Blog (121)
Komentarze (1.6k)
Recenzje (1)

ABBA z Universal Music Group i Spotify, Deezer, Tidal

@AudiofilPCABBA z Universal Music Group i Spotify, Deezer, Tidal06.09.2021 11:12

5 listopada 2021 pojawi się płyta, której producentem jest Universal Music Group, co znaczy, że nagrania z niej pojawią się również w ofertach Spotify, Deezer, Tidal, a na 27 maja 2022 zapowiadany jest koncert w specjalnie zbudowanej w Londynie arenie. Soptify i Tidal powstały w Szwecji, a Deezer we Francji, ale łączy ich Uniwersal, a konkretnie inwestycje jakie ma w tym Access Industries i są one także w Facebook. Empik już teraz ma ofertę prezentującą tą płytą.

Powrót stulecia! Legendarna szwedzka grupa ABBA wydaje pierwszy od 40 lat całkowicie nowy album studyjny. Na „VOYAGE” 10 premierowych nagrań ikonicznego skandynawskiego zespołu.

Tracklista:
I Still Have Faith In You
When You Danced With Me
Little Things
Don't Shut Me Down
Just A Notion
I Can Be That Woman
Keep An Eye On Dan
Bumblebee
No Doubt About It
Ode To Freedom

Zwiera dodatkowo: plakat, booklet, naklejka z logo, 3-4 karty z artworkiem.

Opis dotyczy wersji de lux za 129 zł, a bez dodatków kosztować będzie tylko 59 zł. Oferta strumieniowa powoduje, że nie trzeba będzie jej nawet kupować, a słuchanie może być całkowicie bezpłatne, co może tłumaczyć ceną wersji de luxe. Na nią będzie największy popyt, bo standardowa płyta wydaje się najmniej atrakcyjna. Właściwe statystyki klasyfikujące ją na rynku muzycznym zapewnią odtwarzania ze strumienia i w tych bezpłatnych drzemie największy potencjał.

I Still Have Faith In You jeszcze miesiąc przed premierą zyskał w ciągu pierwszych 2 dni ponad 10 mln wejść na YouTube

O tym koncercie można przeczytać

Cyfrowe wersje ABBY powstawały przez wiele miesięcy w technologii motion-capture i technice performance z udziałem czwórki z zespołu i ekipy składającej się z 850 osób, z firmy Industrial Light & Magic założonej przez George’a Lucasa. To pierwsze muzyczne przedsięwzięcie tej firmy.

W ciągu 4 godz. pojawiło się 719 serduszek pod notką na twiteerze:

Hey all, please bear with us. As you can imagine we are experiencing huge demand for presale tickets. The systems are doing their best to operate on a first come first serve basis. Please keep trying, there are plenty of tickets still available. Thank you! ❤️

Nie ma w tym zaskoczenia, bo tego typu oferta z hologramem odnosi już sukcesy kasowe i ma całkiem szeroki zakres. Na takich koncertach można zobaczyć zarówno Franka Zappę, jaki i Roya Orbisona z Buddym Hollym. Zapowiedziana była także Amy Winehouse. Ten temat był już wcześniej poruszony we wpisie z 14 lutego 2020

ABBA z nową płytą i koncertem są bez wątpienia ofertą Metawersum

Edwin Bendyk porusza temat na 59 stronie tygodnika Polityka nr 36(3328) z 1-7.9.21 pod tytułem "Władcy Metarwersum". Na wstępie jest w podtytule: "Pandemia przyspieszyła masową migrację do internetu, co przełożyło się na krociowe zyski cyfrowych korporacji. Potężniejsze niż kiedykolwiek myślą o kolejnym etapie ekspansji – Metawersum". Cyfrowa wersja artykułu, która dostępna jest w całości tylko w prenumeracie ma tytuł "Nadchodzi potężny supercyfrowy świat. Kto za tym stoi?".  Autor artykułu to:

