraz 18 miesięczne z możliwością zmiany oferty po 6 miesiącach.

2. Czy pojawi się w najbliższej przyszłości serwis o podobnej funkcjonalności jak play24 dla klientów plusa? Owszem jest jakis plus-online, ale powiedzmy sobie szczerzę, że funkcjonalnością to nie dorasta on do pięt serwisom konkurencji.

Plus prowadzi obecnie bardzo szeroki audyt naszych serwisów samoobsługowych dla klientów i po jego zakończeniu oraz analizie planuje szeroką ich przebudowę by jak najlepiej odpowiadały obecnym oczekiwaniom klientów.

3. Czy planujecie wypuszczenie oferty konkurencyjnej do njumobile/ redbull mobile/heyah nonstop? czy mieliście nadzieję, że te oferty/marki umrą śmiercią naturalną - jako kilkumiesięczny twór orange oraz play?

Plus ma tak szeroki wybór ofert, zarówno w części abonamentowej jak i mix, że każdy znajdzie ofertę najlepiej spełniająca jego oczekiwania i to zarówno w zakresie zawartości, jak i wysokości miesięcznych opłat. Szczególnie nasza najnowsza promocja z abonamentem obciętym o połowę lub podwojonym doładowaniem w miksie przy jednoczesnym zakupie internetu klient otrzymuje naprawdę bardzo atrakcyjną ofertę usług telefonicznych i jednocześnie najlepszy obecnie w kraju mobilny internet pracujący w technologii LTE oraz HSPA/HSPA+

@dzikiwiepsz:

Mnie to ciekawi czy plus zrobi lub ma taką możliwość by wysyłać sms tylko na numer telefonu, który używa właściciel informacji z dokonaniu wpłaty itp a nie do wszystkich numerów które są używane przez członków rodziny bo umowa jest na jedną osobne na 3 numery a 2 dwa pozostałe są używane przez 2 inne osobny.

Klient posiadający kilka serwisów na jednym koncie ma możliwość wskazania numeru, na który chce otrzymywać treści dotyczące płatności i wówczas tylko na ten numer będą wysyłane spersonalizowane wiadomości windykacyjne. Można to zrobić dzwoniąc na numer 601102607 lub - z telefonu Plusa na 2607 albo wysyłając z autoryzowanego maila na adres dwn@plus.pl.

@okokok:

1. Dlaczego nie zrezygnujecie z limitów transferu (mówię o usłudze transmisji) i nie przerzucicie się na limitowanie prędkości? Ja osobiście bardzo ucieszył bym się z takiej usługi. Mobilnie - w telefonie i tablecie nie zależy mi aż tak na szybkości transmisji danych, a na tym żebym mógł sobie oglądać iple będąc na działce, słuchać radia internetowego czy czasem pobrać jakiś większy plik pdf itp. Darmowe Aero2, mimo że oferuje właśnie taką usługę i to za darmo, nie jest najwygodniejszym rozwiązaniem, gdyż czasami potrzebuję też porozmawiać i po wysyłać trochę SMS-ów, a telefony z dualsimem są rzadkością.

Limity prędkości zamiast limitów transferu – to ciekawa droga, którą analizujemy co kilka miesięcy. Sieć mobilna jednak nie jest w stanie obsłużyć tak zwanych heavy userów, którzy chcą kopiować cały internet na swój dysk lokalny :), a oferta zawsze będzie musiała być dla wszystkich taka sama. Natomiast pewne jaskółki już są i zwracam uwagę na wprowadzone przez nas oferty nielimitowanego przeglądania stron www czy nielimitowanego oglądania filmów na serwisach YouTube i ipla

2. Czy mogli byście powiedzieć coś o swojej infrastrukturze (technicznie) - poza mapą na BTSearch - jakich urządzeń używacie itp.?

