30 tys. kropek w iPhonie może nie wystarczyć. Sony zapowiedział system lepszy niż Face ID

30 tys. kropek w iPhonie może nie wystarczyć. Sony zapowiedział system lepszy niż Face ID02.01.2019 17:04
Moduł Face ID w iPhonie XS.

Technologia rozpoznawania twarzy nie jest niczym nowym w smartfonach. Nie, iPhone X nie był pierwszym smartfonem, który dostał taką funkcję biometrycznego zabezpieczenia. Jednakże, jedno trzeba Apple przyznać, inżynierowie zrobili bowiem system, który nie tylko działa sprawnie, ale jest naprawdę bezpieczny. Niebawem jednak technologia firmy Tima Cooka może zostać wyprzedzona – Sony zapowiedział wprowadzenie nowych sensorów.

Technologia Face ID, która zadebiutowała wraz z iPhonem X, aby następnie trafić do wszystkich iPhone’ów wydanych w 2018 roku i iPada Pro, nie przechowuje zwykłego zdjęcia twarzy. Rozwiązanie Apple korzysta z 30 tys. niewidzialnych kropek, które rzucane są na twarz użytkownika, aby stworzyć mapę głębi. Dzięki temu, nie można w prosty sposób obejść zabezpieczeń. Warto zauważyć, że bardzo zbliżone rozwiązanie trafiło też do smartfonu Huawei Mate 20 Pro.

Niebawem zaawansowany system rozpoznawania twarzy użytkownika, który będzie mógł zostać wykorzystany nawet do logowania się do aplikacji bankowych, może trafić do większej liczby smartfonów z Androidem. Firma Sony zamierza bowiem przyśpieszyć produkcję nowych sensorów 3D, które będą stosowane w przedniej i tylnej kamerze. Rozwiązanie ma początkowo trafić do urządzeń Sony, ale niewykluczone, że japoński producent zdecyduje się sprzedawać technologię innym producentom smartfonów.

Sony zamierza korzystać z pulsujących sygnałów laserowych. Firma twierdzi, że technologia tworzy bardzo szczegółowy model twarzy użytkownika (dokładniejszy niż Face ID) i może pobierać wzorce w odległości do 5 metrów. Podobno ma działać lepiej od Face ID. Trzeba mieć jednak na uwadze, że Sony zamierza wprowadzić autorskie rozwiązanie w drugiej połowie 2019 roku. Wówczas na rynek mogą już trafić tegoroczne iPhone’y, które najpewniej otrzymują lepszą technologię Face ID niż modele XS i XR.

Wprowadzenie nowego systemu rozpoznawania twarzy w smartfonach Sony nie powinno jednak doprowadzić do usunięcia czytnika linii papilarnych. Możliwe, że japoński producent, wzorując się na konkurencji, zdecyduje się na czytnik wbudowany w wyświetlacz. W końcu już Huawei oferuje taką funkcję, a jeśli sprawdzą się nieoficjalne informacje, to czytnik w ekranie trafi także do Samsunga Galaxy S10. Mało prawdopodobne, aby Sony zdecydował się na równie kontrowersyjny ruch, jak Apple – firma Tima Cooka usunęła Touch ID z nowych iPhone’ów, zostawiając jedynie system rozpoznawania twarzy.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.