Blog (22)
Komentarze (1.6k)
Recenzje (13)

Oddajemy naszego smartphone'a do serwisu, czyli jak to sie robi w Polsce ... część 3 ... konsument jest zawsze spisany na straty.

@_tommy_ Oddajemy naszego smartphone'a do serwisu, czyli jak to sie robi w Polsce ... część 3 ... konsument jest zawsze spisany na straty.11.12.2012 14:05

Jestem właśnie po rozmowie z rzecznikiem praw konsumenta.

Z panią rzecznik rozmawiałem już wcześniej, nakreśliłem tylko temat naszej poprzedniej rozmowy.

Opisałem pokrótce całą sytuację od chwili ostatniej rozmowy, czyli odmowa przyjęcia reklamacji, problematyczne zachowanie serwisu, przeciąganie sprawy...

Jakie było moje zdziwienie jak usłyszałem co powiedziała mi pani rzecznik. Dowiedziałem się, że w moim przypadku nie mam szans na pomyślne zakończenie sprawy ponieważ to na mnie, jako konsumencie ciąży obowiązek udowodnienia, że to nie ja miałem wpływ na tzw. "ingerencję cieczy" i jeśli dojdzie do jakiejkolwiek rozprawy, nawet przed sądem polubownym to i tak będę musiał mieć ekspertyzę. Na to wtrąciłem pani rzecznik pytanie, ale co mi da ekspertyza która i tak stwierdzi ingerencję cieczy i jak mam udowodnić, że to nie ja zrobiłem? Pani Rzecznik oczywiście szybko i konkretnie mi udzieliła kompletnej odpowiedzi. Wszystko jest oczywiście przeciwko mnie, jak to zwykle bywa. Jeśli przegram sprawę to będę musiał zapłacić za ekspertyzę, ale i tak jestem postawiony przed faktem dokonanym, jestem bez szans na jakiekolwiek pomyśle rozwiązanie.

Padło też dość ciekawe pytanie, mianowicie jak oddawałem telefon? Czy z reklamacją do gwaranta czy bez gwarancji jako "sprzęt niezgodny z umową" . Tylko skąd miałem wiedzieć o tym jak mogę oddać telefon. Jak to powiedziała pani rzecznik, to jest najczęstszy problem sprzedającego, że nie informuje klienta o tym jak reklamować produkt. Pomyślałem sobie, że jawnie zostałem oszukany ponieważ nie musiałem znać swoich praw odnośnie reklamacji sprzętu. Wraz z panią rzecznik doszedłem do wniosku, iż jedynym rozwiązaniem jest zgłoszenie sprawy do Inspekcji Handlowej która może przeprowadzić kontrolę. Tylko, co da taka kontrola? Znając polskie realia to ktoś zaprzyjaźniony z IH powiadomi serwis o kontroli...

Także sprawa jest z góry skazana na przegraną...

Reasumując, przepisy nie są dla nas, klientów, lecz dla sprzedawców, serwisów i wszystkich tych instytucji które na co dzień z nami handlują i oferują nam swoje usługi.

12.12.2012

Telefon trafił dziś do serwisanta z polecenia.

Mam dosyć walki z wiatrakami. Założę się, że część komentujących zawiodła się na mojej decyzji, że sprawy dalej nie ciągnąłem. Spieszę wyjaśnić co i dlaczego.

1. Zdecydowałem się oddać telefon do serwisu ponieważ nie mam czasu na wojny z debilami. Teraz biorąc nowy telefon, tzn. zanim go wezmę, dowiem się kto serwisuje ten sprzęt, jaki serwis robi naprawy gwarancyjne i napewno będę omijał Regenersis

bardzo szerokim łukiem

bo wiem do czego prowadzą naprawy w serwisie mającym w d... w głębokim poważaniu poważnego klienta.

2. Sprawy nie odpuszczam. Czekam na wycenę naprawy i po ewentualnej naprawie sprawę popchnę dalej. Ale tylko po to aby każdy wiedział, że polskie realia serwisowania to "lanie wody", w przenośni i dosłownie.

16.12.2012

Pozwolę sobie na kolejny edit tego wpisu. Tym razem chcę wspomnieć o niewiedzy jaką dysponowałem do dnia w którym zostałem uświadomiony

jak głupi jest Polak w chwili, gdy okazuje się, że ma w ręce sprzęt wątpliwej jakości.

Nie twierdzę, że każdy jest takim gamoniem w kwestii prawa. Teraz już wiem, że przy zakupie jakiegokolwiek sprzętu muszę 5 razy zastanowić się zanim podejmę ostateczną decyzję.

Wiadomo, że

nieznajomość prawa może zaszkodzić

ale nie każdy z nas kupując cokolwiek związanego z elektroniką będzie wcześniej wertował kodeksy aby zgłębić wiedzę która i tak może nigdy mu się nie przydać.

Ze swojej strony mogę jedynie przeprosić za siebie i obiecać, że będę z większym dystansem podchodził do zakupów. Będę również baczniej pilnował praw i obowiązków jakie mam i z jakich mogę skorzystać.

Dziękuję i pozdrawiam ;)

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.