Pisarz, publicysta, prezes Fundacji Batorego, do 2020 r. szef działu naukowego w „Polityce”. Zajmuje się tematyką cywilizacyjną (modernizacja, cyfrowa rewolucja, ekologia). Autor książek „Zatruta studnia. Rzecz o władzy i wolności” (2002), „Antymatrix. Człowiek w labiryncie sieci” (2004), „Miłość, wojna, rewolucja. Szkice na czas kryzysu” (2009), „Bunt w sieci” (2012), „Jak żyć w świecie, który oszalał” (2014, wspólnie z Jackiem Santorskim i Witoldem Orłowskim). W 2020 r. ukazała się książka „W Polsce, czyli wszędzie”. Bendyk prowadzi popularnego bloga „Antymatrix II. Z dziennika kogniwojażera”. Jest wykładowcą akademickim, szefem Centrum Badań nad Przyszłością w Collegium Civitas, członkiem Polskiego PEN Clubu oraz European Council on Foreign Relations.

Wcześniej na 90 stronie noworocznego numeru Polityki (3242) opublikowany został artykuł, który nie dotyczy ABBA, ale jest jednak w temacie. Ma mile brzmiący tytuł " Słychać zmiany." Rozwinięcie w podtytule jest już jednak lekko makabryczne: "Rynek muzyczny w najbliższej przyszłości? Zmarli artyści wstaną z grobów, a żyjący będą z trudem walczyć o przetrwanie". W internetowej wersji tekst dostał tytuł "Hologramowe gwiazdy i wirtualni didżeje, czyli jak się zmienia muzyka". Autor tego artykułu to Bartek Chaciński

Dziennikarz i publicysta zajmujący się muzyką, kulturą popularną (komiks, gry, telewizja) oraz nowym językiem. W „Polityce” od kwietnia 2010 r. Wcześniej w starej „Machinie”, „City Magazine”, „Przekroju”. Współpracuje z Polskim Radiem. Autor serii „Słowników najmłodszej polszczyzny” wydawanych przez Znak i książki „Wyż nisz”.

Podsumowanie

Trudno powiedzieć coś o płycie, która się jeszcze nie ukazała i o koncercie, który się jeszcze nie odbył, ale udostępniony publicznie materiał przy odtwarzaniu z YouTube HD brzmiał z dobrymi głośnikami podobnie do ABBA, a przy niższej rozdzielczości, jak amatorski zespół na jarmarku. Najprawdopodobniej w tym drugim wariancie stanie się bardziej znany i będzie w to pełni kompatybilne, z tym co usłyszą z każdą wersją korzystający tylko z telefonu.  

PS po komentarzach

Odtwarzanie z serwisu Apple Music nie zmieni tego, co jest w podsumowaniu. Ze sprzętem Apple także trudno coś zmienić w tym zakresie. Wikipedia podaje, że Apple zainwestowało w serwis z muzyką dopiero w 2015 roku i dla obsługi z iOS 8.4 oraz Mac OS X 10.9.5. Natomiast o Spotify podane jest, że ruszyli już w 2006 roku, jako usługa dla wszystkich zainteresowanych. Apple uważa jednak, że ich klienci są ich niewolnikami i w tym temacie Wiki w j. ros. informuje (wg tłum. Google):

Po premierze w 2008 roku Spotify szybko stał się popularny w Europie i ukradł niektórych swoich użytkowników z iTunes firmy Apple. Daniel Ek twierdził, że dyrektor generalny Apple Steve Jobs zadzwonił do niego pod koniec 2010 roku i przez kilka minut oddychał przez telefon. Według dziennikarzy Svenska Dagbladet i Seana Parkera, Apple uniemożliwia uruchomienie Spotify w Stanach Zjednoczonych od 2010 roku.

W lipcu 2015 roku aplikacja Spotify iOS bez funkcji płatności została odrzucona przez Apple, który otrzymuje 30% każdej transakcji. Spotify pisze list do Unii Europejskiej w sprawie nieuczciwej konkurencji, który został rozpatrzony dopiero w 2017 r. Unia Europejska postanawia utworzyć komisję do rozpatrzenia sprawy.

W marcu 2019 r. Daniel rozmawia z Komisją Europejską i Komisarzem ds. Konkurencji, wyjaśniając, że Apple, który jest zarówno właścicielem jedynego sklepu z aplikacjami na iPhone'a, jak i konkurencyjnej usługi strumieniowego przesyłania muzyki, ma konflikt interesów i wymaga, aby wszystkie aplikacje płacić 30% dochodu narusza uczciwą konkurencję. Komisja przyjmuje skargę do rozpatrzenia.

