Blog (11)
Komentarze (266)
Recenzje (0)

UPC, czyli jak dać się zrobić w konia

@AdrianSasquatchUPC, czyli jak dać się zrobić w konia31.12.2012 16:17

Witam Cię w tym przepięknym, aczkolwiek w Warszawie nieco pochmurnym dniu. Jako że koniec świata i święta za pasem, a sylwestrowe Achtungi jeszcze nie zaczęły strzelać, to przyszło mi dzisiaj zająć się pewna niemiłą sprawą dotyczącą tytułowej firmy. Zacznę może jednak po kolei...

W połowie listopada, 16 dokładnie, z racji wykupienia firmy Aster (jak ja za nią tęsknię ;( ) i skończenia z nią umowy należało podpisać nową. Z Netią nieciekawe stosunki moja rodzina już miała i dotąd, mimo już, czy ja wiem, roku od ostatniego konkretnego kontaktu z tą firmą, dotąd domagają się zaległych rachunków za internet grożąc drogą sądową. Problem w tym, że żadna umowa ostatecznie nie została podpisana (Netia uparcie twierdzi, że tak było i że ponoć ma dowody ;) . Ba!, nawet nie ma doprowadzonej instalacji do naszego mieszkania, ale przecież usługi są cały czas świadczone :)

W związku z powyższym zdecydowaliśmy się przystać na super-hiper ofertę UPC, czyli internet 30Mb/s z modemem Wi-Fi-Ri-Fi, kanałów w HD więcej, niż w Bałtyku wody i praktycznie bezpłatne połączenia stacjonarne i komórkowe, a to wszystko za oszałamiającą kwotę 120 PLN (słownie sto dwadzieścia polskich złotych- co za szał!). A do tego pakiet ultra FullHD z Cyfrą+ i innymi bajerami, których i tak nikt nie ogląda, przez miesiąc za darmo.

Wszystko było "cacy", internet rzeczywiście jest tak szybki, jak na papierku, nawet Wi-Fi się przydało do szantażowania młodszej siostry, która w tamtym czasie jako jedyna miała smartfona i z niego korzystała (wiem, jestem okropny ;) Niestety cała cukrowa otoczka rozpuściła się, jak kry w Wiśle, kiedy przyszła pierwsza faktura w połowie grudnia, według której za świadczone usługi należało zapłacić 152 zł. Występuje tu pewna, nawet zauważalna niezgodność z wcześniej obiecaną kwotą, prawda? Czyżby ktoś zrobił sobie pogawędkę z daleką rodziną w Stanach i przebił limit rozmów? A może po prostu UPC chce kogoś, ładnie mówiąc (bo na usta cisną się brzydsze słowa), oszukać? Tak, czy siak, ta sprawa musiała poczekać, ponieważ w tamtym czasie święta się zbliżały i nie było czasu na inne rzeczy.

I tak dochodzimy do dnia dzisiejszego. Wraz z mamą (żeby jej znowu czegoś nie wcisnęli) udaliśmy się do najbliższego punktu obsługi klienta rzeczonej firmy, aby sprawę wyjaśnić. Tam zastaliśmy kilka równie niezadowolonych osób. O dziwo wszystkie okienka były czynne, a my byliśmy "tylko" o 15 numerków dalej od obecnie przyjmowanego. "Tylko", ponieważ, jak się okazało, UPC ma swój własny system odliczania i po B181 następuje B173. Tak, żeby było weselej. Po odstaniu słusznych 30-45 minut i obejrzeniu 2 odcinka 2 sezonu MLP:FiM na telewizorze w poczekalni, na którym o dziwo było włączone Mini-Mini, w końcu nadeszła nasza kolej.

Widząc reakcje poprzednich klientów nie byłem zbyt optymistyczny i nie myliłem się. Miła pani z uśmiechem na twarzy uprzejmie wskazała nam dwa wiersze w opasłych tabelkach umowy, które określały zamówione usługi. Jedna z nich rzeczywiście opiewała na 120 złotych i zawierała wszystko to, co było obiecane. Drugą natomiast był pakiet HBO HD, w ironicznie nazwanym dziale "Twoje KORZYŚCI dodatkowe" i należało za niego zapłacić 25 zł miesięcznie, co po zsumowaniu dużo bardziej pasowało do kwoty na fakturze.

[1/2]
[2/2] winowajca

Oczywiście padło pytanie, czy można z tego zrezygnować i padła także oczywista odpowiedź "Tak, przez pierwszy miesiąc od zamówienia usługi", czyli i tak przed otrzymaniem pierwszej faktury, która przyszła 18 grudnia. Oczywiście istnieje też opcja zapłacenia za zerwanie umowy.

Nasz przypadek i tak był dość łagodny, ponieważ kwota 25 zł jeszcze tak bardzo nie uderza w rodzinne finanse. Gorzej było z niedowidzącym emerytem, któremu rachunki z także obiecanych 120 zł podskoczyły do 200. W ogóle większość osób stała także niezadowolona z wysokości rachunku i także odchodziła ze skwaszonymi minami od okienek. Jestem ciekaw, jak długo utrzymają się na rynku z takim podejściem do klienta...

(To oczywiście pytanie retoryczne i jestem pewien, że UPC bez problemu sobie poradzi, chociaż za 2 lata, po wygaśnięciu umowy, jeżeli tylko uda mi się znaleźć porządną alternatywę, to stracą jednego klienta i nie zyskają z jego strony żadnego nowego)

Cała wyprawa nie okazała się jednak całkowicie bezowocna i w drodze powrotnej, wbrew tradycji, zakupiłem butelkę wytrawnego, czerwonego wina, które ze smakiem wypiję ze znajomymi świętując nadejście nowego roku. Dobrej zabawy życzę też tobie, drogi czytelniku i aby szczęście i czujność przy podpisywaniu umów nie opuściły Cię ani na chwilę w roku 2013 ;)

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.