Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Re: Pokochajcie Facebooka - nie macie innego wyjścia!

Witam.

Bardzo się zirytowałem gdy zobaczyłem wpis MaXDemage odnośnie Facebooka, oczywiście nie zgadzam się z jego tezą oraz uważam, iż jego argumenty są całkowicie nie trafione.
Tak więc przejdę do rzeczy i postawię kilka przeciwstawnych argumentów.

Najbardziej genialny spis populacji w dziejach ludzkości

Facebook to jedna potężna baza danych znająca nas lepiej niż nasz partner życiowy, Nasi rodzice, czy przyjaciele. Jest to całkowicie zcentralizowana machina która wie co lubicie jeść na śniadanie, jakich programów telewizyjnych oglądacie, jakie strony odwiedzacie czy jaki macie gust muzyczny.

Uwaga, teraz najlepsze... Nikt nas do tego nie zmusza, oddajecie swoje dane dobrowolnie! Brawo! Inteligencja górą! :-)

Cywile też giną na wojnach

Wcale nie trzeba być zarejestrowanym użytkownikiem portalu aby być szpiegowanym.

Każde wejście na stronę internetową zawierającą "gadżety" Facebooka, czyli m.in. "Lubię to!", "Dołącz do fanów na Facebooku" do swojego działania wymagają połączenia się z serwerem Facebooka co zdradza naszą lokalizację - czyli nasz adres IP, bardzo dokładny adres strony na której przebywamy razem z podstroną, informacje o komputerze który używamy.

Facebook jest jednym wielkim pośrednikiem naszego życia, słyszy każdy szept, nie tylko słyszy a rejestruje go - "o tak na wszelki wypadek, gdyby w NSA potrzebowali".
To już jest prawie jak wiatr, wszechobecny - jednak to tylko ruch powietrza który nic nie rejestruje (na szczęście).

"Hakerzy", a co z nimi?

Co roku ilość przestępstw internetowych rośnie, tak więc automatycznie nasuwa się tutaj pytanie - kiedy wyciekną dane 700 mln ludzi na Facebooku?

Istnieje przecież prawdopodobieństwo, że kiedyś nasze "prywatne" rozmowy mogą po prostu się znaleźć na jakimś nieznanym serwerze z podpisem "facebook dump".

Ciekawe jak bardzo zwiększyłby się współczynnik rozwodów ;-)

Rewolucja: Facebook vs E-mail

E-Mail jest niczym innym jak następcą tradycyjnej poczty.
Oprócz Poczty Polskiej można skorzystać także z usług DPD, Siódemki czy innych firm której mają podobną ofertę. Nasza paczka zostaje porządnie zapakowana, zaklejona i zabezpieczona - a nasze dane na Facebooku? Może przeglądać każdy.

Aby jedna osoba mogła skontaktować się z drugą obydwie nie muszą korzystać z usług tej samej firmy - proste, prawda? Z Facebookiem jest inaczej. Tutaj "poczta" wie jaką bieliznę nosimy, a także zna wszystkich naszych znajomych lepiej niż my sami oprócz wysyłania wiadomości.

Analogicznie do tradycyjnej poczty, ta unowocześniona, elektroniczna poczta praktycznie niczym się nie różni. Zamiast firm przewozowych mamy serwery pocztowe, poczta jest dostarczana błyskawicznie, jest adresat, odbiorca, adres pocztowy - to wciąż poczta prawda?

Mam nadzieję, że nie tylko ja widzę różnicę pomiędzy rewolucją mailową a facebookiem.

Poczta zachowuje naszą prywatność, Facebook ma ją w głębokim poważaniu.

Nielimitowanego miejsca na zdjęcia i filmy, oraz wszelkie informacje nie dostaje się za darmo - w zamian oddajmy nasze dane oraz oglądamy nachalne reklamy które wydają się nam nieszkodliwe, jednak tak na prawdę oddziałują negatywnie na naszą psychikę - to się nazywa sugestią. Wmawiamy delikatnie drugiej osobie swoją prawdę, lecz robimy to na tyle podstępnie i delikatnie aby nie zdawała sobie z tego sprawy. 

