Blog (111)
Komentarze (1k)
Recenzje (0)

Rok 2011 - Podsumowanie + analiza platformy

@Ave5Rok 2011 - Podsumowanie + analiza platformy31.12.2011 21:15

Witam!

Dzisiaj dzień zmiany roku. Zanim licznik wskoczy na 2012, rok tak wyczekiwanego w kraju nad Wisłą Euro, czas na opublikowanie podsumowania.

Aktywność

Przez ostatni rok opublikowałem łącznie 47 wpisów. Najwięcej w pierwszym miesiącu, Styczniu, bo aż 13. Najmniej w Czerwcu i Listopadzie - zaledwie po jednym.

Na główną nie trafiły 4 z nich. Wszystkie zasłużenie, moderacja ma świetne wyczucie ;)

Podsumowania tygodnia na portalu okupuję w miarę regularnie, chociaż często zdarza się, że wpis z głównej tam nie trafia. Zastrzeżenie mam tylko do jednego przypadku (tak, pamiętam wszystko!), kiedy dwa wpisy o G+ trafiły w obszernym akapicie do podsumowania. Mój wpis o G+ wszedł na główną dobre 2-3 dni zanim tamte powstały...

Jeżeli to kogoś ciekawi, to ja miałem być byłem kolejny w cyklu "Wywiad z bloggerem" :p Na razie nie doszedł do skutku, ale może Winters znajdzie czas na kontynuowanie cyklu i się doczekacie ;)

Pierwszy rok blogowania zapewnił mi też wyjazd na pierwszy w życiu HotZlot. Co tu dużo pisać, było super - obym doczekał jeszcze minimum 10 kolejnych :D Przy okazji widać doskonale, że wystarczy się zmobilizować, napisać trochę dobrych wpisów i możemy jechać. Miejsca, wbrew pozorom, nie są z góry rozdane oficjelom z Kataru.

Komentarze

Najwięcej komentarzy na wpis osiągnął test Firefoksa 4, bo aż 53. Tuż za nim....kolejny wpis o FF, 46. Tytuł wpisu z najmniejszą ilością komentarzy zdobyły test przenośnego dysku Seagate, opublikowany zresztą niedawno, razem z wpisem-uzupełnieniem recenzji Samsunga R580. Ich wynik to aż 1 :)

Łącznie wszystkie wpisy zgarnęły 716 komentarzy. Nie pomijałem własnych.

Krzywa ilości komentarzy
Krzywa ilości komentarzy

Odsłony

Ciekawostka - wpisy o przeglądarce Mozilli mają za to bardzo nierówną ilość wyświetleń. We wpisie "Mozilla Firefox 4 - Hit czy Kit?" średnio jeden na 10 czytających zostawiał ślad obecności pod wpisem. W drugim wpisie o tym browserze już jeden na 30-paru.

Zaskoczyła mnie - przyznam, negatywnie - ilość czytających recenzję SciPhona. Myślałem, że tekst będzie ciekawy i postarałem się, a obie części razem wzięte nie przekroczyły 1/3 kilku innych wpisów jeśli chodzi o liczbę odsłon.

Najgorzej wypadło podsumowanie kwartału z "aż" 30 odsłonami :p Generalnie cały Kwiecień to cienizna w kwestii odsłon. Podobnie z Czerwcem, Lipcem i Sierpniem, ale to już wina wakacji. We Wrześniu spodziewałem się nagłego wzrostu, ale tak się nie stało.

W całym roku rekord liczby wyświetleń padł...w Styczniu. Wpis o Prezi zgarnął 1847 wyświetleń.

Wyraźnie widać BARDZO niepokojący trend. W kontekście roku liczba wyświetleń na wpis regularnie spadała i spada. 12 do 8 miesięcy temu praktycznie wszystkie wpisy miały między 500 a 1800 wyświetleń. Dla porównania, od wakacji do dzisiaj jest to 100-300...Nie wiem, może to tylko ja - przejadłem się ludziom albo po prostu coraz gorzej piszę. Jeżeli ktoś bloguje od dłuższego czasu, niech spojrzy na wyniki i da znać czy ma podobnie.

Niestety nie mam możliwości odjęcia własnych wyświetleń.

Osobiste

Rok uważam za bardzo udany i wiele wpisów za takoweż. Żadnego nie usuwałem ani nie zmieniałem po opublikowaniu w sposób inny, niż poprawa literówek i/lub grafik czy linków.

Ciężko mi wskazać absolutnie ulubiony, ale chyba wskazałbym dwuczęściowy test słowników offline. Temat niszowy, ale fajnie się go robiło, a wpisy wynikowe nie są zbyt rozwlekłe (patrz: recenzje 2 wydań Kubuntu...), a zawierają wszystkie ważne informacje.

Żadnego wpisu się nie wstydzę ani nie żałuję (stąd też brak usuwań ;).

Trendy

Przez okres całego roku zauważyłem kilka ciekawych rzeczy:

1. Warto robić przerwy między wpisami, bo niektórzy spóźnialscy zostawiają komentarze w tydzień-dwa po publikacji.

2. Na oko ~80% tych spóźnialskich zostawia wyjątkowo wartościowe kontrybucje - propozycje aplikacji z danej kategorii, swoje przemyślenia.

3. Zazwyczaj są to osoby bez konta na portalu lub z kontem bez avatara, recenzji, itp.

4. Niestety, im bardziej "flejmogenny" temat - przeglądarki, OSy - tym więcej komentarzy i tym niższy ich poziom.

5. Analogicznie tematy niszowe mają mało odsłon i komentarzy, ale te drugie są w 95% rzeczowe.

6. Zmiana designu platformy nie odbiła się na liczbie wyświetleń u mnie. Znowuż, chętnie usłyszę jak to jest u innych ;)

7. Pora ani dzień tygodnia publikacji nie ma praktycznie znaczenia - no, weekendowe wpisy czasami się gubią w podsumowaniach na stronie portalu, ale tylko tyle.

8. Długość tekstu nie koreluje z ilością komentarzy. Czytelnicy nie boją się więc dłuższych tekstów. Chociaż czasami widać, że ktoś nie przebrnął przez cały po treści komentarza ;)

Tyle przemyśleń popartych jakimikolwiek faktami. Nie będę się silił na jakieś wyssane z palca.

Szczęśliwego Nowego Roku 2012!

Życzy, tuż przed swoim sylwestrem, Ave5 :)

[image=Foto]

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.