Blog (26)
Komentarze (200)
Recenzje (2)
@FL_FANFruity Loops - Lekcja 12 - Fruity Envelope Controller

Fruity Loops - Lekcja 12 - Fruity Envelope Controller

20.11.2012 18:36, aktualizacja: 25.11.2012 15:52

Jest takie narzędzie, Fruity Envelope Controller i w modułach Sytrus, Harmor czy Ogun jest ono wbudowane. Jednak zewnętrznego możemy używać do wszystkich opcji i efektów w modułach i instrumentach.

Wybieramy więc z głównego menu programu "FILE" następnie "New" i w okienku Step Sequencer na którymś z kanałów, prawym przyciskiem myszy klikamy opcję "insert" - wybierając po tym jakiś moduł bądź instrument. Przykładowo SYTRUS i wybieramy sobie w nim jakiś ciekawy dźwięk czy arp.

Następnie robimy to samo (insert) wybierając Fruity Envelope Controller.

Układamy w Piano Roll jakąś sekwencję. Następnie w Envelope Controller musimy zaznaczyć długość działania tego efektu. Na przykład dwoma zaznaczeniami obok siebie.

W Sytrusie klikamy prawym przyciskiem myszy na gałkę "X" przy X/Y Modulation i wybieramy opcje "Link to controller " - pojawi się okienko i w sekcji "Internal controller" wybieramy Env Ctr (Env Ctr) - Art 1 i klikamy "Accept".

Powtarzamy czynność z drugą gałką "Y" i robimy to samo ale wybieramy Env Ctr (Env Ctr) - Art 2 i klikamy "Accept".

Pomiędzi 1 i 2 przemieszczamy się za pomocą przycisków w górnym lewym rogu (zaznaczone na zdjęciu) Fruity Envelope Controller (1,2,3,4) Efekty powinny być zauważalne, zwłaszcza jeśli w Fruity Envelope Controller pozmienia się różne efekty i krzywe na wykresie.

Dla bardziej precyzyjnych ustawień posłużą suwaki:

Pierwszy suwak: Base level (czerwona strzałka) Drugi suwak: Envelope level (zielona strzałka) Trzeci suwak: LFO Level (żółta strzałka)

437345

Jak to wszystko zrobić i jak używać, wyjaśni ten oto filmik:

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)