Stary hardware na nowym software i przykładowe rozwiązanie problemów z tym związanych

Są ferie, czas odpoczynku od szkoły oraz termin na zajęcie się własnymi projektami. Ostatnio, podczas porządków znalazłem stary album. Oczywistym jest, że trzeba by te zdjęcia ocalić od zapomnienia i przekształcić do cyfrowej formy. Na szczęście w mojej dość sporej kolekcji „złomu komputerowego” znalazł się też skaner, na którym osiadła do tej pory dość spora ilość kurzu. Był to jakiś Tevion MD 6190. Przeleżał kilka lat w zapomnieniu, ale liczyłem na to, że będzie sprawny. Po krótkiej chwili znalazłem do niego zasilacz (nie był od kompletu, ale miał takie same parametry: 12V, 1.25A).

Kurs Packet Tracer 6.2 — od zera do sieci tworzenia cz.3

Znamy już najważniejsze podstawy dotyczące sieci komputerowych. W tym odcinku możemy więc zająć się tworzeniem bardziej rozbudowanych sieci. Omówimy m.in. urządzenie zwane routerem, którego istnienie do tej pory lekceważyliśmy. Zajmiemy się także routingiem i podstawowymi protokołami routingu. A więc do dzieła!

Router – cóż to takiego?

Prawie każdy z nas posiada w domu plastikową puszkę zwaną routerem.

Kurs Packet Tracer 6.2 — od zera do sieci tworzenia cz.2

Znamy już podstawy komunikacji opisywane przez model OSI oraz zasadnicze normy ruchu pakietów w sieci. W tym czasie kilkanaście razy padało już pojęcie adresu IP czy adresu MAC. Teraz zapoznamy się bliżej z tymi pojęciami.

Adresowanie – co to jest i do czego to służy?

No właśnie … po co właściwie stosujemy adresowanie? Odpowiedź powinna nasuwać się sama. Bez adresów komunikacja po prostu by nie istniała, gdyż nie byłoby wiadome, do kogo dostarczyć dany pakiet. Sieć działałaby wtedy jak miasto bez nazw ulic czy adresów, czyli nie funkcjonowałoby.