Cała sieć jest budowana zgodnie z normami. Architekturę systemu można głębiej poznać w normach 3GPP zwłaszcza w 3GPP TR 23.882. Sieć jest tak planowania i rozbudowywana aby zapewnione była możliwość ciągłej ewolucji. W sieci Plus wykorzystywany jest sprzęt najnowszej generacji dostarczany przez liderów rynku światowego. Korzystamy z rozwiązań firm NSN, Ericsson, Huawei, Cisco, Juniper, ZTE, Alcatel-Lucent oraz innych, a zależy to od obszaru zapotrzebowania. Świat zmierza obecnie w kierunku sieci ALL IP i budowania usług QoS i w takim kierunku zmierzamy też my. Praktycznie wszystkie usługi w niedługim czasie będą realizowane w oparciu o IP.

@IamNotHouse:

Dwa pytania odnośnie Muzodajni, która jest mi bardzo bliska:
1. Czemu nie ma możliwości pobrania wszystkich zakupionych utworów jednym kliknięciem?

Chcemy rozwijać i udoskonalać Muzodajnię zgodnie z Waszymi oczekiwaniami i potrzebami, dlatego tak ważne jest zgłaszanie przez Was uwag dotyczących działania serwisu. Dziękujemy i czekamy na więcej pod adresem muzodajnia@e-muzyka.pl .

2. Czy pojawi się aplikacja Muzodajni dla WP 8, oraz dla tabletów z androidem (Nexus 7) ?

Aplikacja mobilna podobnie jak sam serwis jest cały czas w fazie rozwoju i wkrótce można spodziewać się aktualizacji. Wersja na tablety powinna pojawić się lada dzień.

@ryba321:

Czy firma Plus zamierza wprowadzić ofertę podobną do NJU Mobile?

To pytanie już się pojawiało i mogę tylko powtórzyć, że Plus ma tak szeroki wybór ofert, zarówno w części abonamentowej jak i mix, że każdy znajdzie ofertę najlepiej spełniająca jego oczekiwania i to zarówno w zakresie zawartości, jak i wysokości miesięcznych opłat.

Szczególnie nasza najnowsza promocja z abonamentem obciętym o połowę lub podwojonym doładowaniem w miksie przy jednoczesnym zakupie internetu klient otrzymuje naprawdę bardzo atrakcyjną ofertę usług telefonicznych i jednocześnie najlepszy obecnie w kraju mobilny internet pracujący w technologii LTE oraz HSPA/HSPA+.

@djDziadek:

Ja również mam pytanie, które chciałbym zadać na forum publicznym:
Jak Plus odnosi się do pomysłu, aby wszyscy operatorzy w Polsce działali na jednej infrastrukturze nadajnikowej (do czego wielkimi krokami zbliżają nas porozumienia między operatorskie), a co może wyrównać szanse wszystkich użytkowników na równy dostęp w "kolejce" do nadajników przy używaniu wszystkich urządzeń mobilnych.

Odpowiedź nie jest taka prosta, bo należy pamiętać, każdy operator sporo zainwestował w rozbudowę swej sieci, a dodatkowo „pracuje” na własnych pasmach częstotliwości, za które zapłacił państwu olbrzymie pieniądze. Natomiast co do nadajników, czy raczej wież, na których takie nadajniki sa sytuowane, to taka współpraca już się zdarza i bardzo często na jednej infrastrukturze znajdują się stacje kilku operatorów.

@ 2099:

Kiedy Polkomtel skończy z praktykami "sprzedaży" starych (10 letnich) i opłaconych faktur jako długów dla hieny zwanej Intrum Justitia?
W ostatnim czasie dwukrotnie w moim otoczeniu spotkałem się z tą wspaniałą praktyką która na pewno robi dobry PR firmie :)

W Plusie nie ma praktyki sprzedaży tak „starych” wierzytelności, a tym bardziej opłaconych faktur. Nie mamy natomiast żadnego wpływu na to, po jakim czasie nabywca wierzytelności rozpocznie działania windykacyjne i przez jak długi będzie dochodził ich zapłaty.