Komentarze

0 nowych
takiktoś   10 #1 13.09.2011 18:13

MaxDemage-owi pisałem już: "Facebook to serwis wyłudzający dane.". Ktoś się bynajmniej ze mną zgadza. Ja nawet nie mam konta a mają moje dane i to prawda w 100%. FB to nie wolontariat.
Dane mojego kompa wędrują i przez FB i przez Google. A reklamy są częścią szpiegów. Reklamy pochodzące od Google robią to samo co wszystko z FB. Nie ma w internecie słowa "private". To tylko legenda, mit, bujda,....itd.

webnull   9 #2 13.09.2011 18:16

@takiktoś | 13.09.2011 18:13
Dla mnie już za późno aby się wycofać, oni i tak nie skasują moich danych. Dlatego wypełniam lewo ankiety zaznaczając błędne odpowiedzi i ogólnie robię trochę szkód ;-)

webnull   9 #3 13.09.2011 18:17

@takiktoś | 13.09.2011 18:13
O prywatność to bym się kłócił - ona jest tylko dla wybranych.
Blokowanie reklam i portali społecznościowych, TOR/I2P - no i prywatność powraca ;-)

takiktoś   10 #4 13.09.2011 18:21

Wpis MaxDemage-a to SPAM. Reklama Facechłamu. "oni i tak nie skasują moich danych" Poczekajmy do 5 listopada :D Facebook padnie. Będzie koniec głównego źródła SPAMU, idiotyzmów i szpiegów. :D

takiktoś   10 #5 13.09.2011 18:22

Mam dodatek do Chrome z twojego wpisu - Ghostery. Część szpiegów blokuje :D

webnull   9 #6 13.09.2011 18:40

@takiktoś | 13.09.2011 18:22
Dobre i to.

MaXDemage   17 #7 13.09.2011 18:43

Dziękuje webnull, że odpowiedziałeś na mój wpis. Szanuje Twój głos i czas jaki poświęciłeś na napisanie tego wszystkiego.
Nie mniej jednak jesteś kolejnym "nastolatkiem" ze złudną nadzieją, że żyjesz w cudownym świecie gdzie blokowanie reklam i pare innych trików które wymyśliłeś, ochroni Cie przed wielkimi korporacjami.
Choć wyznaje święta zasadę numer jeden iż kłótnia w internecie to automatyczna przegrana, pokłócę się chwilkę ;)
Poczta normalna (PocztPolska) i prywatność to oksymoron. Bardziej ufam Facebookowi wiedząc iz sprzeda moje dane niż Poczcie Polskiej. Na PP Twoje dane osobowe są warte 2 grosze. Dosłownie.
W kwestii hakerów, skoro boimy się hakerów, to czemu np Ty rejestrujesz się na serwisie DP. Zostawiasz tu masę danych, czy chcesz czy nie. Ba, mogę wręcz spróbować złamać Twoje konto i podszyć się pod Ciebie webnullu. Zagrożenie na F jest większe, ale w przypadku takiej dużej liczby danych, raczej mniejsze. Twoje dane giną w potoku miliardów rekordów. Jesteś tam raptem statystyką. Niczym więcej.
Co do tego, co wie twarzoKsiążka - mogę napisać, iż wie dokładnie tyle ile chcemy aby wiedziała. Przeważnie wie dużo więcej, bo bezmyślnie klikamy w różne rzeczy, ale co tam... raz się żyje. To, że jestem fanem Małego Głoda mi nie zaszkodzi.
No i kolejna rzecz - w facebooku również są nadawcy i odbiorcy. Działa to trochę inaczej, gdyż domyślnie wygląda to tak, że każdy znajomy robi FW twojej wiadomości swoim znajomym. Niczym sie to nie rózni od tego co robili moi znajomi ze śmiesznymi mailami które im wysyłałem. A jak chce się z kimś skontaktować to są prywatne wiadomości w Face.
Wciąż naprawdę nie rozumiem tej wojny przeciw temu serwisowi. Czy tak bardzo przeszkadza wam ułatwienie jakie niesie? Czy tak bardzo boicie się postępu? Powiecie "to nie postęp" - a ja powiem, że postęp. Kolejna formy e-maila, która za 10 lat znowu przerodzi się w coś innego. W tym momencie wyglądacie trochę jak ludzie którzy nie chcieli zrezygnować ze zwykłej poczty na rzecz elektronicznej. Fakt, ma to swój urok, ale każdy wie, że jest to niedzisiejsze :)
Tyle od mnie, bo wracam do roboty, ale ciesze się, że jest dyskusja.

