Blog (12)
Komentarze (91)
Recenzje (0)

Zakup topowego smartfona — czy ma sens?

@dziubinZakup topowego smartfona — czy ma sens?15.07.2015 13:15

Sezon wakacyjny to i wpis wakacyjny. Od dłuższego czasu jestem na etapie wyboru nowego telefonu. Chciałbym, by posłużył mi bezproblemowo 2 lata, miał bardzo dobre parametry i by inni mi go zazdrościli :) Wytypowałem 2 modele: iPhone 6, Galaxy S6 Edge. Do tej pory mniejszy kontakt miałem z iOS, ale sądzę, że dałbym jakoś sobie radę - szczególnie że lans na osiedlu byłby większy :) Tylko czy tak naprawdę potrzebny mi jest do czegoś tak drogi smartphone?

Plusy i minusy

Na bieżąco czytam informacje zamieszczane na łamach DP, SW, AW... wymienione przeze mnie słuchawki są zachwalane, wygrywają wszystkie rankingi, oferują bardzo dużo i kosztują bardzo dużo. Dodam, że w życiu nie miałem telefonu za 3000 zł, ba nawet nie miałem okazji używać przez dłuższy czas tak drogich modeli. Owszem, widziałem je, miałem w ręku, coś tam nawet poprzesuwałem w menu - ale poza intensywnością kolorów i oceną designu - za dużo w tak krótkim czasie stwierdzić nie mogę. Ale z drugiej strony, Android i iOS pozostają bez zmian na każdym telefonie z tym samym systemem, więc czego więcej powinienem oczekiwać?

[1/2]
[2/2]

Zrobiłem więc sobie (jak radzą personalni trenerzy) listę za i przeciw.

Za zakupem przemawiają fakty:

+ będe miał najlepszy aparat + będe miał najnowsze oprogramowanie + będe miał najszybszy procesor + będe miał najwięcej gadżetów w telefonie + będe się wyróżniał z tłumu

Jak widać, dosyć dyskusyjne te plusy (szczególnie pierwsze punkty są bardzo teoretyczne). W każdej chwili może pojawić się inny średni model, który zaoferuje to samo a może nawet i więcej. Aktualizacje wcale nie będą wydawane szybciej a i w tłumie nie każdy dostrzeże mój zakup. Może będę się po prostu lepiej czuł ze sobą :)

Przeciw zakupowi zaś przemawia:

- wysoka cena zakupu - delikatność zakupionych telefonów - brak innowacyjnych rozwiązań - szybka możliwość pojawienia się następcy

Koszt to główny czynnik na nie. Ale boję się też o trwałość (pracuję w branży budowlanej). Obawiam się też, że wszystkie pomysły zostaną przez chińską konkurencję skopiowane, a następca mojego flagowego modelu zostanie wydany w ciągu kilku miesięcy.

Czyli co dalej?

Wychodzi więc na to, że jeżeli nie będę cyklicznie wymieniał telefonu na najwyższy model, jednorazowy zakup mi się nie specjalnie opłaci. Do tej pory używałem telefonu ze średniej i niskiej półki. Jako fan Noki - kupiłem model Lumia 800 w dniu premiery, a po kilku miesiącach mój telefon staniał o 50% (dodatkowo - przez brak aktualizacji został praktycznie wyrzucony z rynku). Na co dzień korzystam z Motoroli E, która jest budżetową słuchawką, ale do codziennych rozmów wystarcza. Co prawda nie dane mi grać w najnowsze gry, ale praktycznie każdą aplikację dostępną na Androida zainstaluję, to samo dotyczy się pewnie iPhona. Na iPhonie 5 odpalę wszystko to samo co na 6-tce. Nic z oprogramowania nie przemawia za nowym modelem, jedynie obsługa może być łatwiejsza a część nowych funkcji danego modelu niedostępna. Czyli sytuacja wygląda analogicznie do nowych wersji laptopów, nowy model oferuje większą szybkość ale system wciąż ten sam.

Krótkie podsumowanie

Wstrzymam się jeszcze z moimi zakupami, nie wiem - może ktoś, kto użytkuje takie modele na co dzień, przedstawi mi zupełnie inny obraz i dodatkowe możliwości, których nie dostrzegam. Jestem skłonny do dyskusji, a właściwie na nią liczę. Jeżeli mam sprecyzować swoje wymagania:

- zależy mi na szybkości działania aplikacji - na długich rozmowach (żeby telefon wytrzymał dzień) - na solidnej i ładnej konstrukcji - na dużym ekranie (5'' wzwyż)

Jak już dokonam wyboru, będę wiedział co powiedzieć swojemu synowi, gdy zażąda ode mnie nowego telefonu i będzie miał słabą argumentację - ale wydaje mi się, że w pewnym wieku liczy się tylko marka i reklama. I z tego samego powodu duża część osób wybiera właśnie najdroższe telefony. Nie ze względu na szybkość czy parametry, decyduje marka.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.