@ Ellen.BW (niezalogowany):

Dołączę się do pytań poprzedników. Kiedy PLUS zacznie doceniać starych, lojalnych klientów? Jestem w Plusie od samego początku (9.1996r) i jedyne czym PLUS chce mnie zadowolić to kontakt z BOK bez czekania w kolejce na połączenie z konsultantem... połączenie oczywiście płatne 1,60 + VAT...

Była już o tym mowa, ale chętnie przypomnę - obecny kierunek budowania i modyfikacji ofert jest nastawiony na to, by były one maksymalnie proste i by znajdowały się w nich coraz to nowe korzyści dla dotychczasowych klientów.

@ manyakyy (niezalogowany):

1. Czy planowana jest zmiana strategii komunikacji marketingowej, która błędnie przekazuje informacje o internecie LTE nawet do 150Mbitps, podczas gdy duża część stacji bazowych z LTE są podpięte kiepskimi radioliniami i w zasadzie ciężko nawet będąc jedynym klientem pod stacją uzyskać prędkości na poziomie 50Mbit (czyli 1/3 proponowanych prędkości?). Play już zapowiedział, że swoje oferty będzie limitował do paru(nastu) Mbitps, aby nie było rozgoryczenia klientów.

Od kilku miesięcy Polkomtel nie używa 150 Mb/s w komunikacji. To nie jest potrzebne. W praktyce LTE od Plusa będzie dwukrotnie szybsze niż LTE od Play. Wynika to z ilości wolnego pasma. Tak więc cokolwiek Play zakomunikuje, Plus będzie miał co najmniej 2x szybciej :)

2. Dlaczego oferty Tylko SIM dla Firm są w Plusie tak drogie? Biorąc pod uwagę porównanie ich z ofertami P4, to nawet po udzieleniu przez Dział Utrzymania Klienta rabatu -50% wychodzą gorzej, bo brakuje w nich nielimitowanych rozmów na stacjonarne.

Oferta Tylko SIM dla Firm posiada usługę nielimitowanych połączeń w ramach sieci Plus i na stacjonarne. Większa liczba minut w Play może wynikać z tego, że ich liczba abonentów a co za tym idzie wartość usługi nielimitowanych połączeń w sieci jest znacznie niższa niż w Plusie. Mniejsza sieć po prostu, a zatem mniej użytkowników.

3. Dlaczego Plus promuje opcję 'testuj LTE przez 7 dni', podczas gdy aktywacja karty zabiera 4, w efekcie czego pozostaje 2 dni na testy (w 7. dniu należy odesłać sprzęt kurierem)?

Regulamin precyzuje, że jest to 7 dni jest od dnia podpisania umowy i w przypadku wyboru usługi w punkcie sprzedaży klient ma pełne 7 dni na testowanie.

i najważniejsze:
4. Dlaczego strona Plus'a jest tak bardzo nieczytelna, niekompletna, archaiczna i słabo działająca? Za benchmark wezmę stronę Play, na której w sposób prosty i czytelny sprawdzimy ofertę, dobierzemy ją suwakami, sprawdzimy cenę telefonu czy wreszcie w łatwy sposób uzyskamy dostęp do napisanych przystępnym językiem cenników i regulaminów (o Play24 nie wspomnę). Natomiast sprawdzenie czegokolwiek u Was to istne katusze: po pierwsze duża część podstron odstaje layoutem od strony głównej, tak jak gdyby zupełnie nie były ze sobą powiązane. I tak raz jesteśmy na stronie z 2013 roku, a raz skaczemy z layoutem w czasie do 2011 (nawet logo się zmienia). Aby dowiedzieć się o ofercie trzeba skakać pośród multum nic niemówiących opcji, co często sprowadza się do uważania, że oferta konkurencji jest lepsza (bo nie możemy znaleźć nic konkretnego) lub rzuceniem wszystkiego i telefonem na infolinię. Nie ma nigdzie ładnie wylistowanych pakietów dostępnych w ofertach abonamentowych pod ich prezentacjami, a sprawdzenie ceny telefonu jest tak ciężkie, że nawet ja wymiękam. Trzeba być chyba konsultantem Plusa, aby wybrać najpierw dobrze jedną z dziwnie nazywających się promocji, a potem opcji. Czy planujecie gruntowną przebudowę strony?