(I wypraszam sobie nazywanie mego wpisu spamem... ;p ma on więcej poziomów abstrakcji niż się wydaje)

(I pewnie zaraz okaże się, że jakieś błędy są w tym komentarzu i wkurzę się bo nie ma funkcji edycji ;/)

  #8 13.09.2011 19:36

Nie rozumiem! Jak wiem że Facebook mi nie jest potrzebny to po co mam podawać im swoje dane? Już jeden błąd popełniłem rejestrując się na NK! Ok może w internecie moje dane krążą i krążyć będą ale może warto spróbować to ograniczać? Skoro nie jest mi to w ogóle potrzebne powiem więcej żadnego pociągu do tego nie odczuwam, zwyczajnie nie chce tego to po co ty (MaXDemage) mi mówisz żebym tam zakładał konto? Jesteś trochę jak taki natrętny sprzedawca wciskasz mi towar którego po prostu nie chce!

Ave5   8 #9 13.09.2011 19:45

"ogólnie robię trochę szkód"

Już widzę jak FB to odczuje, te szkody będą nieodwracalne i zmienią świat ;)

No i to z PP też lekko naciągane, bo co mi z prywatności (prywatność w PP? GDZIE?) jak na niektóre przesyłki czekam od lat (i się pewnie nie doczekam)? :D


Ciekawostka - ostatnio stwierdziłem że poblokuję te wszystkie lajki i Fboxy bo czasami zamulają ładowanie się stron (połowa strony wskakuje w milisekundę, potem kilka sekund "Przesyłanie danych z facebook.com" i znowu milisekunda na resztę strony) a sam nie używam. Wszystko wydawało się OK, z dzisiaj przeglądam sobie stronki i BAH! Na jednej box ze znajomymi wlazł (!), bodaj łącząc się z holenderskim serwerem twarzoksiążki o którym nie pomyślałem.

skrzypek   12 #10 13.09.2011 19:55

Zawsze można odłączyć się od internetu :). Niestety w tych czasach to jak odciąć jedną rękę... Ba, pozbawić się (nie)skończonego źródła wiedzy!

  #11 13.09.2011 20:02

@webnull:
"Tutaj "poczta" wie jaką bieliznę nosimy, a także zna wszystkich naszych znajomych lepiej niż my sami oprócz wysyłania wiadomości. "

A dostawcy poczty nie wiedzą? W twoim profilu widać adres na gmailu, nie wiem oczywiście czy jest prawdziwy, ale zakładam że tak - przeczysz tu sam sobie, bo zdajesz sobie doskonale sprawę z tego, że google może czytać Twoją korespondencję, a także to, co wysyłasz innym osobom, które mogą mieć pocztę u "bardziej prywatnych" dostawców. Ten przykład IMO zupełnie nietrafiony.


@Ave5
Jeżeli używasz Adblocka i chcesz takie elementy wyciąć, dodaj listy Fanboy z oficjalnej strony tych zestawów. Wywalają wszelkie społecznościówki (o ile dodasz odpowiednią listę).

Meszuge   15 #12 13.09.2011 20:03

@webnull

Czasem mam wrażenie, że z tą dobrowolnością jest dokładnie tak, jak w Media Markt z laptopami:

http://www.dobreprogramy.pl/Meszuge/Laptop-Dziekuje-nie-Ale-moze-kiedys,27739.html

4lpha   9 #13 13.09.2011 20:05

Szkoda tylko, że 5 listopada, to fake.

