25 lat spamu

25 lat spamu05.05.2003 17:18

Historycy sieciowi dokopali się do informacji sugerujących, żespam - niechciane wiadomości będące zmorą obecnego Internetu - wubiegły weekend obchodził swoje dwudzieste piąte urodziny. Jakinformuje BBC News, pierwsza niezamówiona przesyłka reklamowazostała doręczona w 1978 roku - jeszcze w czasach Arpanetu. 3 maja 1978 r. szef działu marketingu Digital Equipment Corporationrozesłał użytkownikom informację o pokazie organizowanym przezswoją firmę. List wzbudzil olbrzymie kontrowersje nie tylko zpowodu złamania obowiązującej polityki sieciowej, jak i ze względuna dość prymitywny język. Analizy pokazują, że podczas gdy jeszczedwa lata temu udział przesyłek określanych jako spam w ogólnejliczbie e-maili wynosił 8%, tak obecnie wskaźnik ten przekroczyłjuż wysokość 40%. Amerykańska organizacja FTC ostrzega także, żeokoło 660 z tysiąca przykładowych niezamówionych ofert reklamowychzawiera nieprawdziwe informacje. Informacje o wyjątkowych promocjach, materiały pornograficzne, czywołanie o pomoc z dalekiej Nigerii mogą już też niedługoprzychodzić na telefon komórkowy. To perspektywa jaką przedstawiliamerykańscy specjaliści na ubiegłotygodniowej konferencjidotyczącej spamu. Choć prawo federalne w USA zabrania operatorom udostępniać numerytelefonów komórkowych, to wciąż nie ma prawa które zabraniało bywykorzystywać internetowe bramki SMS do rozsyłania niechcianychwiadomości. SMS-y to wciąż mało popularna usługa w USA i operatorzyboją się, że jeżeli nie uda się opanować problemu spamu, to kliencizniechęcą się jeszcze bardziej, tym bardziej że w USA płaci się zaodebranie SMS-a. Spam "komórkowy" to ogromny problem w Japonii. Jak podał największyoperator, firma NTT DoCoMo, SMS-y w ubiegłym roku okazały sięnajpopularniejszą usługa telekomunikacyjną. Nowe prawo antyspamowe,akcje edukacyjne klientów oraz filtrowanie wysyłanych wiadomościprzyczyniły się do ogromnego zmniejszenia liczby niechcianychwiadomości, jednak jak mówi przedstawiciel firmy, Jiro Murayama -"Codziennie ok. 38 mln klientów naszej firmy dostaje średnio 30niechcianych SMS-ów". Źródło: Jama Mastaha, 4D

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.