Blog (1)
Komentarze (7)
Recenzje (0)

Zablokowana poczta Google

@AntyZablokowana poczta Google10.02.2022 15:56

Google to nasz wielki braciszek, który bardzo mocno troszczy się o bezpieczeństwo naszych skrzętnie przechowywanych danych. Na wszelkie sposoby próbuje wydębić od nas nr telefonu i zachęcić do logowania przy jego pomocy.

Nie każdy daje się takiej indoktrynacji i nie chce, żeby ktokolwiek, a ze szczególnym uwzględnieniem nasz wielki brat Google o nim cokolwiek wiedział. Konto do celów biznesowych, do szeroko pojętej polityki niespecjalnie się nadaje, choćby dla samej nieokiełznanej w szerszym znaczeniu zasady, aczkolwiek nawet kiedy służy do pisania z najbliższą połówką elaboratów miłosnych. Wyjątkiem są sytuacje, kiedy szczególnie nie zależy nam naszej prywatności i nasze niuanse erotyczne mogą stać publiczne.


Dzielenie się telefonem z konglomeratem korporacji wiąże się z tym, że bezpowrotnie tracimy naszą prywatność, aczkolwiek więcej w tym paranoi niż rzeczywistości. Dla przykładu nasz brat zapomina o naszej przeszłości i dla przykładu na jednym z moich kont, choć te istnieje od samego początku, kiedy zaczął oferować po wyszukiwarce swoje usługi mailowe, czyli gdzieś około roku 2004, nie ma zielonego pojęcia ile mam lat, choć ze mnie stary boomer, a także dziaders w jednym i usilnie, kiedy próbuję oglądać treści zaznaczone jako dla dorosłych na YouTube, próbuje wydębić ode mnie skan dowodu osobistego. Przecież bratu nie dam skanu swojego dowodu osobistego. Oprócz tego kilka lat temu miałem podpiętą kartę kredytową pod konto Google wraz z telefonem i jego numerem.


Tylko, co zrobić, kiedy nasze konto, które założyliśmy bez podawania telefonu, nie chcemy numerem jego się podzielić, a konto zostało zablokowane, a przy każdej próbie odblokowania braciszek chce, żebyśmy się podzielili nr telefonu, ale przecież nie podamy.
Wyjściem z tak niemiłej sytuacji pewnie jest kontakt z firmą, o ile to jest możliwe, nawet nie próbowałem, na samą myśl o tym, źle mi się robi.
Konto zostało zablokowane z prozaicznej przyczyny, próbowałem zalogować się spod innej przeglądarki, bądź i innego komputera. Robot Google uznał, że to nie ja i zablokował konto.

Wyjściem z takiej opresji jest uzbrojenie się w cierpliwość. To już drugie konto, które zostało mi w ten sposób zablokowane i odblokowane. Nie mam nieskończoność kont mailowych, aczkolwiek mogę się doliczyć nawet sześciu. Każde do czego innego. Po miesiącu konta są odblokowane i można się zalogować.

Zastanawia mnie sytuacja, co jeśli do konta, do którego mieliśmy przypisany nr telefonu, ale go już nie posiadamy, konto ulegnie zablokowaniu. Przykładem, nr telefonu był na kartę, po jakimś czasie zmieniliśmy go i nie mamy dostępu do starego. Nic straconego, zaraz się tego dowiemy, bo niechcący przyblokowałem następne konto, ale to już będzie inna historia i jej przyczyny.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.