W kwestii Facescheisse mamy takie same poglądy.

takiktoś   10 #14 13.09.2011 20:15

@sunbeam96 Nie mów hop! Anonimowi mają na koncie kilka dobrych włamań. Po bardzo dobrym przygotowaniu Facescheisse nie pozbiera się przez długi czas. Dziś dla hakera nie ma rzeczy nie możliwych :D

4lpha   9 #15 13.09.2011 20:19

@takiktoś | 13.09.2011 20:15
Do ataku na Facescheisse mógłbym udostępnić Anonimowym nawet całą przepustowość swojego łącza na 2 dni.

takiktoś   10 #16 13.09.2011 20:24

@sunbeam96 I to są chęci. :D Niby zniszczenie Facescheisse jest nie możliwe bo mają "backupy". Jednak mogą wykończyć wszystko naraz. Nagle wujek Google powie nie znaleziono stron z tą frazą :D

Fanboj O   6 #17 13.09.2011 20:25

Lubiem to! Lajk! +1

  #18 13.09.2011 21:25

Niby wszyscy wszystko wiedzą a i tak wychodzi na to, że nikt nic nie wie.

Kiedyś, kiedy pisałem "artykuł" o FB, zamieściłem notkę odnoszącą się do poprzedniego wpisu webnulla o tymże portalu - jako "inspiracja". Bodajże dzień po tym pisze do mnie XeonBloomfield, że, cytuję "mam usunąć Damiana K. szerzej znanego jako webnull". Tłumaczył to tym, iż to że ja wiem, jak się webnull zowie to i reszta nie musi. Następnego dnia coś mnie ruszyło... Bo przecież skoro Damian K zamieszcza screenshoty to jednak i tak sam udostępnia cząstkę informacji. Lekki, chyba idiotyzm. Czekam na wyjaśnienia. Przyznam, że dziś nie najlepiej się czuję.

Jest też jedna rzecz, która mnie dziwi. Dlaczego wszyscy zachwalają, komentują i krytykują FB a nie ma praktycznie żadnej wzmianki o chociażby myspace? Przynajmniej ja nie zauważyłem, by ktoś żył myspace'em.

Albo o, uczepcie się gg. Przy okazji.

kuba144   5 #19 13.09.2011 21:30

Standardowy flame się szykuje.

Jak tak wszyscy trzęsą portkami o swoje dane to proponuję odłączyć się od internetu, telewizji, komórki i najlepiej pozasłaniać żaluzje w oknach.

Mi tam wszystko jedno, Fejsbóg może trzymać info o tym czego słucham i jakich mam znajomych. Nie widzę jak by mogli wykorzystać to przeciwko mnie. A co do sprzedawania danych to mam wrażenie, że za każdym razem zaznaczając "ptaszka" przy "Zgadzam się na przetwarzanie danych... blablabla" w pewien sposób te dane gdzieś dalej lecą.

  #20 13.09.2011 21:43

Hmm, testowałem tego śmiecia, ale nie na swoich danych!
Nawet dokładnie się jemu nie przyjrzałem i poszukałem opcji o kasacji konta, haha, najlepsze w tym to że to nie usuwa naszych danych z serwisu (niech twórcy tego systemu się poważnie zastanowią po co umieścili tam button usuń konto).

takiktoś   10 #21 13.09.2011 21:47

@kuba144 Amerykę odkryłeś, wiesz. To ja wiem od lat latecznych. Trzeba być głupim żeby nie wiedzieć co się kryje za tym napisem.

