Blog (121)
Komentarze (364)
Recenzje (0)

10 lat FREE NOW w Polsce. Jak zmieniała się firma i jakie ma plany na przyszłość

@CarlitoNeo10 lat FREE NOW w Polsce. Jak zmieniała się firma i jakie ma plany na przyszłość03.12.2022 16:06

Na początku było mytaxi, a potem wszystko się zmieniło, by po 10 latach stać się jedną z najpopularniejszych firm świadczących przewóz osób w Polsce, ze sprawnie działającą aplikacją i ogromną liczbą zatrudnianych kierowców. Jak zmieniała się usługa FREE NOW w Polsce? Jakie są plany na przyszłość? O tym dowiedziałem się podczas konferencji prasowej kilka dni temu.

Wszystko zaczęło się 1 grudnia 2012 roku…

…kiedy to w Polsce wystartowała pierwsza na świecie aplikacja do zamawiania taksówek - FREE NOW (wówczas pod nazwą mytaxi). Od tego czasu rynek mobilności miejskiej przeszedł prawdziwą rewolucję, zarówno pod kątem preferencji użytkowników co do sposobu zamawiania przejazdów, jak i sposobów płatności mobilnych. Wówczas mało kto chciał płacić za przejazd kartą czy telefonem, zresztą płatności mobilne 10 lat temu nie były tak wygodne i ogólnodostępne, jak teraz. Obecnie, platforma FREE NOW w Polsce w szczytowych godzinach rejestruje dwa przejazdy taxi na sekundę oraz wynajem hulajnogi co dziewięć sekund. Co więcej, już w 2023 FREE NOW planuje dodać kolejne usługi z wizją carsharingu włącznie.

10 lat minęło… a w międzyczasie sporo się działo!

Przez 10 lat funkcjonowania FREE NOW w Polsce platforma odnotowała aż 60 milionów zamówień. Polscy pasażerowie FREE NOW w ciągu dekady przejechali ponad 215 milionów kilometrów, co jest porównywalne z okrążeniem Ziemi 5369 razy. Choć klienci mają możliwość gotówkowej opłaty za przejazd, od 2017 roku coraz większą przewagę zyskują płatności bezgotówkowe. Tę formę preferuje blisko 90% użytkowników aplikacji.

„FREE NOW jest pionierem innowacyjności w branży. Od udostępnienia pierwszej na świecie aplikacji taxi, przez wprowadzenie pierwszych w Polsce płatności bezgotówkowych za przejazd oraz usługi taxi z ceną znaną z góry, aż po integrację zewnętrznych operatorów e-hulajnóg marek Tier i Dott. FREE NOW stało się w ciągu dekady prawdziwą superaplikacją mobilności miejskiej” - mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREE NOW w Polsce.

Garść ciekawostek i statystyk

Przez 10 lat sporo się działo, dużo się zmieniło, a statystyk i ciekawostek nie brakuje.

  • 1 grudnia 2012 roku - pierwszy przejazd zamawiany przez FREE NOW (wówczas mytaxi) z ul. Garbarskiej na ul. Polskich Skrzydeł w Warszawie. Pierwszy pasażer - pan Łukasz, jest nadal aktywnym użytkownikiem aplikacji FREE NOW.
  • 1 czerwca 2020 roku - pierwszy wynajem hulajnogi przez aplikację FREE NOW w Warszawie, na dystansie 3,5 kilometra.
  • Aż 11-stu kierowców współpracuje z FREE NOW nieprzerwanie od 10 lat i wciąż aktywnie realizują oni kursy w Warszawie.
  • 6 tysięcy - tyle przejazdów wykonał dotychczas rekordowy pasażer FREE NOW.
  • 12-13 tysięcy - tyle przejazdów wykonali dotychczas rekordowi klienci Konta Firmowego FREE NOW (hotele).
  • 480 km - dystans najdłuższego przejazdu FREE NOW z płatnością przez aplikację.
  • Aleje Jerozolimskie w Warszawie - ulica, z której najczęściej zamawiane są przejazdy FREE NOW.

Rekordowy rok 2022 i plany na przyszłość

Wśród 10 europejskich krajów, w których dostępna jest usługa FREE NOW, Polska jest obecnie najszybciej rozwijającym się rynkiem. Potwierdzeniem tej tezy może być fakt, że liczba użytkowników w 2022 roku powiększyła się dwukrotnie względem 2021 roku. Rośnie także baza aktywnych kierowców współpracujących z FREE NOW, która obecnie wynosi już 25 tysięcy i w samym 2022 roku powiększyła się trzykrotnie! Z tygodnia na tydzień FREE NOW rejestruje rekordy liczby zamówień przejazdów - ostatnia najlepsza data pod tym kątem to 19 listopada tego roku. Poza tym bieżący rok to czas ekspansji FREE NOW w Polsce. W ciągu 11 miesięcy poszerzyła swoją dostępność o 16 nowych miast, będąc dostępną łącznie już w 25 największych aglomeracjach. Aż 18% użytkowników FREE NOW stanowią osoby mieszkające w obszarze nowo otwartych lokalizacji.

„2022 rok jest absolutnie rekordowym dla naszej platformy na polskim rynku - odnotowaliśmy trzykrotny wzrost liczby współpracujących z nami kierowców, dwukrotny wzrost zamówień i pasażerów. Na ten sukces składa się wiele czynników: start FREE NOW w kilkunastu nowych lokalizacjach, zdecydowane odbicie popandemiczne, a także rosnąca popularność FREE NOW jako aplikacji gwarantującej bezpieczne przejazdy, o najlepszej reputacji i jakości względem pozostałych globalnych konkurentów. W 2023 roku będziemy utrzymywać taką samą dynamikę wzrostu, doskonalić naszą aplikację dla kierowców i użytkowników, a także - podobnie jak na innych rynkach - będziemy dążyć do rozszerzenia naszej oferty w Polsce o wynajem auta na minuty i zakup biletów komunikacji miejskiej, poprzez integrację z operatorami carsharingu i transportu publicznego” - ogłasza Krzysztof Urban.

Korzystacie? Zamierzacie korzystać czy wolicie konkurencyjne rozwiązania?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.