Prowadzimy intensywne prace nad poprawą architektury informacji oraz warstwy prezentacyjnej, dlatego jesteśmy wdzięczni za przekazywanie wszelkich uwag, które przyczynią się do poprawy jakości portalu. Jednocześnie chcielibyśmy zwrócić uwagę, na nowo powstały ośrodek „Wszystko o LTE” (dostępny pod adresem http://plus.pl/wszystko-o-lte/), który ma na celu przybliżyć naszym Klientom usługę Internetu mobilnego w technologii LTE. Serwis ten jest zbudowany w nowej technologii umożliwiającej przyjazną prezentację treści na każdym urządzeniu, od dużego ekranu komputera zaczynając po najmniejsze smartfony. Mamy nadzieję, że taki kierunek naszych prac spowoduje, że nasz serwis będzie bardziej czytelny i przyjazny dla użytkowników.

@ max1234:

Czy Plus planuje "związanie się" z jakimkolwiek serwisem streamingu muzyki na żądanie (np. ze Spotify)? Mam na myśli współpracę podobną do tej, jaką ma Orange z Deezerem czy Play z WiMP.

Mamy świadomość, jak ważny na dzisiejszym rynku muzycznym jest streaming. Nie możemy zdradzać szczegółów, ale rozważamy wprowadzenie tego rodzaju usługi. Natomiast mamy najlepszy w Polsce portal z najtańszą muzyką, czyli Muzodajnię, który ma tę przewagę nad serwisami streamingowymi, że oferuje swoim klientom możliwość pobierania i zapisywania utworów oraz bez dodatkowych opłat przenoszenia między komputerem, telefonem komórkowym, odtwarzaczami mp3 oraz innymi nośnikami.

Czas na niespodziankę:

Wybrano 3 najciekawsze pytania, które zostaną nagrodzone, oto treść wiadomości jaką otrzymałem z Polkomtel sp. z o.o.:

Została jeszcze kwestia najciekawszych pytań i naszym zdaniem zwyciężyły następujące:

@tomeeek64:

1. Czy Plus zamierza wprowadzić ofertę internetu LTE z nieograniczonym pakietem transmisji danych (nieograniczona transmisja danych włącznie z pobieraniem plików przez FTP; HTTPS)?

@ max1234:

Czy Plus planuje "związanie się" z jakimkolwiek serwisem streamingu muzyki na żądanie (np. ze Spotify)? Mam na myśli współpracę podobną do tej, jaką ma Orange z Deezerem czy Play z WiMP.

@JanStefan:

2. Roaming - skoro prędzej czy później będzie on zniesiony to czy nie lepiej wcześniej wyprzedzając konkurencję?

Jak wiadomo Plus jest od ponad 10 lat sponsorem polskiej siatkówki i dla autorów pytań mamy specjalne Plusowe, nowiuteńkie „siatkarskie” koszulki dla kibiców firmy Adidas, które zrobiliśmy dosłownie 2-3 tygodnie temu.

W tym roku za kilka tygodni odbędą się w Polsce i Danii Mistrzostwa Europy siatkarzy, a w przyszłym już tylko na terenie naszego kraju będą zorganizowane Mistrzostwa Świata w siatkówce mężczyzn i mamy nadzieję, że to będzie naprawdę fajny i praktyczny gadżet-pamiątka :)

Wytypowanych zwycięzców proszę o kontakt ze mną poprzez PW, przekażę wszystkie informacje :)

Mam nadzieję, że lektura była przyjemna a odpowiedzi satysfakcjonujące.

 

sprzęt urządzenia mobilne

Komentarze

0 nowych
Banan   10 #1 28.08.2013 01:29

Czy tylko mi odpowiedzi w przeważającej części wydały się wymijające?