Wolfgar   7 #22 13.09.2011 21:53

Nie zapomnijcie o Allegro ;) Ostatnio też rejstruje co przeglądamy i potem wysyła nam spam.

webnull   9 #23 13.09.2011 22:05

@Wolfgar | 13.09.2011 21:53
No trochę spamu wysyłają, to jest fakt.

januszek   18 #24 13.09.2011 22:30

Ok, ten Facebook to co to takiego? ;)

Eleks   9 #25 13.09.2011 23:31

Facebook nie jest mi potrzebny - tyle w temacie. Szkoda się bardziej rozpisywać. Może więcej pożytku wniesie ktoś, kto napisze jak całkowicie poblokować buttony z Face'a, Twiterra, Blipa i tego nieszczęsnego Google +1 ? Zależałoby mi szczególnie na działających filtrach do AdMunchera, którego używam lub Firefox'owego AdBlocka ;)
Z góry dziękuję i przepraszam za OT.
P.S. Czekam na 5 listopada :P

lucas__   13 #26 13.09.2011 23:34

To ktoś jeszcze tego fejsbooka używa ;)

  #27 14.09.2011 09:58

@Eleks

Aby zablokować chłam z FB dodajesz do Adblocka następujące własne filtry. Wchodzisz w opcje dodatku -> customize -> samodzielna edycja własnych filtrów -> edytuj -> wklejasz

||facebook.com^
||static.ak.fbcdn.net/rsrc.php/z9/r/*
fbcdn.net

- > zachowaj. Powinno być teraz bez kciuków i wysuwanych sliderów-śmieci.

  #28 14.09.2011 10:05

@lucas__
Tak, Ci którzy nie mają obsesji na punkcie prywatności i spisków... ;]

JanStefan   6 #29 14.09.2011 10:19

Ktoś popada w manię prześladowczą ma wrazenie ze wiele ludzi chce mu zaszkodzic, ma podsluch w telefonie (mowi ze slyszy szum i to swiadczy o podsluchu.). Ponadto dostaje rozne reklamowe smsy od wrozek w stylu : "twoja sytuacja finansowa ulegnie poprawie" lub "w najblizszym czasie stanie sie cos niespodziewanego." I właśnie z tego powodu jest wielki lęk przed facebookiem...

Pozdrawiam

matiasz   5 #30 14.09.2011 10:31

Serwisy społecznościowe są dla ludzi. A że ludzie mają głęboko w **** co się dzieje z ich danymi lub mają jedynie mgliste pojęcie co się z takimi informacjami robi i kto je wykorzystuje to inna sprawa. Korzystanie z tego typu serwisów niesie ze sobą pewne "zagrożenia" ale i korzyści. Wyznacznikiem zachowania w trakcie korzystania z w/w serwisów powinien być najzwyczajniej w świecie zdrowy rozsądek i mózg. Jak ktoś ma siano zamiast zwojów mózgowych i podaje na lewo i prawo dane wrażliwe dot. jego osoby to jego problem. A tak na marginesie czy ktoś jeszcze wierzy w anonimowość w sieci? Przecież to mit.

Eleks   9 #31 14.09.2011 11:05

@czytelnik92
Dzięki - przyda się. Znalazłem jednocześnie filtr do AdBlocka Plus na Google +1. Gdyby kogoś denerwował ten przycisk : ||google.com^*/plusone$script

ichito   11 #32 14.09.2011 11:27

FB pokochają chyba tylko fani ekshibicjonizmu...polubić, tolerować jego "wyskoki" i korzystać z niego z głową może pewnie większość...obywać się bez niego może cała trzeźwo myśląca reszta...nie lubić lub nienawidzić cała pozostałośc w postaci innego "oszołomstwa" o zapędach religijno-moralizatorsko-spiskowych. Jak więc widać rozkład jest rozkładem normalnym, co nie budzi chyba zdziwienia :)
A czy wiecie może, że FB przy logowaniu nie rozróżnia włączonego klawisza "Caps lock"?...to tak a propos bezpieczeństwa użytkowników...
FB potwierdza, że
"Facebook actually accepts three forms of your password:
Your original password.
Your original password with the first letter capitalized. This is only for mobile devices, which sometimes capitalize the first character of a word.
Your original password with the case reversed, for those with a caps lock key on."
Reszta tu
http://www.zdnet.com/blog/facebook/facebook-passwords-are-not-case-sensitive-upd...

n33trox   6 #33 14.09.2011 12:07

Ja po pewnym czasie zdecydowałem się skasować konto na fb, ale po paru tygodniach się okazało, że to nie był kiepski pomysł, bo mam masę znajomych rozrzuconych po całym świecie i w sumie jest to najlepszy sposób na komunikację z nimi - tani i w miarę wygodny.

