Fruity Loops - Lekcja 12 - Fruity Envelope Controller
Jest takie narzędzie, Fruity Envelope Controller i w modułach Sytrus, Harmor czy Ogun jest ono wbudowane. Jednak zewnętrznego możemy używać do wszystkich opcji i efektów w modułach i instrumentach.
Wybieramy więc z głównego menu programu "FILE" następnie "New" i w okienku Step Sequencer na którymś z kanałów, prawym przyciskiem myszy klikamy opcję "insert" - wybierając po tym jakiś moduł bądź instrument. Przykładowo SYTRUS i wybieramy sobie w nim jakiś ciekawy dźwięk czy arp.
Następnie robimy to samo (insert) wybierając Fruity Envelope Controller.
Układamy w Piano Roll jakąś sekwencję. Następnie w Envelope Controller musimy zaznaczyć długość działania tego efektu. Na przykład dwoma zaznaczeniami obok siebie.
W Sytrusie klikamy prawym przyciskiem myszy na gałkę "X" przy X/Y Modulation i wybieramy opcje "Link to controller " - pojawi się okienko i w sekcji "Internal controller" wybieramy Env Ctr (Env Ctr) - Art 1 i klikamy "Accept".
Powtarzamy czynność z drugą gałką "Y" i robimy to samo ale wybieramy Env Ctr (Env Ctr) - Art 2 i klikamy "Accept".
Pomiędzi 1 i 2 przemieszczamy się za pomocą przycisków w górnym lewym rogu (zaznaczone na zdjęciu) Fruity Envelope Controller (1,2,3,4) Efekty powinny być zauważalne, zwłaszcza jeśli w Fruity Envelope Controller pozmienia się różne efekty i krzywe na wykresie.
Dla bardziej precyzyjnych ustawień posłużą suwaki:
Pierwszy suwak: Base level (czerwona strzałka) Drugi suwak: Envelope level (zielona strzałka) Trzeci suwak: LFO Level (żółta strzałka)
Jak to wszystko zrobić i jak używać, wyjaśni ten oto filmik: