Blog (13)
Komentarze (815)
Recenzje (1)

Jak popsuć sobie początek wiosny - czyli o zakupach internetowych, serwisie i o zaufaniu słów kilka...

@adamk1985Jak popsuć sobie początek wiosny - czyli o zakupach internetowych, serwisie i o zaufaniu słów kilka...10.05.2016 00:23

W poprzednim wpisie...

Przedstawiłem Wam historię mojego wysłużonego już laptopa - chętnych zapraszam do lektury: Czasu nie zatrzymam, ale walczymy!...

Postanowiłem zakupić nowy sprzęt

Jak widzicie ten wpis powstawał bardzo długo (jeszcze marzec), a przyczynę tego stanu rzeczy poznacie poniżej.

Po miesiącach "poszukiwań" wykonałem konkretną analizę swoich wymagań i faktycznych potrzeb, która to przy uwzględnieniu optymalnego stosunku jakość/cena/wydajność przyniosła finalnie decyzję na rozsądnym i akceptowalnym dla mnie pułapie cenowym t.j. ~2,5 tys. zł.

Inspiron 7548 - piękna 15-tka, ale serwis nie dał sobie rady aby prawidłowo działała

To właśnie ten model został wytypowany spośród wielu innych. I o ile to był względnie trafny wybór, to już dalsze przygody z zakupem - istna MAKABRA.

Prawda jest taka, że kupiłem z początkiem lutego egzemplarz outletowy i na dzień dzisiejszy (mamy 8 maja, 3 miesiące później) jestem bez pieniędzy, bez sprzętu i skazany na łaskawe oczekiwanie wysłania do mnie innego laptopa. -------------------------------------------------------------------------------- Aktualizacja 09-05: po interwencji na FB otrzymałem wreszcie info o wysyłce. -------------------------------------------------------------------------------- Usterki: [img=dysk1][join][img=dysk2][join][img=dysk3][join][img=szpara]

Sprzęt kupiłem na tej aukcji: DELL 5963049670 gdzie jedyna wada to niewielka rysa - nawet nie przeszkadzała. Projekt laptopa na najwyższym poziomie stylizacji - za tą cenę aluminium i plastik naprawdę połączone dobrze i ze smakiem. Chciałem napisać tu jego recenzję - no już nie napiszę ;-(

Osoby, które chcą dowiedzieć się więcej na temat perypetii serwisowych tego konkretnego modelu zapraszam do odwiedzenia tej strony producenta: DELL SERWIS

Chciałem również zaznaczyć niekompetencję zarówno serwisu X-Kom jak i DELL-a, lecz przede wszystkim sposób traktowania sprzętu jak i klienta - są analogiczne niestety.

Uważam, że te "wygodne" procedury są po prostu do D****Y, a ludzie muszą wg nich działać! Cierpi klient, ale sklep ma porządek - czy oby na pewno? Czytajcie dalej...

Poniżej dokumentacja laptopa po powrocie z reklamacji poprzez X-Kom (podkreślę, że sprzęt wysłano do Della - czyli przed odesłaniem do mnie przechodził dwukrotnie procedurę weryfikacji przed wydaniem) -> poziom, poniżej krytyki. Laptop wróciłcału usyfiony i jak "psu z gardła" wyjęty, wystarczy spojrzeć poniżej:

[1/2] oderwać, popsuć i przykleić - piękne
[2/2] zgłoszona, udokumentowana odstająca ramka - nie ruszona
[1/2] też oderwali i na brudny touchpad nałożyli
[2/2] na początku wyglądało to jak zarysowanie obudowy, a klapa jest z AL

[join][img=folia]

pianko-torebka, którą miałem - zniknęła na serwisie

Skarga do X-Kom skutkuje odesłaniem do serwisu Dell-a, a w Dell-u każą dzwonić i zgłaszać poprawki poprzez gwarancję NBD. Nalepki? A po co panu nalepki - proszę je sobie odkleić jeśli wyglądają nieestetycznie - nie wymagamy ich przy gwarancji... Ocenę "podejścia" pozostawiam Wam, gdyż ja zdanie mam już solidnie wyrobione - na minus.

Mogłem oddać sprzęt przed upływem 14 dni...

Tak, już wiem, że głupio zrobiłem. Powinienem był go oddać w ciągu 14 dni i kupić w innym miejscu. Dobre opinie o sklepie X-Kom i produktach Dell, a przede wszystkim błahość usterek, sprawiły, że podjąłem (jak sie okazuję najgorszą) decyzję - wybrałem Naprawę Gwarancyjną.

Wszystko trwało w zasadzie dwa miesiące. Wspomnę tylko krótko, ile nerwów, maili i czasu na telefonie straciłem - ZA DUŻO! Przy niesamowitym uporze po mojej stronie udało mi się uzyskać dokument od Producenta o nieskutecznej naprawie z możliwością dokonania wymiany poprzez sklep.

Serwis Dell telefonicznie oceniłem finalnie na 50% - teraz, uważam, że 30% to byłby prezent z mojej strony. Zdjęcia z ostatniej wizyty przed drugim serwisem Della:

[1/2] taki sprzęt zostawił
[2/2] mi technik przy ostatniej wizycie

[join][img=dell3][join][img=dell4]

Dell, tym pismem, oddał "pałeczkę" firmie X-Kom i nie dążył w żaden sposób do tego, abym pozostał przy wyborze właśnie ich sprzętu. W przyszłości nie kupię już od nich żadnego produktu.