@djdziadek

Co z drugą częścią PLAYa?

djDziadek   16 #2 28.08.2013 06:23

@Banan- po publikacji powyższych odpowiedzi, uderzę z przypomnieniem do Play po raz ostatni, zobaczymy...

Shaki81 MODERATOR BLOGA  37 #3 28.08.2013 08:02

Odniosłem takie same wrażenie. Pracujemy, poprawiamy, analizujemy i tak w kółko.

Monczkin   13 #4 28.08.2013 08:58

Ble, ble, ble, ble, ble, ble... Jak ja się cieszę, że Plus nie wyraził chęci kontynuowania znajomości od 1999 r. :)

2099   8 #5 28.08.2013 09:52

Ah, nie praktykują... coś mi się przywidziało. 2 razy. Coś ostatnio kontakt firm telekomunikacyjnych z klientami jest coraz bardziej w stylu "Sądołowa". Kupiłeś- płać i płacz, nie protestuj ( bo sąd )a potem zapłać jeszcze raz.
http://www.youtube.com/watch?v=C5vQVZs0jFc

djDziadek   16 #6 28.08.2013 10:08

@2099 - trochę ostudzę Twoje komentarze, instytucja sądu elektronicznego, do którego zgłaszały się firmy windykacyjne była mało precyzyjna, co generowało masę nadużyć, od lipca przepisy dotyczące tej instytucji zostały zmienione i skończą się "wyłudzenia" wyimaginowanych długów, poczytaj:
http://www.fundacja.lexnostra.pl/index.php/wiadomosci/zmiany-prawa/151-zmiany-w-...
Więc nie jest to do końca wina sprzedającego dług, firmy windykacyjne długo czekały z odzyskaniem długu, licząc na zmianę miejsca zamieszkania dłużnika - sam borykałem się z taką historią, więc wiem o czym mówię.

PC174   3 #7 28.08.2013 10:33

Dlaczego Plus zawiesił rok ważności konta na starej taryfie? Odpowiedź jest prosta! Przecież Era bierze miesięcznie 3 zł/miesiąc. To dlaczego my nie mamy brać, ale w inny (zakamuflowany) sposób :)

Ryychuu   5 #8 28.08.2013 11:14

@Banan: Nie tylko tobie, tu jest tona marketingowego bełkotu...
btw. A pytanie o porozumienia (w sprawie wspólnych nadajników) jest o tyle absurdalne (bez urazy) że jak na razie wszelkie wykupione częstotliwości LTE ma jak na razie (proszę mnie poprawić jeśli się mylę) "Imperium" pana Solorza Żaka i to właściwie jedyne czego za nic nie będą chcieli oddać... (bo dla mnie to nie przypadek, że CP, Plus i Sferia wygrywają na siłę przetargi - jestem tylko ciekawy jak im się tak to udaje szczęśliwie)

  #9 28.08.2013 11:18

Najłatwiej jest sprytnie ominąć odpowiedź na pytanie i zacząć mówić coś innego.

"decydowana większość abonentów Plusa na Kartę jest na tyle aktywnymi użytkownikami, że nie ma dla nich znaczenia, jak długo ważne jest konto (zasilają je regularnie)"

Ale brednie, oczywiście, że chodzi o kasę.

dzikiwiepsz   11 #10 28.08.2013 11:54

10 Pytań do plusa - chyba było znacznie więcej :D, a odpowiedzi to tez więcej niż 10, dobra robota i przy okazji świetny wpis :)

n33trox   6 #11 28.08.2013 12:29

Niektórzy zdają się uważać telekomy za instytucje charytatywne. Często słyszę narzekania na Plus, że drogo. No ale czego się spodziewacie? Te nadajniki LTE to z powietrza się wzięły? Cała ta infrastruktura to niby skąd? Za darmo? Przecież skądś muszą sobie tę kasę "odebrać", na tym polega biznes, żeby zarabiać, a nie tracić. Może inni mają taniej, ale i gorzej. Jakby nie patrzeć, LTE jest tylko w Plusie póki co.