Apple odpowiedział w komunikacie prasowym na twierdzenia, że ​​jest podmiotem komercyjnym, a wszystkie aplikacje podlegają tym samym warunkom korzystania z iTunes; obniżenie trzydziestoprocentowej stawki dla aplikacji muzycznych byłoby niesprawiedliwe w stosunku do wszystkich innych aplikacji.

Pod wpisem niniejszym znalazło się także pytanie, które nie jest chyba odosobnione, bo w sieci można znaleźć tekst "Jak włączyć wyrównanie głośności dźwięku w systemie Windows", który rozpoczyna się:

Zdarza się, zwłaszcza podczas słuchania muzyki czy oglądania filmów na głośnikach komputerowych, że dźwięk jest bardzo nierówny. Niektóre partie muzyki są bardziej wyeksponowane, inne z kolei słabo słyszalne. Podobnie jest w filmach, gdzie wybuchy i efekty specjalne są bardzo głośne, a dialogi ledwo słyszalne. Jak sobie z tym poradzić?

Inny jest z tym samym tytułem, ale zaczyna się nieco inaczej i może błędnie zasugerować czytelnika, że problem dotyczy tylko tego OS

Podczas odtwarzania różnych rodzajów dźwięku w systemie Windows możesz zauważyć, że niektóre są głośniejsze niż inne, a inne mogą być ciszej. Może to być bardzo frustrujące doświadczenie, które możesz naciskać, zmieniając regularnie głośność. Jest to problem, który można rozwiązać, zmieniając ręcznie głośność urządzenia audio lub dostosowując ustawienia dźwięku w aplikacji odtwarzającej dźwięk.

Dostawca sprzętu ma nawet poradnik, gdzie jest podtytuł

Wyrównanie głośności – jak użyć tej funkcji do zwiększenia głośności audio?

Użytkownicy systemów Windows 10, 8 i 7 zdecydowanie powinni znać ciekawą opcję, jaką jest wyrównanie głośności. Uwaga: funkcja ta jest dostępna dla laptopów ze sterownikami Realtek – jeśli Twój sprzęt nie jest wyposażony w te sterowniki, sprawdź inne sposoby. Ponownie znajdź na pasku zadań ikonkę głośnika. Kliknij ją prawym przyciskiem myszy i z dostępnych opcji wybierz „Urządzenia do odtwarzania”. Z listy urządzeń wybierz to, na którym chcesz zwiększyć głośność. Kliknij je prawym przyciskiem myszy i z podręcznego menu wybierz „Właściwości”. W nowym oknie otwórz zakładkę „Rozszerzenia” i z listy dostępnych opcji wybierz „Wyrównanie głośności”. Zatwierdź wprowadzone zmiany – po prostu kliknij „OK” lub przycisk „Zastosuj”, a następnie sprawdź, czy metoda pomogła zwiększyć głośność do pożądanego przez Ciebie poziomu.

Jest tam przy okazji link do innej strony poradnika, gdzie pt Sterowniki – czym są i jakie części w komputerze ich potrzebują?" można przeczytać m. in.:

Przede wszystkim warto zastanowić się, czym są sterowniki. Sterownik to nic innego jak specjalistyczne oprogramowanie, dzięki któremu komputer może komunikować się, czyli może wykorzystywać określone narzędzia i sprzęt, który posiada.

Ciekawe jest, że funkcja "wyrównania" w sterowniku Realtek jest od Microsoft. Nie znalazłem jest natomiast w systemowym sterowniku Microsoft dla procesorów Realtek.

Zrezygnowałem ze sprawdzenia wspomnianego w komentarzu Nero. Zbyt dużo się z nim instaluje, by zrobić tylko szybki test. Tu w serwisie jest obszerny opis tego programu, który rozpoczyna się:

Nero WaveEditor to bezpłatne narzędzie, wchodzące w skład pakietu Nero, które umożliwia przechwytywanie dźwięku z zewnętrznego źródła, a także obróbkę ścieżki audio np. pliku z muzyką. Z jego pomocą łatwo usuniemy niedoskonałości dowolnej ścieżki dźwiękowej, zredukujemy szumy, znormalizujemy głośność i wiele, wiele więcej.
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.