Blog (8)
Komentarze (169)
Recenzje (2)

Amazon: zero emejzingu, same problemy

@AnonimitoAmazon: zero emejzingu, same problemy10.11.2016 09:46

Od jakiegoś czasu zbierało mi się rzeczy, które w jakiś magiczny i niesamowity sposób były dostępne tylko na Amazonie. Nie miałem tam konta, ale że zrobiło się sporo różności do kupienia - przełamałem się... W sumie wiele osób chwaliło...

Rejestracja bez zgrzytów, zamówienia też, ale dalej...

1. Płatność: podaj kartę albo spadaj na drzewo

Taki emejzing, a tu nie ma PayPal-a. Mogę zrobić płatność albo kartą, albo kuponem. Nie podoba mi się to zbytnio, ale dodaję kartę. Zamówienie przelatuje, przynajmniej pierwsze.

Przy kolejnym otrzymuję wieść: "We were unable to process your purchase with your current payment information. Please enter a valid payment method and an address which are both local."

Hugon wie o co chodzi, bo komunikat jasny jak światło czarnej żarówki. Może jakiś geoblock. Nie ma mocnych, zamówienie nie przechodzi, wywieszam białą flagę.

2. Zamówienia zamówione - wyparowały

W trakcie walki z zamówieniem 2 nagle "z radością" odkryłem, że zamówienie 1 było, ale wyparowało z listy zamówień (kasa z konta też). Dostałem maila po... niemiecku (czemu po niemiecku?), że trzeba... w sumie to nie wiadomo co trzeba, bo nic z niego nie wynika poza tym, że jak nie zrobię czego każą, to za 3 dni zamówienie zostanie anulowane i że mam to zrobić faksem. Szkoda, że nie gołębiem pocztowym. W XXI wieku wymaganie kontaktu faksem jest żałosne.

Mam zrobić coś, nie wiadomo co, w 3 dni, bo zamówienie zostanie anulowane.

[code=]Guten Tag,   um Ihre Bestellung weiter bearbeiten zu können, benötigen wir Ihre Unterstützung beim Abgleich Ihrer Zahlungsdaten. Der Zugang zu Ihrem Kundenkonto ist während dieser Prüfung vorübergehend nicht möglich. Bitte eröffnen Sie bis zum Abschluss der Überprüfung kein neues Kundenkonto.   Ihre Bestellung wird 3 Tage für den Datenabgleich aufrechterhalten. Nach Ablauf dieser Frist wird Ihre aktuelle Bestellung automatisch storniert.   Bitte lassen Sie uns eine aktuelle Kreditkartenabrechnung zukommen, aus der Folgendes hervorgeht:   - der Karteninhaber - die Kreditkartennummer - die gespeicherte Rechnungsadresse   Geben Sie bitte Ihre Bestellnummer und Ihre E-Mail-Adresse an, um die Bearbeitung innerhalb von 24 Stunden zu gewährleisten.   Unsere Faxnummer finden Sie auf der Hilfeseite von Amazon.de:   www.amazon.de/fax   Sollten Sie keinen Zugang zu einem Faxgerät haben, so können Sie uns die Kreditkartenabrechnung per Post an folgende Adresse senden:   Amazon.de GmbH Abteilung: Adressen-Bestätigung Gewerbepark D55 D-93059 Regensburg   Nach erfolgter Überprüfung benachrichtigen wir Sie per E-Mail.   Wir hoffen auf Ihr Verständnis für diese Sicherheitsmaßnahme, die zum Schutz unserer Kunden durchgeführt wird.   Freundliche Grüße   Amazon.de http://www.amazon.de ====================[/code]

Na różnych egzotycznych sklepach kupowałem, w UAE, Chinach, we Włoszech (+ eBay, AliExpress). Wszędzie prościej lub trudniej, ale dało się przejść do realizacji, nawet na mniejszych sklepikach. Ale nigdy takiej żenady jak na Amazonie, który niby pretenduje do miana potentata nie trafiłem - niejasne procedury, maile w języku od czapy, nie wiadomo ani czego chcą, ani po co, w sumie sprowadza się to do tego, że kasy u nich nie zostawię, bo nawet nie ma jak i mam tylko nadzieję, że to co z konta wyparowało - wróci na swoje miejsce.

Przy okazji wpisuje się to w radosny krajobraz, że zakupy internetowe dla przeciętnego Kowalskiego skomplikowano tak, że prościej ściągnąć coś na lewo z netu niż legalnie kupić. Brawo...

Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.