A pakiety na kartę (nie wiem, jak w abonamencie) mają faktycznie najtańsze:
300MB - 7zł
1GB - 13zł

Dla porównania Orange:
100MB - 10zł
500MB - 15zł

Play:
100MB - 7zł
200MB - 9zł
500MB - 15zł
1GB - 25zł

T-Mobile:
100MB - 9zł
350MB - 12zł
600MB - 16zł
1,2GB - 29zł

Najbardziej rzuca się w oczy 1GB w Plusie i w Play. W Plusie prawie 2x taniej, niż w Play. W ogóle w Plusie najtaniej te pakiety internetowe.

matekadamczak   5 #12 28.08.2013 12:46

Odpowiedzi standardowo już wymijające. Marketingowy bełkot. A ja nadal się nie dowiedziałem, czy planują wprowadzić taki pakiet, jak bym chciał, czy nie :P

2099   8 #13 28.08.2013 13:34

@djDziadek dzięki za link- choć jakaś zmiana na lepsze. Martwi mnie tylko sam fakt sprzedaży takich długów. Takie sytuacje gdzie mój koleś ma telefon w Plusie od ponad 10 lat i nie zablokowano mu do teraz numeru za " nieopłacone" faktury, które przecież od kogoś wspomniane Intrum jako długi wykupiło nie powinny mieć miejsca. A wolałbym publiczne "przepraszam, sprawdzę jak do tego doszło" niż marketingową zaprzeczałkę bez uprzedniego sprawdzenia. Sytuacja nie jest jednorazowa ale widać nie miała miejsca :)
Co do strony plus.pl- jest strasznie i jako lokalny "autorytet" w sprawie telefonów zawsze odwiedziny w tym serwisie odczuwam boleśnie z punktu widzenia obsługi.
Pozostaje tylko liczyć na poprawę usług i cenników wobec stałych klientów oraz zmiany w serwisie które pomogą zdobyć nowych klientów.

n33trox   6 #14 28.08.2013 16:11

@matekadamczak
Nie liczyłbym na to, że specjalnie dla Ciebie wprowadzą jakiś pakiet. Ta sieć nie jest raczej przeznaczona dla tych, którzy chcą oszczędzać, a dla tych, którzy mają grubą kasę do wydania na drogi abonament ponad 100zł/msc. To wiadomo nie od dziś. Plus dąży do tego, żeby być najlepszą siecią w kraju pod względem technicznym, nie do tego, żeby być najtańszy.

siw   7 #15 29.08.2013 18:29

A ja myślałem, że mojego nicku się nie da przekręcić. :D

greywolf   3 #16 29.08.2013 21:00

@djDziadek
Będzie jakiś spis treści z serri 10 pytań do..?
Bo robi się tego coraz więcej :D

Qrzy   3 #17 29.08.2013 21:26

Na moje pytanie oczywiście odpowiedź niepełna, ale biję się w pierś - sam nie doprecyzowałem.
Chodziło mi o pakiety internetowe w ofercie MIX, gdzie 150MB kosztuje 9zł za 30 dni - w żadnej sieci nie jest drożej, wszędzie jest taniej. :)

DjLeo MODERATOR BLOGA  17 #18 29.08.2013 21:46

Jak zwykle dobra robota. Proponuję jednak zmienić nazwę serii na "10+ pytań do..." :)

djDziadek   16 #19 30.08.2013 10:39

@greywolf - będzie podsumowanie - niedługo ;), będzie zawierało również spis tresci

@DjLeo - nie zmienię tytułu, ponieważ minimum 10 odpowiedzi podejmują się udzielić pytający (takie dostają warunki), jeśli odpowiadają na więcej pytań, jest to tylko ich dobra wola, tak jak z prezentami, czasem są, ale wcale nie muszą być...

