Blog (122)
Komentarze (1.1k)
Recenzje (4)

Nie umiem w Snapchat – wywiad ze samym sobą

@AlbatrosZippaNie umiem w Snapchat – wywiad ze samym sobą18.06.2017 00:41

Od kilku lat byłem aktywnym użytkownikiem aplikacji Snapchat. Obecnie jestem pasywnym członkiem społeczeństwa opisywanej aplikacji, który bardziej ogląda czyjeś relacje z różnych czynności życiowych, niż wrzuca godziny materiałów na serwery tejże aplikacji. Dziś w swoim artykule chciałbym przedstawić, co obecnie odpycha mnie od tej platformy, a co powinno być poprawione.

Kto pamięta tą ikonę?
Kto pamięta tą ikonę?

Wywiad ze samym sobą

Autorze drogiego bloga o co chodziło w „Nie umiem w Snapchat”?

Powiem szczerze, że po dłuższej przerwie spowodowanej tym że korzystałem z telefonu, który miał platformę Windows Phone powróciłem ponownie do Androida. Pierwszą rzeczą, którą zrobiłem po rozpakowaniu telefonu była instalacja Snapchata. I nastał kryzys, który trwa do dziś, a właściwie codziennie odpowiadam na pytanie w swoim umyślę „Co mam tam publikować?” zawsze te pytanie prowadzi do błędnej odpowiedzi. Przeważnie to co publikuje powoduje złość i odpowiadanie na głupie pytania obserwujących.

Dlaczego chcesz skasować konto?

Jest wiele problemów powodujących dyskomfort, z korzystania tej aplikacji. Na początek powiem, że ta aplikacja z wersji na wersje jest bardzo ociężała dla pamięci operacyjnej i baterii mojego urządzenia. Czasem bywa, że aplikacja nie chcę załadować się, a jej załadowanie grozi tym, że snapy zaobserwowanych użytkowników ładują się bardzo długo. Brakuje mi wersji lite, która zostałaby odciążona z wielu bezużytecznych funkcji. Drugim argumentem, który bardzo przekonywuje mnie do skasowania konta na tym portalu to kontent, który jest produkowany. Przeważnie są rzeczy, które nie powinny być opublikowane na światło dzienne publiki.

Niektórzy myślą, że są w reality show [źródło: http://tiny.pl/g1ckq]
Niektórzy myślą, że są w reality show [źródło: http://tiny.pl/g1ckq]

Po co chcesz skasować konto, jak są funkcje komunikacji?

Jak komunikacja tekstowa działa bardzo dobrze to rozmowy głosowe i wideo są dramatem. Przez wiele tygodni korzystałem z funkcji komunikacji głosowej via Snapchat. Rozmowy były przerywane, a jakość była bardzo słaba. A przy wideo rozmowach na moim urządzeniu i osoby, która rozmawiała,ze mną wyskakiwał komunikat „Proces Snapchat został przerwany”.

Celebryci również nie potrafią używać ze Snapa – przykład z dnia 15 czerwca bieżącego roku

Kilka dni temu aktorka znana z filmu „Tylko mnie kochaj” i z serialu „M jak miłość” opublikowała ten film na omawianym portalu. [youtube=https://www.youtube.com/watch?v=nCOiMdDxQDs]

Po kilku chwilach film z jej konta został usunięty, ale pamiętajmy Internet, jest jak kobieta i nie zapomina. Po kilku godzinach wszystkie portale plotkarskie miały na głównej stronie informację na temat tego Snapa. Ten przykład ukazuje, że gwiazdy i celebryci nie potrafią też korzystać ze Snapchata. Musiała potem sprostować swoje przewinienie. Podsumowując wiele rzeczy, które nie powinny,być są publikowane na światło Snapchata. Zwykłemu człowiekowi uchodzi to przeważnie płazem, a osoba na tak zwanym świeczniku musi się tłumaczyć.

Co należało zmienić w aplikacji, aby ponownie mógł publikować różne rzeczy i kasujemy konto

Deweloperzy zamiast kolejnych „potrzebnych funkcji” powinni podejść do problemu optymalizacji. Na flagowcach i na iPhone ta aplikacja śmiga bardzo dobrze,to na telefonach ze średniej i niskiej półki płynność aplikacji jest dyskusyjna. Chciałbym, aby MyStory, miało funkcję, która nadaje uprawnienia dla danego postu np. blokowanie tworzenia zrzutu ekranu czy wyświetlenie dla danego grona osób. Dostęp do Snapchat Memories przez przeglądarkę internetową, czyli stworzenie chmury, która będzie mogła pobierać i wyświetlać zapisane zdjęcia.

Jak skasować konto na Snapchat

Wchodzimy na załączony załącznik i postępujemy zgodnie z instrukcjami strony

[1/2] Logujemy się do swojego konta
[2/2] Potwierdzamy hasłem swoją decyzję
Goodbye Snapchat
Goodbye Snapchat

Wszystkie aplikacje chcą być, jak Snap

Od kilku miesięcy widoczny jest trend agregowania funkcji mój dzień. W przypadku Instagrama kopia Snapchata wyszła bardzo dobrze to w przypadku Facebooka mam swoiste, ale. Mianowice dodanie „Mój dzień” początkowo w Facebook Messenger, a następnie do Facebooka spowodowała to, że z tych aplikacji powstał grubasek, który skraca poziom baterii. Jednak deweloperzy pomyśleli i stworzyli odchudzone wersje najpopularniejszych aplikacji. Moim zdaniem dodawanie funkcji „Mój dzień” a.k.a My Story może spowodować, że bohater mojego postu może zostać odpychany na boczny tor.

Instagram, jest idealnym przykładem wykorzystania My Story (zostały usunięte zdjęcia i nazwy użytkowników, których obserwuje)
Instagram, jest idealnym przykładem wykorzystania My Story (zostały usunięte zdjęcia i nazwy użytkowników, których obserwuje)

Słowem podsumowania

Pisanie tego postu zmotywowało mnie do pożegnania z uzależnieniem od Snapchata. Snapchat, jest swoistą modą, jak finger spinner. Za kilka lat niektóre osoby będą wspominać używanie Snapchata i ask.fm (może o ask.fm powstanie jakiś artykuł). Dzięki temu mój telefon działa szybciej i dłużej niż po instalacji Snapa, a może to efekt placebo. Przedstawiony błąd w tytule jest celowy. Zapraszam do komentowania i zwracania uwag.

Zaczynają się dobre czasy dla mojego telefonu
Zaczynają się dobre czasy dla mojego telefonu
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.