Blog (139)
Komentarze (2.1k)
Recenzje (0)

10 pytań do... PressPad - odpowiedzi

@djDziadek10 pytań do... PressPad - odpowiedzi24.04.2014 11:03

Jak pamiętacie, w poprzednim wpisie przedstawiłem Wam pierwszą w serii "10 pytań do..." firmę startupową PressPad.

Mogliście zadawać pytania Michałowi Opydo - Sales and Marketing Specialist w tej firmie.

Oto odpowiedzi:

@gowain

Czy myślicie o rynku Windows Phone? Czy jeszcze na to za wcześnie.

Rynek Windows Phone jest interesujący i na pewno warto tam być już teraz. Jako startup musimy czasami wybierać na co skierować siły i temat Windows Phone na pewno wróci gdy domkniemy kolejną rundę inwestycji.

Z tego co widzę, to Wasz produkt jest podobny do Adobe Digital Publishing (w sensie takim, że efekt końcowy jest podobny). Nie boicie konkurencji ze strony takiego giganta jak Adobe?

Tak, Adobe konkuruje z nami w tej przestrzeni, ale obsługujemy nieznacznie innych klientów więc nie mają się czego bać w tej chwili.

Hipotetycznie - Czy jakby zgłosiła się do Was firma pokroju Google, Adobe, Facebook itp. to na dźwięk dolarów jesteście gotowi sprzedać swoje "dziecko"? :) Czy może chcielibyście pokazać, że sami możecie zdziałać jeszcze więcej. Zawsze mnie nurtuje to pytanie w kontekście wszechobecnych startupów :)

Naszym ostatecznym celem jest sprzedaż spółki, ale na pewno nie zrobilibyśmy tego przy jej obecnej wycenie, bo dokładnie tak jak mówisz, wierzymy, że możemy zdziałać jeszcze znacznie więcej.

@zomo_prl

czy planujecie (a może już powstaje) aplikacja pod środowisko Modern Windows8.1? na rynku jest coraz więcej tabletów z tym systemem sam także posiadam tablet z Windows właśnie i taki klient by się przydał na tą platformę a nie tylko iOS/android.

Czy Windows 8.1 czymś się różni od Modern Windows 8.1? Strasznie komplikują z tym nazewnictwem :) Tak jak pisałem wyżej, aplikacje na telefony/tablety z Windowsem to dla nas temat na drugą połowę tego roku, ale jestem przekonany, że warto.

Planujecie wariant reklamy+ dostęp do określonej liczby gazet za darmo?

Nie wiem czy takie rozwiązanie kiedykolwiek sprawdzi się w wypadku magazynów - niewykluczone, ale w tym momencie jest na to zdecydowanie za wcześnie.

@muchozol

Ja pytań nie mam, natomiast chciałbym pochwalić ideę prezentacji startapów. Panom z PressPada gratuluję wytrwałości i życzę powodzenia

Wielkie dzięki :)

@Zbigniew2003

Czy z entuzjazmem przyjęliście propozycję @djDziadka aby przystąpić do jego projektu, czyli 10 pytań do ...?

Akurat zgrało się to w czasie z osiągnięciem pewnego celu dyskusji o pomyłkach i nauczkach z przeszłości. Poza tym dobrze nam się Darkiem rozmawiało przy “soku jabłkowym” ;)

I czy znacie ten cykl wpisów, gdzie już odpytano wiele znanych firm.

Kiedy djDziadek nas zaprosił, przeczytaliśmy poprzednie wpisy. Trzeba przyznać, że cykl robi wrażenie, szczególnie gdy spojrzy się na to jakie firmy brały w nim udział. Cieszymy się, że jesteśmy pierwszym startupem.

A na koniec jak oceniacie inicjatywę tego bloggera z pozycji firmy działającej i odnoszącej sukces w świecie IT?

Jesteśmy fanami wspierania startupów i przedsiębiorczości. Szczęśliwie w Krakowie mamy bardzo aktywną scenę startupową, dlatego z przyjemnością przyjmujemy wszelkie formy promocji. Jeśli przy okazji możemy kogoś czegoś nauczyć, np. że nie zawsze jest łatwo, tym lepiej.

@evaro (niezalogowany)

Czy wiecie, że przez Wasze zwodzenie upadło w 2012 roku kilku małych wydawców, którzy robili sobie nadzieje, że PressPad to dopracowany produkt?

Jak widać przez lata zgromadziliśmy niewielką grupkę hejterów, których pozdrawiamy z tego miejsca. A wydawcom dajemy narzędzie. Jeśli ktoś buduje swój biznes na nadziejach, to już nie jest nasz problem.

@youseph (niezalogowany)

Za co się utrzymywać gdy ponad dwa lata trwa tworzenie i doprecyzowanie produktu i modelu? Za co żyć?

Po to są inwestorzy, aby móc to zrobić. Ty inwestujesz swój czas, oni inwestują pieniądze. My sporo popsuliśmy po drodze, dlatego nam to zajęło dwa lata. Twoim zadaniem jako CEO jest zapewnienie spółce pieniędzy na działanie. I jeśli wierzysz, że cel jest dalej do osiągnięcia, to musisz do tego przekonać inwestorów.

W 2014r chcecie przekroczyć 1 mln $ przychodu. Kiedy przekroczyliście 25 tys. zł przychodu miesięcznie?

Na początku tego roku i rośniemy 25% miesięcznie.

Jaką wysokość miały kolejne rundy finansowania?

Są różne podejścia do tego, ale ustaliliśmy z inwestorem że nie zdradzimy kwot poprzednich rund. Kolejne będą pewnie już publiczne.

Spis wszystkich odpytanych jest tutaj

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.