Oczywiście nie podaję na fb takich rzeczy, jak adres domowy czy numer telefonu. Ci, którzy je znają, znają je, a ci, którzy ich nie znają, nie znają ich i lepiej, żeby tak pozostało. Całe konto mam ustawione na najwyższe zabezpieczenia prywatności, jakie są tylko możliwe. Dla osób postronnych nie udostępniam praktycznie nic. Na fb wchodzę kilka razy dziennie góra, patrzę w lewy górny róg stronki, czy nic mi nowego nie przyszło i wychodzę. Rzadko kiedy czytam, co jest na tablicy, bo prawdę mówiąc w ogóle mnie to nie interesuje, co kto lubi, co kto jadł na śniadanie, co robił w ciągu dnia, wisi mi to. Tak, wiem, egoista ze mnie, ale cóż...

Mówi się, że wszystko jest dla ludzi. Ok. Ale nie wszystko dla wszystkich. Trzeba po prostu zachować odrobinę rozwagi, rozsądku.

n33trox   6 #34 14.09.2011 12:07

@up
Druga linijka, miało być "to był kiepski pomysł".

takiktoś   10 #35 14.09.2011 17:27

@JanStefan "I właśnie z tego powodu jest wielki lęk przed facebookiem..." Haha. Dlatego że masz manię prześladowczą. Dobra, żartuję sobie. Więc uważasz że 1 mld ludzi którzy nie mają konta na FB mają manię prześladowczą. A tak na poważnie. Widząc ten szajs z niebiesko białym kolorem chce mi się rzygać. Wciskają go gdzie się da. Dali Twittera do Win8 to może jeszcze FB tam wcisną. Na tej stronie byłaby burza z tego powodu. Wojna po prostu :D

  #36 14.09.2011 18:20

Ja nie korzystam bo mi zwyczajnie taka wielka funkcjonalność niepotrzebna. Natomiast FB nie jest dla mnie, jak dla wielu paranoików, jakimś demonem. To całkiem fajny serwis a "like button" blokuje i tyle. Jeśli chodzi o serwisy społecznościowe to używam tylko twitera i to tez w sumie prawie tylko jako RSS.

Bawię się też google+ ale wykorzystuje tylko mały procent jego funkcjonalności. Czekam i obserwuje zmiany.


A co do danych to proszę pamiętać, ze serwis społecznościowy ma tylko takie dane o was jakie sami mu dacie(wprowadzicie).

  #37 20.09.2011 02:37

A teraz pomyślcie jeszcze sobie, że nasze dane osobowe posiadają: Poczta Polska, Kurierzy, Allegro, Bank, Urząd, Szpital, ZUS. Może ZUS nie wie co jem na śniadanie, ale za to Allegro może wiedzieć czy kupuję muzykę w internecie i jaki gatunek mi się podoba. Szpital wie na co choruję. Co z tymi danymi się kiedyś stanie? Na razie może są bezpieczne....

Pocieszam się czasami myślą, że z ubiegiem lat moje dane osobowe częściowo się zmieniają (np. adres zameldowania). Podobnie zmieniają się moje upodobania odnosnie gatunków muzyki..

webnull   9 #38 21.09.2011 14:19

@taki_sobie_uzytkownik (niezalogowany) | 20.09.2011 2:37
"Może ZUS nie wie co jem na śniadanie, ale za to Allegro może wiedzieć czy kupuję muzykę w internecie i jaki gatunek mi się podoba. Szpital wie na co choruję. Co z tymi danymi się kiedyś stanie? Na razie może są bezpieczne.... "

Tak więc trochę sobie zaprzeczyłeś bo Allegro będzie wiedzieć co kupujesz, a szpital na co chorujesz jednak jedno z nich nie będzie wiedzieć o tobie kompletnie wszystkiego tak jak to ma się z Facebookiem.