Blog (121)
Komentarze (364)
Recenzje (0)

Nowy DS 9: Francuski szyk i nowoczesne technologie

@CarlitoNeoNowy DS 9: Francuski szyk i nowoczesne technologie22.06.2021 09:44

Nie będę czarował, że Francuzi są pionierami, jeśli chodzi o nowoczesne rozwiązania w samochodach. Nie jest tak, nie oszukujmy się. Jest jednak kilka przykładów nietypowych gadżetów, które są rzadkością na rynku. Przykładem takiego modelu jest nowy DS 9. Co oferuje nowoczesna i stylowa limuzyna we francuskim stylu?

DS 9 jest pięknym samochodem. Nie da się ukryć. To piękno kryje się w oryginalności i tym, że tego auta nie zobaczymy na ulicach w ilościach hurtowych. Wszyscy przywykli do widoku Audi A6, BMW Serii 5 czy Mercedesa Klasy E, szczególnie w dużych miastach i dzielnicach „biznesu”. Modele DS nadal są rzadkością i tak być może będzie przez pewien czas. DS 9 jest szansą na to, aby się wyróżnić. Czy ma szansę na sukces? Może nie ogromny, ale klienci są zainteresowani tym autem, przynajmniej zdaniem przedstawicieli marki.

Ciekawe rozwiązania i gadżety w DS 9

Swoją drogą warto wspomnieć, że marka DS bardzo aktywnie udziela się w serii wyścigów Formula E, więc ma spore doświadczenie m.in. w napędach zelektryfikowanych. Nie oznacza to jednak, że oferowane modele to sportowe bolidy – nic z tych rzeczy. Tu liczy się komfort, styl i ciekawa stylistyka. Niektóre elementy są niemal oczywiste, takie jak światła LED z przodu i z tyłu (z tyłu z efektem 3D), 4 siedzenia wentylowane, podgrzewane i z funkcja masażu (w wyższej wersji wyposażenia), laminowane i akustyczne szyby itp. Jest jednak kilka pozycji, które zasługują na uwagę.

Jedną z nich jest system aktywnego skanowania nawierzchni i automatycznego dostosowywania charakterystyki zawieszenia. System ten nazywa się DS Active Scan Suspension i jest dostępny w najwyższej wersji wyposażenia. Działa tylko w trybie jazdy Comfort i analizuje powierzchnię drogi przed pojazdem dostosowując automatycznie charakterystykę pracy amortyzatorów. Wszystko po to, aby komfort był jak najwyższy, a jazda jak najbardziej płynna. Faktycznie, działa to wyśmienicie. Nie jest to co prawda płynność jazdy z zawieszeniem pneumatycznym, ale i tak komfort jest ponadprzeciętny. Jasne, podobne efekty można uzyskać stosując niezwykle miękkie zawieszenie, ale wtedy efekt pontonu mamy cały czas, a przecież jadąc w szybkich zakrętach tego nie chcemy. Technologia ta wykorzystuje kamerę umieszczoną za przednią szybą połączoną elektronicznie z przednią i tylną osią. System współpracuje z czterema czujnikami wysokości i trzema akcelerometrami, które mierzą reakcje samochodu, takie jak prędkość, kąt skrętu kierownicy i hamowanie.

[1/5]
[2/5]
[3/5]
[4/5]
[5/5]

Ciekawostką jest także 14-głośnikowy system audio Focal Electra, który w połączeniu z szybami akustycznymi, daje naprawdę świetne efekty dźwiękowe, przyjemną, szeroką scenę i krystalicznie czysty dźwięk. Odsłuch nie był tak miły jak w przypadku np. Volvo XC60 z audio Bowers&Wilkins, ale i tak absolutnie nie ma na co narzekać! Co jeszcze?

W DS 9 wylądował również system Night Vision, znany między innymi z modelu Peugeot 508. W tym modelu, jadąc w nocy lub w bardzo niekorzystnych warunkach oświetleniowych, kamera na podczerwień ukryta w przedniej kratce skanuje drogę w czasie rzeczywistym. System może wykrywać pieszych i zwierzęta w odległości do 100 m, dzięki czemu można dostrzec zagrożenia i szybko zareagować. Wszystkie przeszkody są widoczne od razu na wirtualnych zegarach przed kierowcą nawet wtedy, gdy nie mamy aktywowanego widoku z systemu Night Vision. Ponadto w dzień i w nocy system czujników i kamera wyszukuje u kierowcy oznaki zmęczenia lub rozproszenia oraz monitoruje tor jazdy samochodu. Jeśli systemy wykryją senność lub brak uwagi, w kokpicie rozlega się sygnał dźwiękowy, który jest również wyświetlany na centralnym ekranie.

[1/4]
[2/4]
[3/4]
[4/4]

Co, gdzie i za ile?

Auto w najtańszej wersji czyli Performance Line+ z silnikiem 1.6 PureTech o mocy 225 KM z automatyczną skrzynią biegów kupimy za 205 900 złotych. Za 224 900 złotych otrzymamy odmianę Rivoli+. Model z 225-konną hybrydą plug-in to koszt 254 900 złotych (tylko wersja Rivoli+). Niedługo do oferty wejdzie model z 360-konnym napędem hybrydowym plug-in. Czy to dużo? Zapewne większość się skrzywi i powie, że tyle pieniędzy za „Francuza” to skandal, ale wcześniej wypada sprawdzić poziom wyposażenia i odpowiedniki z niemieckich stajni z tymi samymi dodatkami. Wyjdzie sporo drożej.

Podsumowanie

Spędziłem z DS 9 kilka godzin i zapewne nie odkryłem nawet części jego możliwości. Wiem jednak, że zestaw audio Focal Electra gra bardzo dobrze, a aktywne zawieszenie świetnie wybiera nierówności na drogach podmiejskich. Trochę przeszkadza, że w tak dużym aucie pracuje silnik 1.6, ale zdaje się, że to obecnie norma wśród wielu producentów. Mimo to układ napędowy radzi sobie świetnie, choć nie ukrywam, coś większego sprawiłoby mnóstwo frajdy. Cena wysoka, ale w zamian dostajemy nietuzinkową, bardzo dobrze wyposażoną i komfortową limuzynę z kilkoma ciekawymi rozwiązaniami.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.