Zwrot towaru wadliwego i co teraz? Jakie propozycje otrzymałem od X-Kom...

Procedura samego zwrotu (na podstawie rękojmi) w sklepie wygląda tak, że po zgłoszeniu samego faktu otrzymujemy numer RMA oraz instrukcję jak zamówić kuriera na koszt X-Kom.

Ważne podkreślenia w tym miejscu: --------------------------------------------------------------------------- Jako Nadawca To My Odpowiadamy Za Przesyłkę A Nie Płatnik! ---------------------------------------------------------------------------

Musimy zatem dobrze zabezpieczyć przesyłkę, a jej stan udokumentować dokładnie za pomocą aparatu (może być ten w telefonie jeśli nie ma innego).

Po dostarczeniu do serwisu paczka jest "rejestrowana", a zawartość sprawdzana przez serwis X-Kom. Następnie nie następuje żadna wymiana (jak uparcie twierdzi sklep), wystawiana jest po prostu korekta. Wszystko od przyjęcia na serwisie trwa w trybie zwykłym - ok. 5 dni roboczych, a w trybie określonym jako "priorytetowy" - też 5 dni roboczych. ;-)

Potem mamy dwie opcje: 1. - tylko zwrot pieniążków lub 2. - złożenie nowego zamówienia

Wybrałem opcję 2, ufając nadal sklepowi. Pierwsza propozycja sklepu to jawna potwarz - taki sam model laptopa (bo zaznaczyłem od razu, że słabszego nie chcę) -> też outlet i też po serwisie! Miałem zrezygnować, ale poszukałem i wybrałem sprzęt nowy, droższy. Z dopłatą po mojej stronie (co po takich przejściach naprawdę jest oznaką dobrej woli).

Myślałem, że otrzymam to czego zabrakło przy pierwszym "podejściu". ------------------------------------------------------------------------- Pragnę nadmienić, że następuje tu Reklamacja na podstawie Rękojmi -> Towaru Niezgodnego z Umową! ------------------------------------------------------------------------- Sprawę reguluje w tym przypadku KC i m.in. art. 566 i art. 567- a działowi rozliczeń polecam lekturę bo ktoś inny już by zgłosił sprawę do Rzecznika Konsumentów i PIH-u. Korekta nie uwzględniała kosztów transportu, które opłaciłem. Niby nic, ale sklep tłumaczy się, że koszt wysyłki kolejnego laptopa jest po ich stronie.

Asus R510 - wymiana z niespodzianką

Wybrałem sobie to cudo: ASUS R510

Zwróćcie uwagę na info o koszcie wysyłki - Wołami Napisane - DOSTAWA GRATIS !

Jak pisałem jednak wcześniej - tak czy inaczej wg KC - to po stronie SPRZEDAWCY jest poniesienie kosztów dostarczenia przedmiotu wolnego od wad w moim konkretnym przypadku. ---------------------------------------------------------------------------- Mniejsza o to, machnąłem już ręką! Jednak niesmak pozostaje! ---------------------------------------------------------------------------- A jeszcze bardziej się zdziwiłem po odbiorze przesyłki -> dostałem laptopa pochodzącego ze zwrotu konsumenckiego ! Ramka matrycy z długą rysą ok. 10cm, dolna obudowa cała brudna i nosząca ślady demontażu, HDD z przepracowanymi godzinami i klawisz "Y" z inną nalepką niż pozostałe na klawiaturze.

[1/2] rozkręcany laptop jako nowy?!
[2/2] ze śladami po jakiejś nalepce...?

[join][img=asus3][join][img=asus4]

Sprzęt zwróciłem, czekam od 4 maja (potwierdzenie odebrania przez serwis paczki) na komputer nowy - do 3 razy sztuka.

Ciekawą rzecz napisał serwis w Zgłoszeniu: - "Stan fizyczny: lekko uszkodzone opakowanie , lekkie zabrudzenia"

Laptopa odesłałem w takim stanie w jakim przyszedł do mnie. Po szybkiej weryfikacji (15-20min) wrócił do pudła i czekał na kuriera - nawet z niego nie korzystałem !

Moje Zaufanie, Cierpliwość i Dobra Wola zostały wyczerpane - i tak długo wytrzymałem, ale do X-Kom nie wrócę!

Zdjęcia usterek dorzucę do tekstu jakoś w tym tygodniu, a resztę historii opiszę w następnym wpisie. Czuję, że to nie koniec... ;-( -------------------------------------------------------------------------------- Aktualizacja 10-05: laptop dotarł i wszystko jest ok. Zdjęcia uzupełniłem ;-D ----------------------------------------------------

Na pocieszkę dostałem w gratisie mysz bezprzewodową (MODECOM) oraz torbę na laptopa (SHIRU).

--------------------------------------------------------------------------------

Wszystkim dziękuję za poświęcony czas i zachęcam do aktywnego komentowania.

Żałuję tego Della bo to był sprzęt, który naprawdę mi "wpadł w oko" - no cóż -> "Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma"

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.