A tak na marginesie, w oczekiwaniu na odpowiedzi od MS, we Wrześniu będzie spora niespodzianka :P

djDziadek   16 #20 30.08.2013 10:41

UPDATE - nie mogę wyedytować a trafił mi się błąd merytoryczny :)

@greywolf - będzie podsumowanie - niedługo ;), będzie zawierało również spis treści

@DjLeo - nie zmienię tytułu, ponieważ minimum 10 odpowiedzi podejmują się udzielić odpowiadający (takie dostają warunki), jeśli odpowiadają na więcej pytań, jest to tylko ich dobra wola, tak jak z prezentami, czasem są, ale wcale nie muszą być...

A tak na marginesie, w oczekiwaniu na odpowiedzi od MS, we Wrześniu będzie spora niespodzianka :P

iHusky   7 #21 31.08.2013 14:04

To ja też mam pytanie czy ktoś wie dlaczego oferta telefonów w Plusie jest tak uboga? W Play i Orange jest więcej modeli telefonów w tym także Blackberry, a Plus ma tylko kilka Nokii, HTC, LG, Sony i Samsungów na krzyż i tyle.

  #22 02.09.2013 16:41

Przeoczyłem możliwość zadawania pytań do Plus'a. :(
Jeżeli ktoś ma możliwość, to proszę spytajcie Wielkiego Operatora Plus o to, kiedy w Warszawie, tunelach metra, będzie można odbierać sygnał, bo teraz niestety tylko Play, który trochę mi nie pasuje, ale w końcu tam przejdę, bo sporo jeżdżę tym metrem...

  #23 04.09.2013 18:38

Od czerwca do września zabrałem z Plusa 3 numery. Wcale bym się nie rozglądał za nowym operatorem, ale w Plusie nie chcieli podpisać umowy bez
telefonu na okres krótszy niż 18 miesięcy. Po 7 latach razem - żegnajcie :)

  #24 31.01.2014 22:52

Witam >Mam telefon w sieci plus ostatnio wykupiłem pakiet internetowy na miesiąc wszystko trybi ,sciągłem ggplus ,wszyscy mówią że pierwszy tydz za darmo ,mówie ok fajnie ale jak już sciągłem i uruchomiłem to wyskoczyło aby pobrac opłate ... .Co zrobic by było tak jak mówią czyli pierwszy tydz za darmo?

  #25 24.02.2014 17:53

Odkąd przedłużyłem umowe w mix plus na taryfę w której płacę za całą rozmowę 39gr, to podczas tej darmowej rozmowy mnie rozłącza... Rozumiem rozbudowe sieci, ale wcześniej tak się nie działo jak miałem darmowe minuty... To jest naciąganie, by zadzwonić jeszcze raz i zapłacić kolejne 39gr...

  #26 16.05.2014 12:11

Dlaczego Plus nie zrobi tak jak Play 3#1 lub 4#1 nielimitowane rozmowy w Plusie, smsy do wszystkich sieci i internet 100MB za jedyne 14 zł zł miesiąc,a poza sieć i 0,09 gr za minute do innych sieci w pakiecie 4#1 za 21 zł .Myślę że tymi pakietami dużo ludzi przejdzie i Plusa do Play i to jest nie tylko moje zdanie

  #27 16.05.2014 12:14

Dlaczego porównujecie przeważnie internet przecież dużo ludzi korzysta też i smsów i rozmów, a w Plusie są one trochę za drogie

  #28 27.05.2014 15:11

mam pytanko czy jak wezme komorke w mixie plus place za karte? i jak tak to ile? Czy mozna wziasc telefon w mix plusie tylko na dowod osobisty?

  #29 27.05.2014 15:12

mam pytanko czy jak wezme komorke w mixie plus place za karte? i jak tak to ile? Czy mozna wziasc telefon w mix plusie tylko na dowod osobisty?

  #30 01.07.2014 09:54

czy moge mieć aktywne w tym samym czasie dwie oferty: więcej w plusie i więcej przez rok ?

djDziadek   16 #31 01.07.2014 16:37

@pesi (niezalogowany) - w sprawie takich pytań polecam fanpage Plusa na FB, tam otrzymasz takie odpowiedzi.

