Allegro jak dotąd brakowało archiwum z prawdziwego zdarzenia, a niszę tę wypełniały strony niezwiązane z firmą. „Rozdwojenie” może jednak zniknąć, bo serwis uruchomił oficjalne, bezpłatne archiwum ofert. Nowy portal nieco różni się od serwisu aukcyjnego, ale minimalistyczna oprawa graficzna wręcz ułatwia nawigację. Dzięki temu w czytelny sposób prezentowane są nazwa, opis i numer zakończonej oferty, a także dołączone zdjęcia i cena przedmiotu. Przekopywanie się przez archiwalne strony ułatwia wyszukiwarka, która pozwala zawęzić kryteria do nazwy, konkretnego sprzedawcy czy numeru oferty. Archiwum zostało dodatkowo połączone z serwisem aukcyjnym, dzięki czemu obok archiwalnych przedmiotów wyświetlane są także podobne, aktualne oferty.
Serwis przede wszystkim odpowiada na potrzeby użytkowników szukających informacji o ofertach zakończonych. Internauta może poza tym w łatwy sposób sprawdzić jak zmieniały się ceny produktu w czasie i ma możliwość ponownego odwiedzenia oferty — zapewnia Joanna Wagner z Allegro. Trzeba jednak podkreślić, że do archiwum trafiają wyłącznie przedmioty sprzedawane przez użytkowników spełniających tzw. Standard Allegro. W chwili obecnej baza obejmuje ponad 13 mln zakończonych ofert, a każdego dnia ma przybywać ponad 1,2 mln pozycji. Docelowo archiwum ma sięgać wstecz do czerwca 2012 r. Allegro zastrzega sobie przy tym możliwość usunięcia wybranych ofert na wniosek ich właściciela.