Blog (10)
Komentarze (373)
Recenzje (5)

Smartfon jako narzędzie showroomingu ???

@djkaratekaSmartfon jako narzędzie showroomingu ???16.05.2013 19:44

Wczoraj obserwując badania TNS Polska zauważyłem dosyć ciekawy proceder panujący w Polsce, a o tuż chodzi o

showrooming

czyli :

1 ) popularny smartfon ( telefon komórkowy ala computer ) który jest wykorzystywany przez Polaków bądz innych obcokrajowców do tego aby odwiedzać sklepy jedynie po to aby oglądać produkty z zamiarem nabycia ich w innym miejscu np. sklep internetowy, supermarket, centrum handlowe itp. Do showroomingu przyznaje się jedna trzecia użytkowników telefonów komórkowych na świecie i tyle samo (33%) Polaków.

2 ) telefon komórkowy może stać się receptą na obawy sprzedawców związane ze zjawiskiem showroomingu- czyli reasumując wykonywania zdjęć produktów, przeglądanie cen u konkurencji czy porównywanie w wyszukiwarkach cen konkretnych produktów.

Większość spośród wszystkich osób oglądających produkty w sklepach korzysta wtedy z telefonu. Stwarza to ogromną szansę dla marek, by wykorzystując taki nowoczesny kanał rozpocząć z konsumentem dialog, obudzić zaangażowanie i w efekcie zamienić oglądanie w kupowanie.

Wyniki badania, informują Nas o tym że na tle danych globalnych, konsumenci w Polsce są w miarę umiarkowanie otwarci na komunikację marek podczas wizyty w sklepie. Podczas gdy globalnie ponad 1/4 posiadaczy smartfonów zainteresowana jest aplikacją lub serwisem pomagającym poruszać się po centrum handlowym ( np. zlokalizowanie konkretnego sklepu, butiku bądz produktu który znajduje się w określonym dziale ) oraz korzystaniem z kuponów pobranych na telefon podczas zakupów, ( np. dosyć w Polsce popularne dwa serwisy informujące o promocjach, zniżkach itp, nie będę tutaj ich wymieniać aby nie robić bezpłatnej reklamy ) w Polsce takimi rozwiązaniami zainteresowany jest średnio co dziesiąty konsument posiadający smartfona (odpowiednio 11% kuponami i 14% aplikacją nawigującą po sklepie).

Mniejszą popularnością niż na świecie cieszy się także w Polsce pomysł "wirtualnego asystenta", czyli usługi polegającej na udzielaniu informacji o produkcie za pośrednictwem telefonu (serwisu lub aplikacji) podczas wizyty w sklepie badz na stronie sklepu internetowego. W Polsce tylko 4% posiadaczy smartfona jest zainteresowanych tego typu rozwiązaniem, na świecie zaś aż 13%. Ciekawym zjawiskiem jest to że większość operatorów telekomunikacyjnych w Polsce posiada właśnie takiego wirtualnego asystenta na swoich stronach internetowych mówiąc o Polsce można domyśleć się operator Pomarańczowy i Fioletowy :)

Oglądanie i porównywanie produktów w sklepach jest napędzane przez dwie potrzeby: poczucie pewności, że cena produktu jest najlepszą możliwą ofertą oraz że produkt ten spełni nasze oczekiwania i jest dla nas odpowiedni. Warto też napisać o tym że najpierw zawsze Klient przegląda najpierw porównywarki cen w internecie a potem ogląda dany produkt w sklepie aby przekonać się o jego budowie fizycznej, wadach i zaletach, a także aby ewentualnie otrzymać jeszcze wyczerpujące informacje o produkcie od doświadczonego sprzedawcy. Dlatego też około 16% konsumentów na świecie podczas wizyty w sklepie czyta recenzje i sprawdza media społecznościowe w poszukiwaniu opinii. W Polsce tego typu czynnościami zainteresowanych jest odpowiednio 12% (czytanie recenzji) i 10% (sprawdzanie mediów społecznościowych) konsumentów.

Najważniejszym atutem sprzedawcy i sklepu jest profesjonalna, dobrze przeszkolona i pomocna obsługa w sklepie tradycyjnym, czego jest brak w sklepie internetowym. Jedna trzecia konsumentów na świecie i aż 65% w Polsce woli porozmawiać ze sprzedawcą, na żywo dotknąć produkt, przekonać się na żywo o jego zaletach i ewentualnie o wadach i podjąc wtedy konkretną decyzję do zakupu zamiast szukać informacji przez telefon badz zamawiać produkt przez telemarketing który nie zawsze jest fair wobec klienta.

Wniosek nasuwa Mi się jeden że najlepiej mieć ulubionego sprzedawcę i ulubiony sklep :) wtedy wszystko kupimy: dobrze, tanio i z uśmiechem na twarzy :)

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.