  #32 24.11.2014 16:33

powiedzcie mi wiecie moze jak zrobic to aby doładować punkty na bramce w plusie... bo nie idzie nic zrobic...

  #33 22.12.2014 13:10

W plusie na kartę jestem 9-10 lat ostatnio z karty zaczęły znikac pieniądze /okresie 30dni 80zł/kontakt z BOK to jak rozmowa niewidomego z głuchym po kilku monitach dowiedziałem się,że pieniądze z karty znikają za korzystanie z :Premium SMS nigdy takiej usługi nie zamawiałem a na pytanie kiedy otrzymałem informacje żebym kupił bilingi to się dowiem

  #34 09.02.2015 15:53

kupiłam karte startową za 5zł dziś gościu ściągał mi simlocka i u niego zaraz karte kupiłam mamy 2015 rok a ja miałam konto ważne do 12.2014 i 1zł na kącie a nie 5 zł nic nie pisała ani nic nie robiał i sprawdzam ważność konta i mam ważne do 23.02.2015 i mam 0.6 gr czemu ????

  #35 08.03.2015 01:17

jak dlugo bedzie jeszcze trwalo z waszej strony milczenie

  #36 24.03.2015 22:37

Dla mnie MA ZNACZENIE, jak długo ważne jest konto w telefonie na kartę i czuję się zmuszana przez PLUSA do regularnego wrzucania odpowiedniej PULI na konto. Moja złość i frustracja rośnie a rok ważności konta w telefonie na kartę sprawę by rozwiązał.

  #37 07.06.2015 09:59

Czy jeśli zostało mi 10 doładowań w Mixie Plus to mogę już przejść na abonament? i zmienić numer?

  #38 09.07.2015 11:58

dlaczego jak ja wysłałam mojej mamy numer do takiej gry to teraz jej będą popierać 7 zł za każde doładowanie i co teraz mam robić ? pisać szybko !

  #39 16.08.2015 19:51

Miałam karte na doładowania po skończeniu umowy i nie podpisaniu nowej zablokowane konto karta nie aktywna do dam że na koncie miałam prawie 50zł i co teraz? jest to nie fair z waszej strony oszukujecie ludzi aż miło ...

  #40 06.12.2015 21:15

Chcialam by sie zapyatac jak doladuje 4 doladowania to liczy jajako jedno czy 4 w miesiacu?

  #41 21.12.2015 10:59

witam po jakim czasie po podpisaniu rektywacji umowy mozna podpisac kolejna umowe na inna usługe ?

  #42 06.04.2016 15:50

Dziś tym kodem *136*11*12# włączyła internet niestety nie działa ! Oddajcie kasę lub naprawcie

  #43 28.07.2016 07:43

Mam telefon w plusie i przez rok mam doładowania po 30zl i przez rok po 60zl. Czy jak doładowalam parę razy po 30zl to musze doładować co miesiąc?

  #44 30.09.2016 11:34

mam pytanie odnosnie telefonu na karte . otóż wziełam telefon komus na siebie i niestety po czasie okazao sie ze nie doladowal tef anni razu a mam tez drugi nr ktory regularnie laduje i zbliza mi sie wymiana tele a tu mi pismo przyslali o karze . w tej sytuacji nie wiem czy bede mial wymiane .

djDziadek   16 #45 03.10.2016 00:16

@malinnka (niezalogowany): Nie skomentuję tej sytuacji, ponieważ branie telefonu "komuś" który wymaga zobowiązania jest niczym innym jak udupianiem siebie, ponieważ "ktoś" zawsze może mieć problemy a my nie będziemy o tym wiedzieć.
Kochajmy się jak bracia, ale liczmy się jak Poznaniacy...

  #46 08.10.2016 12:29

Mój telefon został zblokowany zostały w nim tylko numery alarmowe dlaczego?

djDziadek   16 #47 10.10.2016 10:33

@Anonim (niezalogowany): W moim telefonie przestały działać włoski, te pod wyświetlaczem dlaczego?